استان بغداد.jpg

تقابل آشکار «الکاظمی» با «حشد» نشان داد آمریکایی ها این بار با اهرم نیروهای مبارزه با تروریسم به دنبال اجرای سناریوی حذف سازمان بسیج مردمی و قطع جاده راهبردی «تهران - مدیترانه» هستند.

سرویس جهان مشرق - ساعت پایانی پنج شنبه شب (ششم تیرماه) گروهی مشترک از نیروهای مبارزه با تروریسم عراق و نظامیان تروریست آمریکایی با دستور و هماهنگی نخست وزیر (مصطفی الکاظمی) به مقر تیپ ۴۵ بسیج مردمی (کتائب حزب الله) در منطقه «آلبوعیثه» از توابع بخش «الدوره» در جنوب بغداد و ۱۶ کیلومتری فرودگاه بین المللی، هجوم آوردند و شماری از رزمندگان را دستگیر کردند.

نیروهای بسیج مردمی که از چند ماه قبل خود را برای خطرناک ترین سناریوها از جمله «کودتا» آماده کرده بودند پس از دستگیری رزمندگان کتائب حزب الله به سرعت وارد میدان شدند و با قدرت نمایی و محاصره مقر سازمان مبارزه با تروریسم در منطقه حفاظت شده سبز بغداد (محل مراکز حساس دولتی و سفارتخانه ها) به آمریکایی ها و نیروهای نزدیک به آنان فهماندند چه کسی حرف اول و آخر را در پایتخت می زند.

پس از اولتیماتوم نیروهای بسیج مردمی و آماده باش سراسری برای حمله به آمریکایی ها در بغداد و حضور فرمانده‌هان بسیج مردمی و چهره های سیاسی در مقر نخست وزیری، الکاظمی از تصمیم خود عقب نشینی کرد و دستور آزادی فوری رزمندگان بازداشت شده بسیج مردمی را صادر کرد و البته این موضوعی بود که رسانه های محور غربی - عبری - عربی از جمله شبکه بی‌بی‌سی فارسی با وقاحت سانسور کردند و فقط نیمی از اتفاقات پنج شنبه شب را آن طور که دوست داشتند به مخاطبان شان القا کردند که یک رسوایی بزرگ برای این شبکه‌ها محسوب می‌شود.

نماز رزمندگان بسیج مردمی پس از آزادی در منطقه سبز بغداد

از سویی دیگر، شب گذشته هادی العامری و نائب رئیس سازمان بسیج مردمی به همراه شماری دیگر برای آزادی رزمندگان در مقر نخست وزیری حاضر شدند و بدون شک برخلاف آنچه که برخی رسانه ها وساطت خوانده اند، گفت وگوی های صریحی در این جلسه مطرح شده که «الکاظمی» مجبور شده حتی عذرخواهی کند.

برخی منابع عراقی اعلام کرده اند، الکاظمی و نیروهایش به همراه آمریکایی ها تصور می کردند به دلیل انجام عملیات بسیج مردمی در استان های مرکزی و غربی علیه عناصر مخفی داعش، بغداد تا حدود زیادی از وجود نیروهای بسیج مردمی خالی است و تصمیم برای بازداشت رزمندگان کتائب حزب الله را عملی کردند اما با حضور قدرتمند نیروهای بسیج مردمی در خیابان ها و منطقه سبز غافلگیر شدند و در نهایت از موضع خود عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، شماری از گروه های ضد جبهه مقاومت در عراق مدعی شده اند عملیات نیروهای مبارزه با تروریسم که با نظارت و پشتیبانی آمریکایی ها انجام شده در واکنش به تلاش نیروهای تیپ ۴۵ بسیج مردمی برای شلیک موشک به مواضع آمریکایی ها در بغداد صورت گرفته و این در حالی است که براساس اطلاعات به دست آمده رزمندگان در مقر خود در حال استراحت بودند.

تحلیلگران و کارشناسان سیاسی عراقی معتقد هستند الکاظمی با ماجراجویی های پنج شنبه شب در واقع نقاب از چهره اصلی خود برداشت و نشان داد ادامه دهنده فتنه چند ماهه آمریکایی ها برای ایجاد اختلاف و درگیری میان نیروهای مسلح عراق است.

شخصیت های رسانه ای و سیاسی عراق حذف رزمندگان سازمان بسیج مردمی و تضعیف سایر نیروهای مسلح را هدف مشترک الکاظمی و آمریکایی ها برای قبضه قدرت و اشغالگری در عراق خوانده اند و تاکید کرده اند نخست وزیر با مجوز به نیروهای ویژه امنیتی و تروریست های آمریکایی دشمنی خود را با بسیج مردمی آشکار و ثابت کرد دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به صورت مستقیم زیر نظر آمریکایی ها مدیریت، فرماندهی و هدایت می‌شود.

انتقاد تند و تیز تحلیلگران سیاسی و فعالان رسانه ای عراق به الکاظمی و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم برای همکاری با آمریکایی ها و ایجاد درگیری و فتنه انگیری در حالی مطرح می شود که سرلشکر «عبدالوهاب ساعدی» فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم اوایل پاییز سال گذشته نیز با کمک کاخ سفید در آستانه انجام «کودتا» علیه دولت بود اما عادل عبدالمهدی با کمک متحدانش توانست نخستین توطئه آشکار آمریکایی ها و نیروهای نزدیک به آنان در عراق را علیه دولت خود کشف و خنثی کند و الساعدی را هم برکنار و در وزارت دفاع منتظر خدمت درآورد؛ البته با نخست وزیری الکاظمی، الساعدی بار دیگر به قدرت بازگشت و دوباره بر صندلی ریاست این دستگاه تکیه زده است.

روند تحولات میدانی و حوادث پنج شنبه شب در مجموع نشان می دهد، نیروهای نزدیک به آمریکا در بغداد با دستور کاخ سفید به دنبال تحریک نیروهای سازمان بسیج مردمی هستند تا نقطه شروعی را برای ایجاد فتنه دوباره بیابند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروه های عراقی نزدیک به کاخ سفید درصدد هستند سناریوی خود را به بهانه برقرار کردن امنیت در بغداد و جلوگیری از حمله خمپاره ای به سفارت خانه آمریکا پیش ببرند و با متهم کردن نیروهای بسیج مردمی، تنش ها را افزایش دهند.

حمله به مقر بسیج مردمی و دسنگیری موقت شماری از رزمندگان اولین گام این گروه ها برای اجرای این طرح بود که تلاش می کنند دستگاه مبارزه با تروریسم و سازمان بسیج مردمی که هر دو جزء نیروهای مسلح عراق هستند را در مقابل هم قرار دهند و وارد درگیری کنند.

به گفته منابع میدانی، سناریوی حذف سازمان بسیج مردمی فقط به پایتخت عراق ختم نمی شود و صحبت های مطرح شده در خصوص ورود نیروهای مبارزه با تروریسم برای تعیین تکلیف کردن مناطق مرزی نشان می دهد آمریکایی ها برنامه های مشخص را برای ضربه زدن به مقاومت عراق پیش بینی کرده اند و مسئولیت کار را هم به سرلشکر عبدالوهاب ساعدی واگذار کرده اند.

در همین راستا نیز «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق اعلام کرده که ما نمی دانیم در مناطق مرزی چه می گذرد و سرنوشت میلیاردها دلار پول مبادله شده چه می شود و به همین بهانه به نیروهای مبارزه با تروریسم دستور داده مناطق مرزی را به کنترل دربیاورند و این مسئله نشان می دهد وی علاقه دارد در زمین آمریکایی ها بازی کند.

به گفته تحلیلگران و فعالان رسانه ای عراق هدف اصلی کاظمی و الساعدی شفاف سازی مسائل مالی و مبارز با فساد در مناطق مرزی نیست و در تلاش هستند نیروهای بسیج مردمی را این نقاط دور کنند و مناطق مرزی را در اختیار آمریکایی ها قرار دهند تا برنامه های خود را پیش ببرند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق با بیان این که تقویت گروهک تروریستی داعش در مناطق مرزی فقط یکی از اهداف آمریکایی ها است، افزود: واشنگتن به شدت از راه اندازی جاده تهران - بغداد - دمشق - مدیترانه در هراس است و به هر شیوه ممکن تلاش می کند این مسیر را قطع کند.

این منبع میدانی با بیان این که گذرگاه مرزی «القائم - البوکمال» قلب جاده مهم و راهبردی «تهران - مدیترانه» است، گفت: در حال حاضر این گذرگاه استراتژیک در کنترل نیروهای «کتائب حزب الله و کتائب امام علی (ع) » است و همین مسئله آمریکایی را به وحشت انداخته است.

به گزارش مشرق، آمریکایی ها و صهیونیست ها تاکنون چندین مرتبه مقرهای نیروهای مقاومت عراق را در گذرگاه مرزی القائم و مناطق حومه هدف قرار داده اند که البته این حملات نتیجه ای نداشته و رزمندگان بسیج مردمی با ساخت پایگاه های جدید، قدرت خود را در گذرگاه مرزی «القائم - البوکمال» تثبیت کردند و همین مسئله باعث شد آمریکایی ها برای تغییر معادلات این بار سناریوی ورود نیروهای مبارزه با تروریسم عراق را به مناطق مرزی کلید بزنند چرا که می دانند نتایج راه اندازی جاده تهران - مدیترانه فقط به غرب آسیا خلاصه نمی شود و می تواند جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • F35 US ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    اول پاهاي هشت پا رو قطع ميكنيم و بعدش هم مياييم سراغ گردنش ، روز به روز به لحظات ملكوتي تيكاف F35 ها از ديگو گارسيا و ناو هاي هواپيمابر نزديك تر ميشويم .
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      70 6
      عرضه شما کابوهای مفنگی و پوشکی از ناتوانی در جلوگیری از سقوط مجسمه های نماد برده داری و نژاد پرستی تو ایالات متفرقه آمریکا بدست مردم کاملا مشهوده پس لطفاً خفه
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      47 4
      f35 عزیز: برو پیرهن مشکیتو اتو بزن اماده کن چون بزودی ترامپو از موهای زردش بر سر در کاخ سفید اویزون میکنیم.
    • علی IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      47 4
      بزودی لاشه تکه تکه شده سربازان امریکایی شناور بر آبهای خلیج فارس دیدنی است.
    • حسین IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      40 3
      برد اف-۳۵ از دیگو گارسیا تا ایران نمیرسه گوسفند
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      32 9
      مشرق مرض داری نظرات این احمق رو منتشر میکنی؟؟ اگه میخواستم مزخرف بشنوم میرفتم سایت اسهال طلب نمیومدم اینجا !
    • عبدالله مومن IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      31 3
      ارتش آمریکا فقط با افقی برگشتن به آمریکا. از عراق فرار خواهند کرد
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      31 4
      F35 موشک های سوم خرداد آماده اند تا درسی عبرت آموز به شماها بدهند. بسم الله
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      22 3
      نمی دونم چی می زنی ولی جنس اش خیلی خوب بوده که با f35 تیکاف می کنی تو ملکوت.
    • غامعلی IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      30 4
      اگه عرضه داشتید توی عین الاسد مثل موش نمی رفتید توی سوراخ، این اتفاق شکست خورده یک گام آمریکا را به اخراج خفت بار از منطقه نزدیکتر می کند.
    • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      24 4
      یه قرون بده آش به همین خیال باش... اف35 ها تی کاف می کنن اما برای نشستن مجدد دیگر ناوی وجود ندارد...
    • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      23 3
      بگو پوشک یادشون نره ...
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      24 2
      تمام مشکل امریکا با ایران بخاطر حمایت ایران از مردم مظلوم و اواره فلسطین است. بخاطر اینکه ترامپ و دیگر روسای جمهور امریکا بدهکار لابی صهیونیست ها هستند. حمایت امریکا از ظلم و اشغالگری نتیجه اش بالا رفتن امار خودکشی سربازان امریکایی است.امریکا ملت سوریه و عراق را با ساختن داعش بیچاره کرد تا از صهیونیست ها حمایت کند. در صورت هرگونه حمله به محور مقاومت صهیونیست ها را از کره زمین محو میکنیم
    • قاسم IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      18 3
      ولی لحظات عین الاسد ملکوتی تر بود. چون نزدیک سحر بود.
    • سعید IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      21 1
      الاغ جون اف 35 اگه از پایگاه دیگو گارسیا بلند بشه قبل از اینکه به ایران برسه سوختش تموم میشه. خخخخخ . احمق های درجه یک
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      17 1
      بازم که قرصاتو نشسته خوردی
    • محسن121 IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      21 2
      فیلم های هالیودی فقط برای توهم شهروندان آمریکایی است ، فرماندهان ارتش تروریستی آمریکا خوب شب حمله به عین الاسد و ... را به یاد دارند
    • گلوبال هاوک! IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      22 2
      گوگولی! زانوی محور مقاومت روی گردن اربابت داره نفسشو بند میاره. یه سری به شهرهای شلوغ شیطان بزرگ بزن ببین اف 35 ها و پهبادها کیا رو دارن میزنن. مطمئنم لحظات ملکوتی رو اونجا خواهی دید.
    • فرزند ایران IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      17 1
      خنده دار بود اف 35. فقط موقع تیکاف یادت باشه از زیر آب نمی تونی از روی یک ناو تیکاف کنی. امیدوارم شنا بلد باشی.
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      15 1
      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لب لب خورد گه دانه دانه
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      15 2
      آره ما هم منتظریم بلند شین تا بترکونیمتون F35 تیرانا تورا می خواند
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      16 2
      اثبات این که در همه کشورهای با اکثریت جمعیت مسلمان و یا همان کشورهای اسلامی، اصلاح طلبان تهوع آور آمریکاپرست حضوری فعال دارند!!!!!
    • علی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      12 4
      کاملا واضحه که یا خیلی نفهمی و یا خبر رو خوب نفهمیدی ، خره : اولا اونی که سرش بی کلاه مونده و به غلط کردن افتاده حشدالشعبی نیست بلکه نیروهای کاظمی مزدور و آمریکا جون شماست . ثانیا اون گاوداری دیه گو گارسیا هم گاربردش برا امپراطوری ایران بی اثر شده ، برو از بزرگترات سوال کن
    • ابوسجاد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      14 1
      ای بابا یکی یه اسباب بازی اف 35 به این بنده متوهم بده باهاش بازی کنه خودشو خالی کنه خفه شد بیچاره!
    • بیسیمچی DE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      21 1
      آقای F35! لطفا در حالت مستی و یا نئشگی کامنت نذارید!
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      10 1
      خخ تیکاف بزنید واسه کشتن و سرکوب مردم آمریکا تا تجزیه نشدید!
    • اميرحسن IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      1 1
      F35 من بر خلاف بقيه از متني که نوشته بودي خوشم اومد برا همين دوباره مينويسمش و تو هم دوباره بخونش اول پاهاي هشت پا رو قطع ميکنيم و بعد ش ميريم سراغ گردنش روز به روز به لحظات ملکوتي غرش سجيل ها، فاتح ها، قيام ها، شهاب ها، خليج فارس ها و...از کرمانشاه و کردستان اروميه و تبريز و ايلام و بندر عباس و بوشهر و ...گرفته تا سوريه و لبنان و عراق و يمن و...نزديک تر مي شويم باشد براي ثبت در تاريخ که غرش کداميک را خواهيم شنيد؟؟؟؟؟ جاءالحق و ذهق الباطل- ان الباطل کان ذهوقا
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      ذارت
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    85 14
    خدا از باعث و بانیش ( روحانی ) نگذره
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      14 2
      الهی آمین
    • امیرعلی IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      15 2
      انشاالله....
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      5 15
      خخخخخخخخخ اینم افتاد گردن دولت ؟ خخخخخخ متخصص افغانستان کجاست؟ ما فکر میکردیم حملات سهمگین و بی سابقه و ضربات مهلک به عین الاسد پیام رو به امریکاییها رسونده! راستی پیام انهدام پهپاد امریکایی چی بود؟ خخخخخ
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    73 14
    کلا برادران عراقی در انتخاب خلیفه همواره سهل انگارانه برخورد کرده اند...وقتی امریکا اعلام کرد با انتحاب الکاظمی مخالفتی نداریم یعنی مهره خود ماست...نمایندگان شیعه وفادار به مقاومت بسیار ساده لوحانه به این گزینه امریکا رای دادند...جریان صدر نهایت............
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      12 3
      تو عراقم میگن کاظمی کسی بوده که گرای حاج قاسم رو به امریکاییا داده...
    • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      12 4
      هرچه میکشیم از عدم بصیرت خودیهاست چه در داخل چه در بیرون..جریان صدر چندین بار بی بصیرتی خود را نشان دادند واقعا درود بر حزب الله وانصارالله و حشدالشعبی
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      9 1
      کاملا موافقم
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      4 2
      آنها به دستور ظریف عمل کردند. سلیمانی که رفت عراق هم رفت.
    • فرزند ایران IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      5 0
      برای ثبات عراق بود که شیعیان و گروه های حشد به کاظمی رضایت دادند.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    40 16
    آمریکا و الکاظمی باید بدونن اگه اونا وقتی اوضاع بر وفق مرادشون نیست سیاه لشکر میریزن تو خیابون مقاومت وقتی اوضاع خائنانه پیش میره "لشکر" میاره تو خیابون. ریاست جمهوری این خائن به سال نخواهد کشید
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      6 14
      الان که این حرفو زدی پس با اطمینان میتونم بگم سالیان سال نخست وزیر میمونه و شورشی های مسلح رو در عراق نابود میکنه
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    50 9
    الحشد الشعبی باید بصورت جدی برای بیرون انداختن امریکا از عراق برنامه داشته باشن، این دستگیری تازه اولشه اگه وارد عمل نشن بزودی امریکایی های تروریست تک تک اعضای الحشد الشعبی رو ترور میکنن.
  • علی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    43 10
    بازی پیچیده عراق فقط با حفظ قدرت برتر نیروهای حشد الشعبی وحذف رقبای خطرناکی مثل الساعدی قابل کنترل وهدایته ظهور یک صدام جدید پر هزینه ترین سناریویی که می تونی تو رودر وایسی سیاسی برای ایران اتفاق بیفته سر مار رو هنوز سر بلند نکرده باید له کرد.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    12 1
    حیف آن پولهای بیت المال
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    12 4
    الکاظمی منافقه،اینو وقتی فهمیدم که لباش حشدالشعبی رو پوشید ولی پمپئو زودتر از همه بهش تبریک گفت.یه جورایی کذاب خودمونه.
    • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 0
      مجلس دهم یادم آوردی روزی که همشون لباس سپاه رو پوشیدن!
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    4 4
    دشمنی آمریکا خیر است همیشه خیر بوده آمریکا همیشه ضربات کوتاه مدت زده و در بلند مدت بردهای استراتژیک تقدیم کرده مثالش سوریه که البته ضرباتی خوردیم اما سوریه امروز سوریه ایی تصفیه شده و قوی تره چه لشگریش چه کشوریش و باگ ها درآمد عراق هم نیاز به روزهایی داره که موش های منافق از لونه هاشون بیرون بیان و برای همگان قابل شناسایی بشن عراق اگر تصفیه نشود کارخانه مشکلاتی خواهد بود برای دهه ها .
  • مهدی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    9 3
    نامزد قبلی نخست وزیری عراق رو تا گفتند ضدحشد هست سریع شروع به صحبت از رابطه خوب با ایران و... کرد! ولی الکاظمی همون اول وقتی فهمید اصل قضیه چیه و بهش بخاطر قضیه شهادت حاج قاسم هم مشکوکند! سریع چاپلوسی حشد رو کرد و رفت مرکزشون و... همون کاری که لیبرالهای ایرانی با سپاه میکنند یه جا تعریف میکنند و خیلی انقلابی میحرفند باز یه جای دیگه سپاه رو میکوبند!**** اما کار زشتشون اینجا بود که با آمریکاییها رفتند رزمندگان عراقی رو بازداشت کنند! ***********برخی گروههای حشد که به منطقه سبز بغداد موشک میزنند بهتره این کار رو نکنند و تابع فرماندهی مرکزی حشد باشند و بجاش از دولت منع حضور تروریستهای آمریکایی در شهرهای عراق رو خواهان باشند! فرار ذلت بار آمریکاییها با آخرین حماقت ترامپ محقق میشود
  • حمید صادقی IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 12
    زدن کسی مثل حاج قاسم شوخی نبود و اینکه امروز مقتدی صدر تقریبا دشمن ایران شده ای برادران عراق از دست رفته و عضو محور مقاومت نیست لطف کنید از عراق دشمن نسازید نفوذ برربغداد از دست رفته تازه همین مقدار هم به خاطر مردانگی آقای سیستانی هستش
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      13 2
      جوجه رو اخر پاییز میشماری انتقام ترور سردار رو از هر لجنی با هر مسلکی میگیریم فقط صبر کن. منافق تروریست کلاهی بعد ۳ دهه تو هلند ترور شد و به درک واصل شد. انتقام ما حتمیست.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    19 4
    تا وقتی نخست وزیر عراق را ریس جمهور . کوردیا کرد.که از اقلیم دستور میگیرد معرفی کند در روی همین پاشنه میچرخد تا میتوانند چهرهای ضد ایران را معرفی میکند
  • DE ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    9 3
    هرکس با امریکا همکاری کنه بخاطر پوله . امریکا به تمام سیاسیون پیشنهاد پول میکنه و بعضی ها فریب میخورن و سست میشن و به کشور و مردم خودشان خیانت میکنند .
  • ایرانی IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 3
    ممنونم از این گزارش و اطلاع رسانی انقدر صفا کردم سه بار با دقت خوندم البته الکاظمی سه بار باید غلط کردم بگه این نامرد پست این برنامه دقیقا هماهنگ با امریکایی ها بوده جمعه ها رو انتخاب میکنند مث ترور سردار انشالله که مث همیشه محور مقاومت قوی باشه
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 5
    اینطور که بنظر میرسه مصطفی الکاظمی مهره آمریکاییهاست
  • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    8 2
    الکاظمی یک خائن ناشی هست. باید یکم بیاد از بعضی مسئولین ما کار یاد بیگیره!!!!!!!
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    9 6
    الکاظمی مهره امریکا باشه یا نباشه در حال حاضر با رای پارلمان عراق نخست وزیر قانونی این کشور هست. کودتا یعنی چی ؟ نخست وزیر از اختیارات قانونی خود که یکی از انها در اختیار داشتن نیروهای مسلح است وستور بازداشت بعضی از اعضای الحشد را صادر کرده. اگر غیر از این است و از نظر شما باید اول نظر ایران را بپرسند علنا بفرمایید.
  • مصطفی JP ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    9 3
    حالا بیشتر از قبل مطمئن شدم که الکاظمی در شهادت سردار سلیمانی ومهندس دست داشته ...خدا رسوا کنه الکاظمی و جیره خوارهای وطنی رو که باعث شهادت سردار شدن...
  • رحمت عیدی IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 3
    اتصال مدیترانه به تهران(دریای عمان خلیج فارس دریای خزر)یعنی میانبر بسیار کم هزینه تر و البته شامل اقتصاد همه کشورهای عبوری در اتصال شرق و غرب دنیا که درواقع تنگه باب المندب و کانال سوئز حداقل از جنبه تجاری در اختیار محور مقاومت به سرکردگی جمهوری اسلامی ایران قرار میگیرد و جایگاه محور مقاومت به درجه اعلاء استراتژیک میرسد در کل دنیا واین یعنی کابوس واقعی برای صهیونیسم جهانی و مزدورانش محور غربی عبری عربی،حالا آمریکا مثل کسی که داره به قهقرا سقوط میکنه خودشو پاره میکنه تا بلکه در عراق بماند اما خوب میداند که باید برود مجبور است برود فقط داره وقت میخره با این کارها
  • افشین IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 5
    خبرتون سر تا سر دروغه من اخبار رو از شبکه های عراقی دنبال میکنم اتفاقا الکاظمی محکم ایستاده و امشب در بغداد به طرفداری ازش تظاهرات بود و هیچکدوم از کتایب ازاد نشده اند.
  • ناراضی وضع موجود IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 10
    به : سردار قاآنی آقایون چرا شیعیان با هم اختلاف دارند و نتیجه روی کار آمدن مهره آمریکاییها میشود؟ چرا طوری کار میکنید که فردا روز دوباره دوگانه مقاومت و دولت مثل لبنان شکل بگیرد؟ چرا کار را یکسره نمیکنید ؟ حمله و انتقام و اخراج آمریکا یی ها چی شد پس ؟امثال مقتدا صدر هم زبان درازی کرد سربه نیستش کنید. بسه دیگه کوفی مسلکی !!!!!!
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 6
    به ما چه
  • US ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    8 5
    الکاظمی نماینده غرب گراهای عراقه. اونجا هم مثل خودمون ی عده اصلاح طلب طرفدار غرب داره که دچار خود باختگی و یاس و ناامیدی نسبت به توان داخلی عراق شده اند و فکر می کنند بدون آمریکا حتی آب خوردن هم ندارند. دقیقا مثل غرب پرستای خودمون.
  • IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 3
    خدایش اگر این رزمندگان وبدون الان داعش تو عراق و در حال آماده سازی برای حمله به ایران بود قدر این مجاهدین در راه خدایا فقط اهلش می فهمند مرگ بر آمریکا مرگ بر آل سعود مرگ بر منافق کثیف
  • دوست IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 5
    اگه منتشر میکنی! جناب مشرق!: روحانی گفته بود که دنبال برجامهای دو و سه هست. برام منطقه‌ای و موشکی. برجام منطقه‌ای رو با ترور حاج‌قاسم و برجام موشکی رو با ترور شخصیت فرمانده موشکی، سردار حاجی زاده انجام داد. خون حاج قاسم بی پاسخ نخواهد بود ان شاءالله..
  • دوست IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    36 11
    هزار تا از این اتفاقات هم اطراف ما بیفته، بازم ما قدر نعمت ولایت فقیه و رهبرمون رو نمی فهمیم
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    17 48
    کتائب همان نیروی بسیج و سپاه خودمون هستن که میخوان همون بلاهایی که در دهه 60 (با پونز بر پیشانی وتینر بر صورت و دستها) بر سر دختران و بسران ایرانی اوردند حالا بر سر جوانهای عراقی بیاورند
    • علی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      29 11
      آخه الاغ اگه سپاه و بسیج نبود باید ناموستون دست اجنبی اسیر می شد.
  • ابو جاسم IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    10 7
    بنظر من مهره جدید امریکائیها در عراق (مصطفی الکاظمی) از مهره های قبلی امریکا در عراق مانند حیدر العبادی، عدنان الزرفی بدتر است . زیرا این مردک با نفاق وارد صحنه شده ومأموریت وی نابودی قدرت انقلابی ومقامت شیعه وسنی در عراق است ودر نهایت عراق را بعنوان لقمه چرب به حلقوم کدخدا بدهد ولی.... بحول وقوه الهی کور خونده زیرا ... ان الله معنا... یاعلی .... یاحسین
  • کارشناس IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    4 23
    ایرانی های ..بزودی پرتان در عراق چیده میشود. و با اردنگی پرتتون میکنند بیرون. دورد بر وهایبت و البغدادی
  • مهدی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    13 6
    مقاومت بیدار و آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید داخلی و خارجی و آمریکا همچنان هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    14 7
    این داستان کاملا مشخص کرد شهادت سردار سلیمانی وهمراهانش از گرا اطلاعاتی ونامردی یکسری از نیروهای داخل عراق نشات میگرفت که همسو امریکایان وزمان نشستن کاظمی بر قدرت از عکس برخورد ایشان با نمایندهای ایرانی وعکس ایشان با نماینده وکارگزار آمریکای کاملا مشخص بود نحو برخورد با امریکایا روی خوش وخنده بود ودر مقابل ایرانیا برج زهر مار این خودفروختس الانم که ثابت شد این عامل آمریکای بدرد نخست وزیری نمیخوره خاءن به کشورشه ومحبتهای ایران و در جنگ با داعش که دستپرورده آمریکا و سعودی بودن وهستند رو فراموش کرده یا اصلا خودشم با اوناست این آقا مهره فاسد وبدرد نخور آمریکای هستش وعراق روز خوش از بودن اون نخواهد دید با این خوش رقصی برای آمریکا میخاد مملکتشو اینجوری نجات بده
  • حسین IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    17 1
    f35تیکاف کنه سوم خرداد میدیم بخوردش.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    8 26
    عراق مال آمریکاست
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      1 0
      کانادا هم ما ایرانه! خخخخخخخخ
  • من سرگڌشت شوم جوان ثروتمندراخوانده ام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    12 0
    مشرق برو توعربستان ببین عربستان درحال مسلح کردن پایگاههای موشکی خود درچندنقطه از کشور اشغالی حرم امن الهی " است امادسیسه آنهابرای شیطنت آخرشان باریدن موشک وبمبهایی ویرانگر برسر این پایگاهها بنام ایران است . اگردنیا میدانست جوانک سعودی چگونه هم خود هم آمریکا رابه قعر آتش سوزان الهی میبرد برای همکاری باایران ومحورمقاومت صف میکشیدند . دراوج غمم یار مرا جرعه ای از شادی دوران چشاند ...جان مرا در کشورغم تا خانه شادش کشاند /
  • FR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    F35 فکسنی لجن ، پایگاه دیه گو گارسیا در تیررس موشکهای بالستیک و نقطه زن سپاه قهرمان ایران است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس