مینیاپولیس

اعضای شورای شهر مینیاپولیس که طی یک ماه اخیر به دلیل قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس به‌شدت تحت فشار بوده‌اند، با صد در صد آرا تصمیم به انحلال اداره پلیس این شهر گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتد پرس، اعضای شورای شهر مینیاپولیس امروز جمعه طرحی را به تصویب رساندند که به‌موجب آن امکان انحلال پلیس این شهر و جایگزین شدن آن با یک اداره جدید با ساختاری متفاوت فراهم می‌شود.

در نشست امروز شورای شهر مینیاپولیس که یک ماه پس از قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس در این شهر و تحت فشار اعتراضات گسترده جهانی در واکنش به این قتل نژادپرستانه برگزار شد، هر ۱۲ نفر عضو شورای شهر مینیاپولیس به طرحی که می‌تواند منجر به انحلال پلیس این شهر شود، رأی مثبت دادند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر برگزیده از ناآرامی‌های هفته اخیر در آمریکا

سبقت آمار بازداشتی‌های اعتراضات آمریکا از بازداشت‌های یکساله هنگ‌کنگ + تصاویر

شورای شهر مینیاپولیس در نظر دارد که یک اداره جدید به نام «اداره امنیت اجتماع و پیشگیری از خشونت» را جایگزین اداره پلیس این شهر کند؛ اداره‌ای که ادعا می‌شود ساختار متفاوتی با اداره پلیس دارد و یک رویکرد کل‌نگر و مبتنی بر سلامت عمومی جامعه را دنبال خواهد کرد.

روز دوشنبه ۲۵ می (۵ خرداد) یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح به نام «جورج فلوید» را در شهر مینیاپولیس با فشار دادن زانوی خود بر گردن او به قتل رساند و پس از آن ایالت‌های مختلف آمریکا و همچنین کشورهای دیگر جهان شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده‌اند.

پس از قتل جورج فلوید توسط پلیس، بحث انجام اصلاحات اساسی در پلیس آمریکا و فراتر از آن بحث قطع کردن بودجه پلیس یا حتی انحلال آن در آمریکا داغ شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته تحت فشار شدید افکار عمومی، طی مراسمی در کاخ سفید فرمان اجرایی آغاز اصلاحات در پلیس آمریکا را امضا کرد.

دونالد ترامپ پیش از امضای این فرمان اجرایی اعلام کرد که به موجب اصلاحات جدید، تلاش می‌شود تا با ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای پلیس در زمینه استفاده از زور علیه مظنونان، استانداردهای پلیس آمریکا ارتقا یابد.

به گفته دونالد ترامپ، در قالب اصلاحات جدید، نیروهای پلیس اجازه نخواهند داشت جز در مواردی که جانشان در خطر باشد، بر گردن مظنونان فشار وارد کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم امضای فرمان اجرایی برای آغاز اصلاحات در پلیس آمریکا، مخالفت خود با قطع کردن بودجه پلیس از سوی دولت فدرال این کشور را ابراز داشت و سیاستمدارانی که خواستار قطع شدن بودجه پلیس هستند را افرادی «بسیار کوچک» خواند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس