کد خبر 1087725
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
جدول تورم استان‌ها در خرداد/ کردستان بیشترین تورم ماهانه را ثبت کرد

مرکز امار ایران اعلام کرد: در خرداد ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کردستان با ٥,٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.١ درصد افزایش است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز آمار ایران، در خرداد ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کردستان با ٥,٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.١ درصد افزایش است.

بیشتر بخوانید:

عقب‌ماندگی درآمد خانوارها از تورم در سال ۹۸ رکورد زد +نمودار

کل خانوارها

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢١٤,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کردستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.١ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٢.٥ درصد می­‌باشد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٢٨.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی  (١٦.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٧.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­آذربایجان غربی (٢٤.٢ درصد) است.

خانوارهای شهری

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢١٢,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان با ٥.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.٣ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٢.٧ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٢٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (١٦.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد  ٢٧.٧ درصد رسید . بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (٣٢.٨ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  فارس (٢٣.٨ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٢١,٩ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان زنجان با ٥.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.٨ درصد کاهش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢١.١ درصد می­‌باشد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ هرمزگان (٢٦.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (١٥.١ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٨.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢٣.٠ درصد) است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    12 0
    هیچ تفاوتی در قیمتها نیست مردم را فریب ندهید بنزین همان است که در تهران است قیمت لوازم خانگی همان است ماشین همان است آسمان ایران همه جا همان رنگ است فقط در جنوب شهر تهران و شهرهای گرفتار دولت تدبیر مواد غذائی و میوه های فاقد ارزش غذائی عرضه می شود البته مثلا سیب بی کیفیت 20 هزار تومان است خوب سیب یا هرمیوه ی دارای ارزش غذائی در مناطق 1و 2 پنجاه هزار تومان است که این تفاوت کیفیت است ربطی به تورم ندارد.
  • US ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    7 0
    مگر درکشور تورم داریم
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    چه جوری حساب می کنید ؟ این تورم ساعتی است یا سالانه مسخره بازی بسه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    مردم قید(تفریح ،سفر ،آموزش،خرید لوازم خانگی ،تعمیرات ،پوشاک ،ازدواج ،بچه آوری،بهداشت ودرمان و...)را زده اندولی بخاطر بیکاری،کرونا،فسادمسئولین وخودیهای امتیازی..،بازهم به هزینه های تهیه(انرژی،موادعذایی،مسکن وخودرو...) نمیرسند!؟تنها راه اینه(درآمدکشور،هزینه های جاری وحقوق انواع مزایا وامتیازحکومتیها،دولتیها،خصولتیها ووابسته،رئیس،مرئوس،مسئول،مفسدان وخودیها وسرمایه داران وامتیازیها) گرفته شود وبین همه تقسیم وتوزیع شودتا همه باهم درنقابل تحریم وجنگ وفساد مقاومت کنیم.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    دیواروجدارحیادرایران خیلی وقت است فروریخته ودروغگویی درایران امری عادی شده جالب است اسلام میگه دروغگو دشمن خدااست ....
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    گرانی کجابید هرکی میگه گرانی هست خالی بندی میکنه همه جاگل وبلبل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس