کد خبر 1087771
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
هپکو

نایب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکوی اراک اعلام کرد: واگذاری بلوک سهامی هپکو به ایمیدرو هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و این وضعیت همچنان موجب بلاتکلیفی کار و کارگران این شرکت شده است.

به گزارش مشرق، ابوالفضل رنجبر، نایب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکوی اراک در نامه‌ای به استاندار مرکزی، نوشته است: با وجود صحبت‌ها و جلساتی که در خصوص واگذاری بلوک سهامی هپکو به ایمیدرو صورت گرفته، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و تا رسما در کدال و سایت بورس به رسمیت شناخته نشود نمی‌توان انتظارات درستی داشته باشیم و در حال حاضر بلاتکلیف هستیم.

بیشتر بخوانید:

هپکو به ایمیدرو واگذار می‌شود

درددل کارگران هپکو با نماینده دستگاه قضا و غیبت مدیران

در این نامه آمده است: با توجه به عدم کار در شرکت، پرسنل از وضعیت فعلی ناراحت هستند و امنیت شغلی خود را در خطر می‌بیند امیدواریم مسوولان کشوری و استانی از مدیران هلدینگ و هپکو اراک گزارشی را در خصوص عملکرد یک ساله خود مطالبه کنند و اسناد و مدارک معتبر و قابل رسیدگی را در خصوص قراردادهای کاری از مدیران پیگیری  کنند و تمام  اعضا شورا را در جریان گزارش قرار دهند.

در ادامه آمده است: در حال حاضر عدم پرداخت حقوق ۲ماه اردیبهشت و خرداد ماه با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی کارگران بیم آن می‌رود که مجددا شرکت دچار ناهنجاری شود و تا اکنون تمام اعضا شورا تلاش کرده‌اند که مشکلی پیش نیاید تا مسوولین در کمال آرامش به دنبال رفع ریشه‌ای مشکلات شرکت باشند هرچند معوقه بخشی از حقوق‌های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ نیز به تعدادی از پرسنل پرداخت نشده است. 

این نامه می‌افزاید: با توجه به تصمیم مدیریت در خصوص سر کار آمدن پرسنل شرکت  به بهانه پیشگیری از بیماری کرونا متاسفانه بیم آن می‌رود که در آینده از نظر اداره کار و تامین اجتماعی مشکلاتی به وجود بیاید و کارگران هپکو با توجه به اندک کاری که در شرکت وجود دارد بارها و بارها به نمایندگان خود در شورا اعلام کرده‌اند که حاضر هستند تمام ماه را در سر کار خود حاضر بشوند و دز این خصوص مکاتباتی را با اداره کار و پلیس امنیت اعضا شورا داشته‌اند اما از اسفند ۹۸ تا کنون در هر هفته کارگران به دستور مدیرعامل ۵۰ درصد حضور می‌یابند و عملا این تصمیم مشکلاتی را هم در خصوص عملکردی کاری و تولید اندک شرکت به وجود می‌آورد که نیاز به رسیدگی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    3 1
    برخی کارخانه ها و تولیدات باید کاملا دولتی بمونه.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    3 0
    اجرای غلط سیاستهای اصل44 خیلی هارو بدبخت کرد وفسادوبی عدالتیهای فراوانی ایجادکرد!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    هاشمی کجایی که ببینی نهالی رو که در دوران دولت چاپندگی کاشتی حالا چه ثمره هایی که نداده..... اقتصاد بازار و افراط گرایی و اجرای سیاست های صندوق بین المللی پول ثمره شون له شدن کارگران زیر چرخ نابرابری و تبعیض و فقر بوده نه چرخ توسعه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس