به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بنیاد شهید مطهری نوشت: این حدیث قدسی چقدر عالی توبه را توصیف می‌کند: انینُ الْمُذْنِبینَ احَبُّ الَیّ مِنْ تَسْبیحِ الْمُسَبِّحین. خدای تبارک و تعالی، این رحمت مطلقه و کامله فرمود: ناله‏ گنهکاران در نزد من محبوب‌تر است از تسبیح تسبیح‌کنندگان.
 
بروید به درگاه خدای خودتان ناله کنید. فکر کنید تا گناهان به یادتان بیاید. به کسی نگویید؛ اقرار به گناه پیش دیگران گناه است، ولی در دل خودتان گناهانتان را در نظر بگیرید.

 تقصیرهای خودتان را بگویید، ناله و تضرّع کنید، طلب مغفرت و شستشو کنید. خدا شما را می‌آمرزد، روح شما را پاک و پاکیزه می‌کند، به دل شما صفا عنایت می‌کند، لطف خودش را شامل حال شما می‌کند.

از آن پس حالتی در شما ایجاد می‌شود که شیرینی عبادت را در ذائقه خودتان احساس می‌کنید، گناهان و لذات گناهان در نظر شما کوچک می‌شود. دیگر رغبت نمی‌کنید که بروید فلان فیلم شهوانی را ببینید، به ناموس مردم نگاه کنید، غیبت کنید، دروغ بگویید یا به مردم تهمت بزنید؛ می‌بینید اصلًا همه رغبتتان به کارهای پاک و خوب است.
(استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۱۲۶)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حقیقت IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 1
    ازدواج جوان در سنین پایین مشکل رو به کل حل میکنه ولی فعلا اخرالزمان داره جلز و ولز جوونا رو در میاره البته به کمک دوستان غربگدا دولتی . شما میدونی وقتی نیاز انسانی از راه حلال تامین نشه چی میشه یا باید بره راه حرام یا باید خودش رو کنترل کنه که میشه اخلاق گند و تند و ... در خوانواده . البته ادمین بترس از تایید این حقیقت خخخ . البته الکی نگفتن که دین نگ ه داشتن مثل نگه داشتن اتیش تو دست هستش . به لطف دوستان کسی دیگه نمیتونه ازدواج کنه اگرم ازدواج کرد سریع کارش میکشه به طلاق . مسکن مجانی زندگی اسان بدون تورم روزانه همه موجب شده جوونا به سرعت ازدواج کنن البته مهمتر از همه اشتغال به قدری زیاده از افغانستان داره نیرو وارد میشه و گاها تو ماشین میسوزن . بیچاره جوونا گیر چه زمونه ای افتادیم . خخخ
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 4
    اگر صورت مئسله را پاک می کردی و خیلی ساده می گفتید. مرد ها و زن ها الت تناسلی خود را از بین ببرند دیگر مسئله حل میشد. میل جنسی در طبیعت انسان است. تماشای هر موجود یا بی جانی جالب است. مصلا دیدن دریا یا کوه دیدن زن یا مرد نیز از همه لذت بخش تر است. چرا این لذت را باید ازبین برد؟
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 0
    باید دید دلیل چشم چرانی چیست. به نظر من خداوند برای هر نیازی یک پاسخ در بیرون گذاشته. لذا به نظر می‌رسد مجرد موندن بیش از حد و همچنین متاهلین که در منزل مشکل دارند با همسرانشان دچار این بحران چشم چرانی هستن. پس خانم های محترم نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند. با محبت در خانه به همسر این معضل را به حداقل برسانند
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 3
    راه حل عملی با تضمین 100% : یه عکس از مصی علی‌نژاد هپلی رو بچسبونید تو دستشوئیتون هر روز صبح یه دو دقیقه با دقت نگاهش کنین، قول میدم تا شب حالتون از هرچی زنه بهم میخوره و اصلا به هیچکس نگاه نمیکنین!!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 0
      نماد بی شخصیتی ایشون هستن،دوستان. تا درس بعدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس