کد خبر 1087914
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
تصویب تحریم‌های چین در سنای آمریکا

مجلس سنای آمریکا روز گذشته تحریم‌هایی علیه بانک‌هایی که با مقامات چینی دخیل در قانون امنیت ملی هنگ کنگ باشند، تصویب کرد.

به گزارش مشرق، مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه قانونی دوحزبی را برای تحریم بانک‌هایی که با مقامات چینی دخیل در قانون امنیت ملی هنگ کنگ به تصویب رساند.

سناتور دموکرات کریس ون هولن از ایالت مریلند و سناتور جمهوریخواه پت تومی از ایالت پنسیلوانیا طرح این تحریم را مطرح کرده بودند. این طرح تحریمی با حمایت دو حزب اصلی آمریکا مطرح شده و پیش از آنکه برای اجرایی شدن به کاخ سفید ارسال شود باید مجلس نمایندگان نیز آن را به تصویب برسانند.

بیشتر بخوانید

رفتارهای ترامپ جمهوری‌خواهان را هم نگران کرد

افشاگری بازرس اخراج‌شده درباره پامپئو

در جریان برگزاری سومین جلسه از سیزدهمین نشست سراسری کنگره ملی خلق چین در تاریخ بیست و هشتم ماه مه، تصمیماتی در ارتباط با ایجاد و بهینه سازی ساختار حقوقی و ساز و کار اجرایی قوانین مربوط به منطقه اداری ویژه هنگ کنگ با هدف حراست از امنیت ملی در این حوزه اتخاذ و به تصویب رسید.

طی چند ماه اخیر تنش میان آمریکا و چین به بهانه های مختلف افزایش یافته است. اوایل ماه جاری میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مصوبه ای را امضا و آن را قانونی کرد که "قانون حقوق بشر اویغور 2020" نام دارد و هدف آن تحریم مقامات چینی است که واشنگتن مدعی است در سرکوب اقلیت مسلمانان اویغور دخیل هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    یعنی یه کوچلو عقل سلیم در سر باشه باید متوجه بشن که بهترین کارها رو با کشور چین میشه انجام داد در حوزه های استراتژیک
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      0 0
      10:30ولی پیش نیازش غربزده، وطن فروش و خائن نبودنه!!!
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    ظاهراً آمریکایی ها چین را هم مجبور به قطع وابستگی به آمریکا خواهند کرد. عالیست.
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 1
    رسما خودش رو ارباب دنیا میدونه و هر غلطی میخاد میکنه . اروپایی های بزدل بی غیرت اگر زیر بار این تحریم ها نروند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس