کد خبر 1087489
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
آب آشامیدنی - کراپ‌شده

عضو شورای روستای عوده بخش غیزانیه بابیان اینکه تغییر چندانی در روند آبرسانی به روستاها صورت نگرفته است، گفت: برخلاف ادعای مسئوولان هیچ کدام از روستاها به آب پایدار نرسیده اند.

به گزارش مشرق، حمزه مجدم عصر امروز، در رابطه با آخرین وضعیت آب شرب در روستاهای بخش غیزانیه، اظهار کرد: وضعیت آب در روستاهای بخش غیزانیه همچنان مانند گذشته است و تغییر چندانی در روند آبرسانی به روستاها صورت نگرفته  به طوری که برخی از روستاها حدود دو، سه سال است که یک قطره آب را از لوله‌های خود در خانه دریافت نکرده‌اند.

ببینید:

فیلم/ بی‌حقوق در تلاش برای رساندن آب به غیزانیه

وی افزود: پس از افتتاح فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه برخی از دستگاه‌ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام، اداره منابع طبیعی و...  با اعتماد به ادعای  مسئوولان مبنی بر اینکه مشکل آب در روستاها مرتفع شده است، همکاری خود را در ارسال تانکرهای آب به روستاهای غیزانیه قطع کردند.

عضو شورای روستای عوده بخش غیزانیه بیان کرد: شرکت صنایع فولاد خوزستان نیز که در این مدت دربحث آبرسانی  به روستاها کمک می‌کند تا دو روز دیگر قرار داد آن تمام می‌شود، از طرفی شرکت نفت تانکرهای آبرسانی خود را به حداقل رسانده و اداره جهاد کشاورزی دست و پا شکسته مشغول آبرسانی به روستاها است.

روزانه حداقل به ۷۰  تانکر آب نیاز داریم

مجدم افزود: این در حالی است که روستاهای بخش غیزانیه روزانه حداقل به ۷۰  تانکر آب نیاز دارند تا بتوانند تابستان رو پشت سر بگذراند درغیر این صورت همچنان مردم با مشکل جدی بی‌آبی مواجه هستند.

وی گفت: اکنون میانگین روزانه تانکرهای آبرسانی ۳۰ تانکر است که با عملکردی که از دستگاه‌ها شاهد هستیم بعید می‌دانم همین تعداد تانکر تا پایان تابستان باقی بمانند.

مجدم بیان کرد: شرکت آبفا نیز تنها ۲ تانکر تملیکی داره که یکی از آن‌ها حدود سه هفته خراب شده است با این ۲ تانکر  روزانه حداقل ۲۰ سرویس آب را جابه‌جا می‌کنند درحالی که هر کدام از تانکرهایی که به منطقه اعزام می‌شود روزانه ۲ تا ۳ سرویس آب جابجا می‌کنند.

آب پایدار در ۱۲ روستای بخش غیزانیه کذب است

وی با رد ادعای مسئوولان آبفا مبنی بر پایداری آب در ۱۲ روستای بخش غیزانیه (روستاهای صفیره، رحمانیه، ملگیت، مشرحات، عنیت، سیدهاشم، فضله، حیاویه، حفیره، گرانیه، بیوض و نزهه)، عنوان کرد: این روستاها به صورت متغییر روزانه ۴ تا ۵ ساعت آب دارند که گاهی به دلیل تعمیرات خطوط لوله و قطعی برق در تاسیات شیبان، یک روز در میان و به صورت نوبت بندی آب به این روستاها می‌رسد.

وی در بخشی در دیگر از صحبت‌های خود در رابطه با اظهارات مسئوولان مبنی بر اینکه  و ۱۸ روستای بخش غیزانیه(غیزانیه بزرگ، عوده بزرگ، نمره۳، شجیرات، ام دیای جدید، ام دیای کوچک، عوده کوچک، صحینات، چای ورشام، طویله کوچک، طویله بزرگ، طویله، طویله کواکب، طویله سید جعفر، حلوه جامع، حلوه فای، حفیره بیت علی و عین المجبل)، که از تاسیسات روستای نزهه آبرسانی می‌شوند روزانه ۱۰ ساعت آب دارند، بیان کرد: فقط چند روستا از این ۱۸ روستا،  مانند روستای عوده بزرگ و غیزانه بزرگ  روزانه حدود ۶ ساعت آب دارند و برخی مانند روستاهای طویله کوچک و بزرگ روزنه ۴ تا ۵ ساعت آب دارند.

مجدم با تاکید بر اینکه روستاهایی که آب آن‌ها وصل می‌شود حدود یک پنجم اهالی آب را دریافت می‌کنند، افزود: تعداد زیادی از این ۱۸ روستا  مانند طویله سید جعفر، طویله کواکب، طویله بزرگ، حلوه جامع،  ام‌الدیای جدید و عین المجیبل به هیچ عنوان از طرح آبرسانی برخوردار نشدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 0
    جالب اینجاست که همین دولت در انتخابات ریاست جمهوری در ۸۳۶۷خوزستان رای بالایی از مردم آنجا گرفت. چرا این مسئولین از مردم شرم نمی کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس