نیروهای یمنی (1).jpg

مزدوران سعودی با وجود پشتیبانی گسترده هوایی در جنوب استان مارب نه تنها به پیروزی دست نیافته اند بلکه از توقف پیشروی رزمندگان یمنی که در میدان نبرد دست خالی هستند، عاجز مانده اند و همین مسئله خشم ائتل

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته نیروهای یمنی و برخی از قبایل پس از خاموش کردن آتش فتنه «یاسر العواضی» در شمال استان البیضاء، عملیات را علیه نیروهای ائتلاف سعودی ادامه دادند و توانستند بخش مهم و راهبردی «الردمان» را به طور کامل پاکسازی کنند.

«یاسر العواضی» از شیوخ و سیاستمداران وابسته به حزب اصلاح که پیش‌تر با سعودی ها وارد ائتلاف شده بود با جذب عناصر مسلح برخی قبایل برای ناامن کردن شمال استان البیضاء حملاتی را علیه رزمندگان انصارالله ترتیب داد اما با واکنش قاطع مواجه و ناکام ماند.

رزمندگان یمنی پس از تامین امنیت بخش «الردمان» در شمال استان البیضاء، درگیری ها را به جنوب استان مارب کشاندند و موفق شدند چند منطقه دیگر را هم از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عملیات نیروهای یمنی در جنوب استان مارب متوقف نشده و دور جدیدی از حملات علیه نیروهای ائتلاف برای تامین امنیت مناطق تازه آزاد شده و پاکسازی سایر مناطق اشغالی ترتیب داده شده است.

این منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات جدید اشاره کرد و گفت: رزمندگان یمنی حملات را از مناطق «سوق قانیه، القفره، غول احمد و...» در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب آغاز کردند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان یمنی عملیات را علیه نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب بخش های «ماهلیه و العبدیه» در جنوب استان مارب انجام دادند، افزود: نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند در این محورها پیشروی کنند.

بخش های استان «مارب»

به گفته این منبع میدانی، در جریان این عملیات کوه «خرفان» و مناطق «کریف، الذارع و عقبه الرخیم» از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج و رزمندگان یمنی در حال تثبت مواضع در این نقاط تازه آزاد شده در جنوب استان مارب هستند.

با پاکسازی های صورت گرفته در محور جنوب استان مارب، بخش «الردمان» در شمال استان البیضاء به طور کامل امن شده و از سویی دیگر نیز فقط ۵ درصد از بخش «السوادیه ۱» در شمال البیضاء آلوده به نیروهای ائتلاف سعودی است.

به گزارش مشرق، جنگنده های ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان یمنی حداقل ۱۵ مرتبه مناطق جنوبی استان مارب و شمال استان البیضاء را هدف حملات سنگین قرار دادند که وضعت میدانی تغییر کند.

با وجود حملات هوایی سنگین ائتلاف، عناصر مزدور باز هم نتوانستند موازنه قدرت را در میدان نبرد تغییر دهند و رزمندگان یمنی با دست های خالی به پیشروی ها ادامه دادند و همین مسئله خشم ائتلاف سعودی را به شدت برانکیخته است.

به گفته منابع میدانی، دهها تن از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها جبهه جنوب استان مارب (بخش ها ماهله و العبدیه) کشته و زخمی شدند؛ در این درگیری ها «عبدالله محمد نکیر» یکی از مقامات نیروهای منصور هادی مجروح شد.

اعلام الحربی

به نظر می رسد، مقصدی بعدی رزمندگان یمنی در جنوب استان مارب مناطق «معبا شجب، مجزع و...» است؛ در صورتی که این مناطق آزاد شوند، شمال استان البیضاء امن تر و راه برای نفوذ بیشتر در جنوب استان مارب باز می شود و همچنین امنیت بخش هایی از جاده «مارب - سه راه عفار» تامین خواهد شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در حال حاضر مناطق شمالی بخش های «ناطع و نعمان» در شمال استان البیضاء و نزدیکی مرزهای مشترک با استان مارب همچنان آلوده هستند و درگیری در این دو محور گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    46 1
    ان شاءالله هر جه زودتر حصر یمن را بشکنیم مردم مظلوم یمن به کمک احتیاج دارن اون ارباب بی همه چیز سعودی ها آمریکا نتونست ضد کشتی ما غلطی کنه اگر اینا بخوان غلطی کنند تاسیسات حیاتیشون رو با خاک یکسان کنیم و از اون طرف انصارالله قهرمان روی زمین کارشونو یکسره کنند.
  • سید مصطفی IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    31 0
    پیروزی از آن مقاومت و انصار الله است چرا که این وعده خداوند است .سعودی ها خیلی وقت است که در جنگ یمن شکست خورده اند .
  • یوسف DE ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 0
    دعا میکنم انشاالله یمن از شر آل سعود خلاص بشه ،و مردم نجیب آن از این همه درد و بلا رها بشند،
  • علی خدایی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 0
    ما به عنوان ایران اسلامی بزرگ نیاید به یاوه گویی های وهابی های نعلتی ها ساکت باشیم به برادران انصارالله یمن انواع اقسام تجهیزات بفرستیم ان شالله
  • رحمت عیدی IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    6 1
    رهبری عزیز فرمودند یمن کلید رازآلود ظهور است،انشاءالله هرچه زودتر باید حصر یمن شکسته شود،پیروزی نهایی مقاومت یمن یک پیروزی استراتژیک برای محور مقاومت و ظهور منجی موعود حضرت صاحب الزمان قائم آل محمد است،با آرزوی سلامتی و پیروزی برای رزمندگان مخلص و سلحشور یمنی
  • جلال IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    5 6
    سلا ودرود به رزمندگان اسلام وهمچنین سردار شهلایی
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 0
    ما در انتظار فرج هستیم و چشممون به یمن و قلبهامون دعا گوی برادران یمنی.
  • GB ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 0
    واقعا دمتون گرم که نقشه میدانی میزارین بهتر می فهمیم‌
  • فرزند ایران IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    3 0
    انشا الله به زودی سعودی برای حفظ جیزان خواهد جنگید و اگر باز اصلاح نشوند در ریاض به سراغتان خواهند رفت. زنده باد خط مقاومت
  • محسن ترابی IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    خیلی متشکرم از اخبار خوب متشکرم خوشحالم که که عربستان سعودی شکست خورده باشد
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    باید با سایت شما برخورد قضایی بشه اطلاعات محرمانه رو لو میدید یعنی چی که در آینده به کجا حمله خواهد شد یا استراتژی جنگ در یمن یا سوریه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس