کد خبر 1087718
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
دلار نمایه

اطلاعات دریافتی بیانگر عرضه ۱۸۰ میلیون دلار در بازار ارز از روز سه‌شنبه تا ظهر امروز است که از این میزان ۵ میلیون دلار فروش رفته است.

به گزارش مشرق، بعد از ثبت رکوردهای بالا در بازار ارز و عبور دلار از کانال 20 هزار و 500 تومان با ورود بازارساز به بازار قیمت‌ها تغییر جهت داد و با سیر نزولی همراه شد.

قیمت ارز از روز سه شنبه با ورود بازارساز و عرضه سنگین ارز کاهشی شده و فعالان بازار پیش بینی می کنند این روند قیمتی همچنان در بازار ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات دریافتی بیانگر آن است که از روز سه شنبه تا ظهر امروز پنج‌شنبه 180 میلیون دلار توسط بازار ساز وارد بازار شده که فقط 5 میلیون دلار فروش رفته است.

حضور پرقدرت بازارساز و با عرضه سنگین ارز موجب شده تا ظرف 3 روز سقوط نرخ ارز در بازار آغاز شود و بازگشت دلار از کانال 20 هزار تومان به 18 هزار تومان شود.

صرافی ها و فعالان بازار پیش بینی می کنند عرضه های ارز از سوی بازار ساز در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و همین امر سبب کاهش بیشتر قیمت ها خواهد شد.

فعالان بازار می گویند: بازار به شدت ریزشی شده و فروشنده زیاد است و خریدار کم است؛ احتمالا از ابتدای هفته آینده قیمت ها کمتر می شود

تعدادی صرافی ها می گویند: هم اکنون قیمت دلار در بازار متشکل ارزی به 18 هزار و 350 تومان رسیده است که همین امر نشاندهنده ادامه سیر نزولی قیمت‌هاست.

هم اکنون قیمت دلار در بازار متشکل ارزی 18 هزار و 350 تومان، صرافی های بانکی 18 هزار و 850 تومان و بازار آزاد 19 هزار تومان است؛ گفتنی است قیمت ها در بازار ارز همچنان ریزشی است.

در هفته های اخیر همزمان با نمایان شدن آثار اقتصادی شیوع کرونا و کاهش صادرات و واردات بخاطر محدودیت‌های مرزی و کاهش درآمدهای نفتی و قطعنامه اخیر شورای حکام، بازار ارز شاهد روزهای متلاطمی بود که در نتیجه آن قیمت دلار رکوردهای بالای 20 هزار و 500 تومان را نیز ثبت کرد.

بانک مرکزی و دولت اما معتقدند التهابات ارزی و شوک فعلی در بازار ارز موقتی است و در روزهای آینده تمام می شود؛ یکی از دلایل مهم نوسانات اخیر ارزی، عدم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور است.

موضوعی که باعث شده تا وزارت صمت و بانک مرکزی سخت‌گیری هایی را برای صادرکنندگان متخلف در نظر بگیرند از ابطال کارت بازرگانی تا معرفی اسامی آنها در رسانه ها و ...

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی از 72 میلیارد صادرات غیرنفتی تنها 45 میلیارد ارز به کشور بازگشت و 27 میلیارد دلار باید تا پایان تیر از سوی صادرکنندگان برگردد. فعالان بازار معتقدند با بازگشت ارزهای صادراتی به کشور، قیمت ارز ریزش شدیدی را تجربه خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مسلمان نگران IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    14 0
    باید وضعیت فوق العاده اعلام کرد چون تورم وحشتناک شده خدا نکنه پایان تورم مرگ انسانیت باشه
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    7 3
    توکل بر خدا قیمت واقعی ارز در ایرن الان 12 تا 13 هزار تومنه با توجه به رشد نقدینگی کشور
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    10 1
    کو ؟؟؟ الان من 19600 میبینم
  • LT ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    6 5
    وای خدارو شکر
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    10 0
    دارم سکته میکنم از خوشحالی
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      2 2
      14:51 منم خیلی خوشحالم که تو از خوشحالی داری سکته میکنی!!!
  • احمد GR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 0
    خدا کنه یورو بیاد رو هجده نوزده تومن . سال ۹۷ به اندازه کافی گرون شد دیگه بسه . چه خبره یورو ۲۳ تومنی .. اقلا دو سالی یبار جهش کنه
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    11 0
    بیشرفا ده تا میکشن بالا، دو تا میارن پایین، ملت ساده لوحم خرکیف میشن . بیاییم اسکول نباشیم
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    7 0
    خدا به داد مردم برسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس