کد خبر 1087438
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
بشار رسن: همین حالا می‌توانم ‌قراردادم را فسخ کنم

با توجه به رشد روزافزون قیمت ارز در کشور شرایط برای پرداخت دستمزد خارجی‌های شاغل در لیگ برتر سخت‌تر از قبل می‌شود و شاید با ادامه این روند لیگ بیستم یکی از کم خارجی‌ترین لیگ‌های برتر کشورمان باشد.

به گزارش مشرق، در این بین وضعیت استقلال و پرسپولیس سخت‌تر از بقیه تیم‌هاست. سرخابی‌ها که با انواع و اقسام بدهی‌های خارجی به خارجی‌های قبلی‌شان مواجه هستند، از وزارت ورزش اولتیماتوم گرفته‌اند که دور خارجی‌ها را برای لیگ بیستم خط بکشند و جذب نفرات خارجی را به بعد از خصوصی‌سازی موکول کنند. البته در این بین گفته می‌شود که حفظ نفرات فعلی بلامانع است، اما جذب بازیکن خارجی جدید باید از دستور کار کادرفنی و مدیران سرخابی خارج شود. هرچند مشخص نیست این موضوع در حد حرف است یا واقعا می‌توانند بازیکنان با‌ کیفیتی مثل بشار رسن و شیخ دیاباته را حفظ کنند.

  بشار و دریافتی‌ای که به نصف هم نرسیده است!

با اینکه بحث درخصوص حفظ رسن و تمدید قرارداد با این بازیکن این روزها زیاد شنیده می‌شود اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و با این شرایط ماندن رسن با پیراهن سرخ در لیگ بیستم کمی خارج از ذهن به‌نظر می‌رسد.  این هافبک عراقی که با 30 هزار دلار دریافتی بابت قرارداد 420 هزار دلاری‌اش ایران را ترک کرده بود خیلی منتظر ماند تا باشگاه بخش قابل توجهی از مطالباتش را بپردازد تا او بار سفر را به تهران ببندد، اما این اتفاق آنقدر رخ نداد تا با وساطت مدیر برنامه‌هایش و به‌شرط دریافت پول پس از حضور در ایران، بشار حاضر شود که به تهران سفر کند اما برخلاف گفته‌ها پرسپولیسی‌ها با کلی چانه‌زنی 100 هزار دلار به او پرداخت کردند و این قول را دادند که نهایتا ظرف یک هفته دریافتی او را هم به سایر بازیکنان تیم برسانند. هرچند این وعده هم مثل سایر وعده‌ها عملی نشد و بدقولی مدیران جدید به شیوه مدیران قبلی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

پست بشار رسن برای درگذشت اسطوره فوتبال عراق

  3 روز از قرار دوم هم گذشت

بعد از اینکه رسن نتوانست یک هفته بعد از بازگشت به ایران دریافتی جدیدی داشته باشد، مدیران باشگاه از این عراقی فرصت جدیدی گرفتند و اعلام کردند که نهایتا تا تاریخ یکم تیر‌ماه حساب هافبک ملی‌پوش خود را پرمی‌کنند، اما با گذشت 3 روز از این تاریخ بازهم سرخ‌ها اقدامی برای پرداخت پول به رسن نکرده‌اند. رسن فعلا تمرکز خود را روی تمرینات و آماده‌سازی خودش گذاشته است، ولی این احتمال می‌رود که به‌زودی شماره 5 سرخپوش از کوره در برود و تصمیم دیگری بگیرد. حضور مدیر برنامه‌های این بازیکن در شیراز نیز مزید بر علت شده که او منتظر بماند و ببیند در چند روز آینده چه اتفاقاتی در‌جهت دریافت مطالباتش رخ می‌دهد.

  تلاش برای فراری‌ دادن بشار

با اینکه مدام در اخبار می‌خوانیم که یحیی گل‌محمدی به باشگاه تاکید کرده که اقدامات لازم را برای حفظ بشار انجام دهند و اینکه حضور او در لیگ برتر بیستم برای هواداران سرخ به‌شدت مهم است، اما باز هم شاهد اقداماتی عجیب از سوی مدیران پرسپولیس هستیم. رسن که به‌شدت از بدقولی‌های مدیران مختلف به‌تنگ آمده، بارها اعلام کرده که در‌صورت انجام تعهدات اولویت اصلی‌اش با پرسپولیس است و دوست دارد بازهم پیراهن سرخ را بر تن کند، ولی اقدامات مدیران سرخ نشان می‌دهد که یا تمایلی به حفظ این بازیکن وجود ندارد یا اینکه با مدیریت نادرست او را به‌سمت در‌های خروجی باشگاه نزدیک می‌کنند.

  بازیکن 18 میلیاردی؟

هرچند برخی از رسانه‌ها بر این باورند که اگر رسن در پرسپولیس بماند تبدیل به بازیکن 18 میلیاردی این تیم‌ می‌شود، اما طبق شنیده‌ها از نزدیکان این بازیکن در تهران، قرارداد فصل جاری او تقریبا از تمام خارجی‌های سرشناس لیگ برتر کمتر است و اگر سرخ‌ها به‌موقع برای تمدید قرارداد با او وارد مذاکره شوند، می‌توانند با یک عدد معقول او را برای فصل آینده حفظ کنند. شنیده می‌شود رسن حاضر است با مبلغی بین 500 تا 600 هزار دلار با پرسپولیسی‌ها تمدید کند که این یعنی 20‌درصد بالاتر از مبلغ قرارداد فعلی‌اش با سرخ‌ها. طبق شنیده‌ها بشار با چند پیشنهاد خوب از کشورهای حوزه خلیج‌فارس روبه‌رو شده اما هیچ‌کدام از این پیشنهادها در قالب رسمی نبوده و در حد حرف باقی‌مانده است؛ با این حال اگر پیش از تمدید پیشنهادی از کشوره‌های حوزه خلیج‌فارس به‌دست بشار برسد قطعا حفظ این بازیکن خیلی برای قرمزها سخت خواهد شد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس