جنبش انصارالله: انگلیس شریک جرم کشتار مردم یمن است

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی «جنبش انصارالله» یمن، با انتقاد شدید از «مایل آرون» سفیر انگلیس در این کشور، لندن را شریک جرم و جنایات ائتلاف سعودی-آمریکا در محاصره و کشتار مردم یمن دانست.

به گزارش مشرق، الحوثی دیروز (پنجشنبه) در صحفه کاربری‌اش در توئیتر خطابه به آرون نوشت: من سیاست‌گذار نیستم، بلکه منتقل‌کننده اخبار و گزارش‌ها هستم و صلح در یمن مطابق آنچه شما می‌خواهید، پیش نمی‌رود و نخواهد رفت.

وی افزود: صلح از کنفرانس‌ها و همایش‌ها با حضور شخصیت‌های غیرموثر یمنی و طرف‌های متجازو حاصل نمی‌شود.

الحوثی در ادامه با اشاره به حادثه برای نفت‌کش «صافر»، ائتلاف سعودی-آمریکایی را مسئول فاجعه اقتصادی و محیط‌زیستی در یمن دانست.

این رهبر جنبش انصارالله، ضمن انتقاد از مواضع انگلس و آمریکا در خصوص حادثه نفت‌کش صافر و مسئول دانستن انصارالله در خصوص هرگونه نشت احتمالی نفت خام در دریا، نوشت که این موضع انگلیس بیانگر تبعیت این کشور از آمریکا علیه مردم یمن است.

بیشتر بخوانید

واکنش رهبر انصارالله به عادی سازی روابط عربستان و امارات با رژیم صهیونیستی

پیشرفت پهپادی یمن از زبان محمد علی الحوثی

وی خطاب به سفیر انگلیس در یمن نوشت: اگر معتقدید که زندگی ماهی‌ها نزد شما ارزشمندتر از مردم یمن است، یعنی شما انگلیسی‌ها تبعیت مطلق خود را از آمریکا نشان داده‌اید.

الحوثی افزود: شما دو کشور (انگلیس و آمریکا) با همدستی با فرماندهی ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، رسما در محاصره و قتل ملت ما دست دارید.

سفیر انگلیس روز چهارشنبه در همایشی مجازی،‌ درباره آثار منفی نشت نفت از نفت‌کش صافر از سوی نیروهای انصارالله هشدار داده بود.

«احمد عبدالله دارس» وزیر نفت یمن پیشتر اعلام کرده بود، نفت‌کش صافر که حامل بیش از یک میلیون بشکه نفت است، به یک بمب ساعتی تبدیل شده که محیط زیست دریایی را تهدید می‌کند.

وزیر نفت یمن، ائتلاف سعودی را مسؤول به وجود آمدن هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ دانست که در صورت وقوع آن، باعث مرگ گسترده آبزیان در این دریا خواهد شد.

نفت‌کش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندرگاه «رأس عیسی» در بندر «الحدیده» در یمن لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

شرکت نفت صنعا، پیش‌تر ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به صافر و تعمیر و نگهداری این نفت‌کش اعلام کرده بود.

یمن بیش از پنج‌سال است که از سوی ائتلاف سعودی- آمریکایی تحت محاصره و جنگ قرار دارد. نتیجه این جنگ تحمیلی کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی و نابودی زیرساخت‌های این کشور بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    ازاین انگلیس فرانسه امریکا سعودی اسراییل کثیف حرامی به جز با قدرت نمایی نمیشه انتقام گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس