کد خبر 1087921
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
جهش  بی‌سابقه ابتلا به کرونا در آمریکا

جهش ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا پیش تر در 24 آوریل (پنجم اردیبهشت ماه) رخ داده بود که ۳۶ هزار و ۲۹۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش شد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان روز جمعه گزارش داد: نادیده گرفتن مقررات بهداشتی و رفع محدودیت های اجتماعی در ایالت های آمریکا، باعث شده است تا تنها در روز پنجشنبه ( پنجم تیرماه) و بنابر آمار دانشگاه «جان هاپکینز» ۳۷ هزار و ۷۷ نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند.

بنابراین گزارش، جهش ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا پیش تر در 24 آوریل (پنجم اردیبهشت ماه) رخ داده بود که ۳۶ هزار و ۲۹۱ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش شد.

این گزارش می افزاید: جهش ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا باعث نگرانی برخی فرمانداران ایالت ها شده، به طوریکه «گِرِگ آبوت» (Greg Abbott) فرماندار ایالت تگزاس، بازگشایی بیشتر هرگونه اماکن همگانی این ایالت را متوقف کرد و بیمارستان های این ایالت را برای پذیرش و درمان مبتلایان به ویروس کرونا، به حال آماده باش در آورد.

بیل گیتس: دولت آمریکا هیچ کاری برای مقابله با ویروس کرونا انجام نداده است

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت نیز در ارتباط با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، گفت: با توجه به ظواهر امر، آنچنان که انتظار می رفت هیچ گونه اقدام قابل توجهی نه تنها در سطح جهانی و حتی در داخل آمریکا، برای مقابله با ویروس کرونا صورت نگرفته است.

وی که با شبکه خبری سی ان ان گفت و گو می کرد، افزود: آماری که از جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا مشاهده می شود، بیانگر آن است که هیچ اقدامی که منجر به کاهش مبتلایان به آن شود به عمل نیامده و موضوع دیگر آنکه رفتار مسئولان کشور دراین زمینه نگران کننده است، برخی از آنها در مقابله با این همه گیری یا بسیار محتاطانه عمل می کنند و یا اینکه برخی از آنها در کل ابتلا به این ویروس را نادیده می انگارند، که بسیار نگران کننده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان هم اکنون به بیش از ۹ میلیون و ۷۱۴ هزار نفر رسیده که از این تعداد بالغ بر ۴۹۱ هزار نفر نیز جان باخته اند.

آمریکا با بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا و ۱۲۶ هزار و ۷۸۰ جان باخته مبتلا به این ویروس، در جایگاه بالاتری از دیگر کشورهای مبتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    1 0
    خدا زیادش کنه تا حدی که دست از سر مردم دنیا وردارن و به بدبختی خودشون مشغول باشند، الهی آمین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس