کد خبر 1088089
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
ماسک نمایه

وزارت بهداشت ترکیه در راستای حفاظت بهتر از شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری در این کشور، محدودیت‌های رفت‌وآمد اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از حریت، همزمان با برگزاری کنکور در کشور ترکیه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ ژوئن (۷ و ۸ تیرماه) برای ورود به دانشگاه، محدودیت‌هایی در رفت‌وآمدها در این کشور برای روزهای شنبه و یک‌شنبه آتی در نظر گرفته شده است.

در اوایل ماه ژوئن هم اقدام مشابه‌ای در ۱۸ استان ترکیه برای برگزاری امتحانات پایان ترم در نظر گرفته شده بود. این اقدام مسئولان ترکیه احتمال انتشار ویروس کرونا در بین متقاضیان کنکور را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وزیر کشور ترکیه در بیانیه‌ای در همین رابطه اعلام کرد: «افرادی که در امتحانات شرکت می‌کنند و همچنین بستگانی که شرکت‌کنندگان را به مکان برگزاری امتحانات می‌رسانند، از این محدودیت‌ها معاف خواهند بود».

بر اساس این بیانیه، نانوایی‌ها، بازارها، فروشگاه‌های مواد غذایی و قصابی‌ها با وجود این محدودیت ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

نخستین حکومت نظامی در ترکیه که در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور برقرار شد، در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آوریل اعلام شد. دولت ترکیه که اخیرا درگیر شیوع ویروس کرونا بوده، اخیرا به بخشی از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا پایان داده است.

مسئولان بهداشتی در ترکیه تاکید کرده‌اند که موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور هنوز بوجود نیامده، اما همان موج اول هنوز هم تاثیرات منفی خود را متوجه ترکیه کرده است.

در ترکیه بیش از ۱۹۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در این بین بیش از ۵ هزار مبتلا به ویروس کرونا تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تاکنون تقریباً ۱۶۶ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته اند، بیش از ۹۴۰ بیمار کرونایی هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 0
    رئیس جمهوری ایران میگه هرچی خودتون می دانید ..همه ول شده
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 0
    درایران باید در پارک ها و استادیوم ورزشی و حیاط مدارس و دانشگاهها برگزار کنن ..بجان خودم این دولت میزنه ۱۸،۱۹ساله هارو میکشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس