کد خبر 1087480
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
جهرمی

برخی اظهارنظرهای نمایندگان محترم مجلس در روز حضور وزیر ارتباطات، این فرصت را به وزیر جوان داد تا با ساماندهی جریان رسانه‌ای هماهنگ با خود به صورت یکدست، آنچه می‌خواست، از مجلس به جامعه منتقل کند.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح نو در گزارشی به حضور وزیر ارتباطات در مجلس پرداخته است که در ادامه می‌آید.

یک اظهارنظر ناپخته از یک نماینده مجلس در روز حضور جواد آذری‌جهرمی در مجلس باعث شد که تمام حرف‌ها و نظرها در آن جلسه به پای این حرف بسوزد و این مساله از مجلس به شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مخابره شود که «مجلس می‌خواهد اینستاگرام را فیلتر کند»؛ اتفاق و حرفی عجیب که اگر کسی از روند تصویب یک طرح یا لایحه خبر داشته باشد، می‌فهمد که چنین عملی روندی پیچیده دارد؛ همانطور که تلگرام در ایران در نهایت با دستور یکی از قضات مسدود شد.

بیشتر بخوانید:

هوچی‌گری علیه مجلس

می‌شود؛ نکته‌ای که محمدباقر قالیباف، رییس مجلس هم در سخنان خود بر آن تاکید کرد که «در حال حاضر عدم‌تناسب رشد ترافیک داخلی و خارجی در مصرف مردم دیده می‌شود» و خب این حرف اصلا به مساله فیلترینگ اینستاگرام نمی‌چسبد.

آنچه در این جلسه از لسان ریاست مجلس مخابره شد و کسی به آن توجه نکرد، بحث سیاست‌گذاری در فضای مجازی بود. این جملات را یک‌بار دیگر بخوانید: «امروز کودکان، نوجوانان و خانواده‌های ما در معرض یک فضای آلوده هستند که به این فضای آلوده باید از دو منظر توجه شود: نخست، تولید محتوا که وظیفه نهادهای فرهنگی در کنار وزارت ارتباطات است و بخش دیگری که می‌تواند در تولید این محتوای نامطلوب به آن توجه کند، توسعه سرویس‌های داخلی و سیاست‌گذاری دولت در این حوزه است. امروز یک لجام‌گسیختگی بدون هیچ‌گونه سیاست‌گذاری در فضای مجازی حاکم است که در هیچ‌یک از کشورهای اروپایی، اسکاندیناوی، شرق و غرب وجود ندارد. سیاست‌گذاری در موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسائل مهم کشور است؛ حتی در موضوع جنگ اقتصادی، مبانی زیرساخت‌ها و مبانی خدمات عمومی با عرصه‌های دانش‌بنیان.»

به نظر می‌رسد برخی اظهارنظرهای نمایندگان محترم مجلس در روز حضور وزیر ارتباطات، این فرصت را به وزیر جوان داد تا با ساماندهی جریان رسانه‌ای هماهنگ با خود به صورت یکدست، آنچه می‌خواست، از مجلس به جامعه منتقل کند و تا حدی هم موفق شد. در شرایطی که در نطق مجلس و چند نماینده دیگر بحث سیاست‌گذاری فضای مجازی و نیز شبکه ملی اطلاعات مبحث اصلی و پررنگ بود اما تیم رسانه‌ای وی با استفاده از بالا رفتن قیمت دلار وضعیت را طوری به‌صورت واژگون بازنمایی کرد که گویا وضعیت معیشتی مردم برای مجلس اهمیتی ندارد و آنچه در این وانفسای اقتصادی مهم است، مسدودکردن اینستاگرام است و بس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 27
    دست از سرفیلتر بردارید ملت حساسن بهتون رای نمیدن
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      1 0
      و در ادامه.. تا ما کشور و مردم و بچه ها پاک معصوم رو بیشتر در گناه و فساد و فرو ببریم و کاری کنیم که خودشان خودشان را نابود کنن و روز به روز خارتر شوند... ! خدا را به طور کامل فراموش کنند و پل پیروزی و نوکر دنیا پرستان شوند.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    25 1
    اینستا باید فیلتر بشه.این خواسته اکثر پدر و مادراست
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    13 1
    مافیای اینستاگرام به شدت قدرتمند است و حتی در تلویزیون هم دائم دارن تبلیغش می کنند و حتی براش سریال هم ساختن و هدفشون اینه که نفوذ اینستاگرام رو در بین مردم تا حدی بالا ببرند که دیگه کسی نتونه این برنامه رو فیلتر کنه. اما مجلس باید با شجاعت تا دیر نشده جلوی رواج این فحشاگرام بگیره در غیر این صورت در آینده نزدیک دیگه فاتحه دین و فرهنگ در جامعه خوانده خواهد شد
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      چون پولی که اینستاگرام به جیب شرکت های سرویس دهنده و از جمله مخابرات سرازیر می کنه هیچ شبکه و سایتی نمی کنه. فقط اینستاگرام هست که میتونه اینطوری حجم اینترنت رو مصرف کنه و مردم رو به خرید حجم اضافی وادار کنه. در اصل به جای توئیتر و تلگرام باید اینستاگرام که اصلی ترین مرکز فساد و ترویج فحشا هست فیلتر میشد اما به دلایل اقتصادی و سیاسی این اتفاق نیفتاد.
  • محسن IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    12 1
    فیلتر تلگرام و توییتر رو بردارید واینستاگرام را به بهترین و قویترین شکل ممکن فیلتر کنید داره زندگی هارو خراب میکنه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 1
    مجلس را اینطور سرگرم می کنند. تشکر از مجلس جدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس