ویژه ها

چرا روزنامه اصلاح طلب شرق همانند رادیو پیام اسرائیل از بازداشت مدیر جمعیت به اصطلاح خیریه امام علی(ع) عصبی شده و چند روزی است که در صفحه اول به این بازداشت اعتراض می کند!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**موسویان:مشکل برجام این بود که موشکی و منطقه ای نداشت

«حسین موسویان» از اعضای تیم مذاکره کننده توافق سعدآباد که اکنون در آمریکا اقامت دارد در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «اوباما واقعاً می‌خواست طبق تعهدات دولت امریکا در چارچوب برجام همه تحریم‌ها را علیه ایران  بردارد. او وزیر خارجه خود را هم به عنوان بازاریاب برای ایران، به سایر کشورها فرستاده بود. آقای جان کری صبح تا شب با همه ملاقات می‌کرد و می‌گفت که با ایران کار کنید. ما شما را مجازات نمی‌کنیم... اما چرا اوباما نتوانست همه تعهدات خود را در برجام انجام دهد؟ زیرا تحریم‌های غیرهسته‌ای برای دوره ماقبل برجام بود و ربطی به برجام نداشت». 

موسویان در ادامه گفت: «ما در تاریخ ۴۰ ساله بعد از انقلاب رئیس جمهوری مانند اوباما نداشته‌ایم که به دنبال تعامل با ایران باشد...اوباما واقعاً به دنبال گشودن راهی بود. تئوری منطقه‌ای او هم متفاوت بود؛ یعنی او رسماً گفت که ایران و عربستان باید منطقه را با هم شریک شوند که به مفهوم مشارکت ایران و در نظر گرفتن سهم ۵۰ درصدی برای آن در اداره منطقه بود... با وجود چنین شرایطی امکان مذاکره میان ایران و امریکا فراهم نشد».

این دیپلمات سابق در بخش دیگری از مصاحبه با ارگان رسانه ای دولت گفت: «حالا چه کسی تصور می‌کند در دوره ترامپ که پس از روی کار آمدنش تصمیمات غیر قابل انتظاری را درباره برجام گرفت و تحریم‌های سنگینی را هم علیه ایران اعمال کرد، امکان یک مذاکره دوجانبه و دستیابی به یک توافق جامع وجود خواهد داشت؟ این در حالی است که ایران حتی در دوره اوباما هم فقط مجوز گفت وگو پیرامون مسأله هسته ای را به دیپلمات‌های خود داده بود.   به همین دلیل وقوع هرگونه مذاکره‌ای در کوتاه مدت میان ایران و امریکا ممکن نخواهد بود».

موسویان در ادامه گفت: «مسأله روابط ایران و امریکا دوطرفه است و درباره این موضوع همه مسائل به واشنگتن مربوط نمی شود بلکه بخش مهمی از آن به ایران مرتبط است؛ یعنی فرض بگیرید که بایدن بیاید و بگوید که من به برجام برمی‌گردم. حتماً شما صحبت‌های آقای اوباما را به خاطر دارید. او می‌گفت که من به دنبال تغییر رژیم نیستم و حاضرم با ایران براساس احترام متقابل و عدم مداخله رابطه داشته باشم. اوباما حتی در سازمان ملل رسماً اعلام کرد من به فتوای مذهبی مقام رهبری احترام می‌گذارم. اصلاً محور برجام خود او بود. اما مگر در ایران نگاه ها به امریکا کاملاً تغییر اساسی کرد؟ شما دیدید که شاید حملات به امریکا در دوره اوباما بیشتر از حمله به ترامپ بود. یا اگر بیشتر نبود، مساوی بود».

دولت اوباما در ترور دانشمندان هسته ای ایران نقش داشت. تحریم آیسا در دولت اوباما تمدید شد و همین مسئله موجب شد که مقامات ارشد دولت روحانی صراحتا اعلام کنند که دولت اوباما با این اقدام، برجام را به صوت فاحش نقض کرده است. اوباما در اظهارنظری گستاخانه و بی ادبانه، مردم ایران را یاغی! نامید. وی با تمدید قانون وضعیت اضطراری علیه ایران در هفته های پایانی دولت خود، آخرین لگد را به برجام زد.

باراک اوبامای مودب! و باهوش! در اوج روابط دوجانبه با دولت روحانی، در اقدامی بی سابقه مانع از حضور نماینده ایران در سازمان ملل شد و او را تروریست! نامید. اوباما با نقض فاحش برجام ۲ میلیارد دلار از اموال مردم ایران را غارت کرد.

با اینحال و در شرایطی که دستان اوباما به خون دانشمندان هسته ای کشورمان آغشته است و اقدامات گسترده ای علیه مردم کشورمان انجام داده، امثال موسویان که روزی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بودند، حالا از خاک آمریکا با ارگان رسانه ای دولت مصاحبه کرده و رئیس جمهور دولت تروریست و غارتگر آمریکا را بزک می کنند.

موسویان در مصاحبه مذکور، از نقشه شوم اوباما در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) تمجید کرده است. این در حالی است که پیش از این «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه دولت اوباما صراحتا از تشکیل دولت توسط داعش حمایت کرده بود و به همین خاطر کارشناسان او را «مادر داعش» خطاب می کردند.

آقای موسویان در اظهارات مذکور مدعی شده است که اگر در زمان روی کاربودن اوباما درخصوص دیگر مسائل از جمله توان منطقه ای و قدرت موشکی ایران مذاکره می کردیم و این موارد در برجام گنجانده می شد، اوباما به راحتی می توانست تمامی تحریم های ضدایرانی را لغو کند!

اکنون عصبانیت ترامپ برای این است که چرا برجام ناقص است و مسئله موشکی و منطقه ای در آن گنجانده نشده بود. هدف اصلی طرف آمریکایی از مذاکره، نه لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی برای مردم ایران، بلکه فشل کردن مولفه های قدرت کشورمان است. مولفه هایی همچون هسته ای، موشکی، منطقه ای و...

اکنون ترامپ حسرت می خورد که چرا موشکی و منطقه ای در برجام نیست. گویا آقای موسویان نیز با ترامپ هم نظر است.  موسویان مدعی شده است که جان کری صبح تا شب با همه ملاقات می کرد تا با ایران کار کنند. این ادعای مضحک در حالی است که در دولت اوباما خطاب به بانک های اروپایی و آمریکایی ابلاغیه های تهدیدآمیزی از سوی دولت آمریکا ارسال شده و آنها نسبت به همکاری با ایران تهدید شده بودند.

پایگاه واشنگتن‌ فری بیکن پیش از این در گزارشی نوشته بود که حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره کننده ایران در سالهای گذشته دستکم سه مرتبه میهمان کاخ سفید بوده است.

**دلار ۲۰ هزارتومانی تقصیر مجلس یازدهم است

«محمدتقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: « اقدامات سیاسی مجلس یازدهم چه در زمینه سیاسی و چه در زمینه مذهبی اگر بدون دقت باشد برای جامعه مفید نخواهد بود. در ۴۰ سال گذشته ما شاهد بوده‌ایم که رفتار تند نتیجه مطلوب به همراه نداشته است. در شرایط کنونی مجلس یازدهم به صورت متصلب و متعصب با موضوع سیاست خارجی برخورد می‌کند. چنین رویکردی در نهایت عاقبت مشخصی ندارد. در روزهای گذشته ما دوباره شاهد افزایش قیمت ارز و تورم در کشور بوده‌ایم که یکی از دلایل آن عملکرد مجلس یازدهم در زمینه سیاست خارجی است».

فاضل میبدی در ادامه گفت: « درشرایط کنونی این شائبه برای مردم کشور ایجاد شده که مجلس یازدهم ممکن است کشور را به سمت تنش بیشتر ببرد. این مسأله تأثیرات منفی روانی روی افراد جامعه گذاشته و روی بازار نیز اثرگذار بوده است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از مصاحبه گفت: «معتقدم آقای لاریجانی بیشتر در قامت ریاست مجلس قرار داشت. آقای قالیباف هنوز نتوانسته خود را به عنوان یک رئیس مجلس تأثیرگذار در تمام مراحل نشان بدهد. سخنرانی‌های روزهای نخست شکل تهاجمی نسبت به دولت و کشورهای جهان داشته است. واقعیت این است که صندلی ریاست مجلس جای تهاجم نیست».

اکنون تنها چند هفته از آغاز به کار مجلس یازدهم سپری شده است. در روزهای اخیر تازه اعضای کمیسیون ها انتخاب شدند. جالب اینجاست که اصلاح طلبان دلار ۲۰ هزارتومانی را به مجلسی نسبت می دهند که تنها چند هفته از آغاز به کارش گذشته است. اما در مقابل به هیچ عنوان از دولتی که ۷ سال از آغاز به کارش سپری شده، مطالبه گری نمی کنند! و دلار ۲۰ هزارتومانی را به او نسبت نمی دهند!

چندی پیش «محسن غرویان» از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی تأمل برانگیز نوشته بود: «اگر نامزد رقیب امروز رئیس‌جمهور بود قطعا وضعیت اقتصادی کشور بهتر از حال حاضر نبود و شاید بدتر هم می‌شد. حتی می‌توان احتمال داد که قیمت دلار به دو تا سه برابر قیمت کنونی یعنی حدود ۴۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کرد»!

روزنامه اصلاح طلب دنیای اقتصاد-اردیبهشت ۹۶- در یادداشتی با عنوان «پیروزی قالیباف یا رئیسی قیمت دلار را به کجا می‌برد؟ » نسبت به دلار ۵ هزارتومانی در صورت پیروزی رئیسی یا قالیباف هشدار داد و نوشته بود: «می‌توان انتظار داشت در صورت انتخاب آقایان رئیسی یا قالیباف به عنوان رئیس جمهور آینده ایران، فارغ از گرایش‌های سیاسی‌شان ما دوباره شاهد نوسانات و تنش بالا همانند سال‌های ٩٠ و ٩١ در بازار ارز کشور باشیم و نظام ارزی ایران همچنان چند نرخی باقی می‌ماند و به نظر نگارنده در سناریو انتخاب یکی از این دو کاندیدا به عنوان رئیس جمهور آینده ایران، قیمت دلار به سرعت افزایش یافته و در پایان همین سال ١٣٩٦ به راحتی می‌تواند بالای قیمت ٥٠٠٠ تومان قرار گیرد».

روحانی در دولت قبل در اعتراض به افزایش قیمت دلار در توئیتی نوشته بود: «دلار به چندین برابر قیمت افزایش پیدا می کند. مشکل کجاست؟ عدم مشورت، خودشیفتگی، عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور و بی ثباتی ها».

لازم به ذکر است که در روز آغاز اجرای برجام-دی ماه ۹۴- قیمت دلار حدود ۳۵۰۰ تومان بود. امروز بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی اوضاع فعلی کشور را ناشی از سیاست‌های غلط دولت می دانند که یکی از آنها عدم مدیریت نقدینگی از سوی دولت است.

**نگرانی مشترک «شرق» و «رادیو پیام اسرائیل»

پس از بازداشت «شارمین میمندی نژاد» مدیر مجموعه «جمعیت امام علی(ع)» رسانه های معاند از جمله بی بی سی، صدای آمریکا و رادیو پیام اسرئیل به صورت ویژه به این موضوع پرداخته و آن را محکوم کردند. سوال اینجاست که اگر هدف واقعی این جمعیت، امور خیریه و رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه بود، پس چرا رسانه های وابسته به آمریکا، انگلیس و اسرائیل از بازداشت این فرد اینچنین آشفته و عصبی شده اند!؟ بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو پیام اسرائیل برای اقشار ضعیف مردم در کشورمان دلواپس و نگران شده اند!؟

نکته قابل توجه اینجاست که برخی رسانه های اصلاح طلب نیز در روزهای اخیر به صورت ویژه به این مسئله پرداخته اند.

در همین رابطه روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «واکنش وزارت کشور به بازداشت اعضای جمعیت امام علی(ع) » نوشت: « زهرا عابدینی، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اتفاقات اخیر در جمعیت امام علی(ع) و بازداشت برخی از اعضای این جمعیت گفت: جمعیت امام علی(ع) یک مؤسسه خیریه است که با مجوز وزارت کشور به‌عنوان مؤسسه‌ای خیریه با اهداف کاملا اجتماعی و حمایتی ایجاد شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: « یکی از اعضای روابط‌عمومی این جمعیت درباره جزئیات دستگیری سه نفر از اعضای آن گفت: جمعیت امام علی(ع) بیش از ۲۰ سال است که در زمینه‌ آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. این جمعیت یک جمع تازه‌تأسیس نیست. این جمعیت در اغلب آسیب‌های اجتماعی مداخله‌گرانه عمل کرده و مطالبه‌گرانه درخواست کرده است».

میمندی نژاد و افراد تحت مدیریت او با انتخاب عنوانی خاص برای جمعیت خود، اقدامات تأمل برانگیزی را پیگیری می کردند. توهین به مقدسات و ترویج آن در میان جوانان در قالب برگزاری کلاس های آموزشی، شبکه سازی از میان خانواده های کم بضاعت و تحریک جوانان برای عضوگیری در اغتشاشات خیابانی و موارد دیگر از جمله اقدامات این جمعیت به اصصلاح خیریه! بوده است.

کارویژه این جمعیت به اصطلاح خیریه دقیقا با اهداف رسانه های معاند درباره ایران کاملا هماهنگ و همراستا می باشد. به همین دلیل رسانه های مذکور از بازداشت مدیر این مجموعه برآشفته شده اند.

اما سوال اینجاست که چرا روزنامه اصلاح طلب شرق همانند رادیو پیام اسرائیل عصبی شده و چند روزی است که در صفحه اول به این بازداشت اعتراض می کند!؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    32 6
    دست خالی بودن برجامیون یا کاسبان برجام حالا دیگر افتاده اند به ماله کشی !!!!!!
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      45 42
      مذاکره با ترامپ مشکلات کشور را حل می کند
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      33 6
      دلار 20 هزار تومانی و سکه 8 میلیونی و پراید 100 میلیونی و تورم 500 درصدی همان گلابی برجام است.
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      25 12
      مذاکره موشکی و منطقه ای = تضعیف قدرت دفاعی کشور = گسترده شدن سایه جنگ بر سر کشور
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      22 5
      نتیجه تفکر اصلاح طلبی دلار 20 هزار تومانی است اصلاح طلبان غربگدا باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      18 7
      دیده نشده است که در طی 40 سال گذشته موردی از خیانت کشف شود و پای اصلاح طلبان تهوع آور در آن قضیه در وسط نباشد! تازه این موارد کشف شده است و آیا چه اندازه توطئه و خیانت که این قشر تدارک دیده و یا انجام داده باشند و هنوز برملا نشده است!!!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      متاسفم برای اون هایی که از لیبی درس نگرفتند .... افلا تعقلون؟؟؟؟
  • پیرمرد مورخ IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    18 3
    تا زمانی که شبکه پیچیده مالی اقتصادی و نفوذی بهائیت در ایران ریشه دارد از این دست جمعیت ها شکل خواهد گرفت و ریشه خواهد دواند و شبکه سازی خواهد کرد و در سر بزنگاه برای کشور مشکلات عمیق ایجاد خواهد نمود. باید ریشه را شناخت که نفوذ عمیق بهاییت درمان شود.
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      37 27
      ظریف امیرکبیر معاصر است
    • سعید IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      21 4
      خطاب به 17:12، به امیرکبیر توهین نکن، امیرکبیر غربگرا نبود.
    • ناشناس IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      0 1
      در طول بیش از ۴۰ سال انقلاب دیده نشد که کسی اندازه قماش مدعی به اصول گرا به انقلاب و مردم ضربه بزند . دکتر طبرخان اندازه تمام اختلاس گران تاریخ بشریت فقط رشوه گرفت. برادر قاضی منصوری حتی مرگش هم برای جامعه دردسر شده . لو دهنده ی جای سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی هم چقدر شبیه اصلاح طلبان است !. متدینین و بزرگان مجلس قالیباف هنوز سر ریاست کمسیونهای چرب و نرم با هم دعوا دارند بعد در منبر دغدغه های فرهنگی عنوان میکنند ولی تاکنون کمسیون فرهنگی مجلس داوطلبی نداشته است. بوی ریا و تظاهر تان کل فضای کشور را در هم گرفته است و شاید روزی کشف شود که کرونا حاصل از بازدم افراطیون افول گرا باشد
  • احسان صادقی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    17 5
    سلام، مشکل برجام یه چیز دیگه هم هست اون این هست که حقوق بشر و مذاکره در مورد هم جنس بازان هم نداشت، مذاکره در مورد دین مردم، هم توش نیامده بود!!!
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      10 5
      برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
  • کاوشگر فضایی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    17 7
    یکی دهن برجامیون رو ببنده ...
  • محمد IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    21 2
    خداوند ریشه تمام خاینین و منافقین به این مملکت رو خشک و نابود کنه.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    50 28
    ظریف مثل شهید بهشتی مظلوم است.او امیرکبیر معاصر است
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      15 3
      آره خیلی مظلوم توگفتی ماهم باور کردیم.!!! اصلا شباهتی به شهید بهشتی ندارد.!!! حتی امیر کبیر!!!
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      15 0
      شهید امیر کبیر بخاطر اینکه به طرف خارجی باج ندهد از جان شیرین خودش بخاطر دفاع از مام وطن گذشت دکترین اقای ظریف این میباشد که باید مذاکره کرد تا بهانه گیری از امریکا واروپا گرفته شود ایشان نمیگویند تا کجا باید از طرف منافع ملی ایرانیان کوتاه آمد وباج داد ایشان نمیگویند حد یقف بهانه گیری اروپا و امریکا کجاست
    • 2020 IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      4 0
      حتماً مثل زرشک هم شیرینه!!!
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      6 0
      اقیاس ظریف با امیر کبیر مع الفارق است امیرکبیر در آمریکا ویا انگلیس در نخوانده و وطن دوست واقعی و به بیگانگان باج نمی داد
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    10 6
    این مردک موسویان رو با پس گردنی بیارنش ایران و در ملا عام اعدامش کنن تا بیشتر از این جفنگیات نگه..
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 8
    این مردک موسویان رو با پس گردنی بیارنش ایران ودر ملا عام اعدامش کنن تا بیشتر از این جفنگیات نگه ..پس فطرت خاین
  • کورش DE ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    11 5
    اتفاقا شما اصلاح طلبان پس از برجام سخت به دنبال برجامهای ۲،۳ منطقه ای و موشکی بودید با همان مدل برجام. که هم هوشیاری رهبری و هم اینکه خدا زد پس گردن ترامپ نادان و از برجام خارج شد، مملکت را نجات داد. الان هم تا هستید سعی تمام میکنید که تحریمها حداکثر اثر گذاری را داشته باشد تا ایران مجبور به توافق ننگین دیگری شود. امید است که در سال ۱۴۰۰ دولت به دست انسانهای اهل و مقاوم بیفتد شاید اثرات این خیانتها جبران شود.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 2
    مجلس یازدهم یکماه نیست تشکیل شده.!!! مقصر دولت.!!!
  • NZ ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    12 5
    و مشکل ذاتی موسویان و همفکرانش اینست که دقیقا ربطی به پاسپورت ایرانی ندارند.
    • عباس IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      با توجه به اینکه برابر قانون اساسی دو تابعیتی بودن رسمیت ندارد پیشنهاد من اینست که مجلس قانونی مصوب نماید که تابعیت ایرانی افراد دو تابعیتی لغو گردد و این افراد ایرانی محسوب نشوند و از همه مزایای ایزانی بودن مانند شناسنامه ایرانی ، کارت ملی ، اشتغال در کشور و محروم شده و همچنین شاید با این قانون نفوذی ها شناسایی شوند
  • ناشناس IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 5
    خاک تو سر این مجلس .اگرروحانی رو تو این یکی دوماهه عزلش نکنند
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      2 1
      درود براین مجلس عاقل وبصیر وزمانسنج.!!!
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 0
    در دو دولت منتخب اصلاح طلبان یازدهم و دوازدهم بخشی ازتوان علمی تکنولوژی و پیشرفت ایران متاسفانه از بین رفت چنانچه دولت ۱۴۰۰ بعد از دولت روحانی دو باره دست تفکر لیبرال اصلاحاتی بیفتد ایران مطمئنا به سرنوشت تلخ لیبی دچار خواهد گردید
  • امیر IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 1
    خطاب به 15:47، خدا شفات بده، هیچ عاقلی با یک تروریست مذاکره نمی کند.
  • علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    8 0
    مذاکره برای حق خودمون یعنی جسارت طرف مقابل
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    نیچاره ها هنوز شروع نکردن .. مقصر شدن ... یاون میاد خزانه خالی و بنک بدون ارز، ،،،،،یاددتون هست
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 1
    جناب موسویان حمال چرا سخن رهبر را گوش نمیدی که میگفت مسئله موشکی خط قرمز ماست و با هیچ کشور و نهادی مذاکره نمی کنیم تو هی بیا بگو موشک نداشت اما انشاالله در دور بعدی شما را به زباله دون خواهیم فرستاد
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    آقای موسوی چقدر میگیری گریه(وراژی)کنی.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    آقای روحانی : به مردم بگویید چه کردیم ؟ اینکه ماموریت غیر ممکن دهه 10 اگر همه ی درختها قلم همه ی دریاها مرکب شوند همه ی جن و انس بنگارند نخواهند توانست قطره ای از دریای ظلمانی برجام را بنویسند .....
  • CA ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    آیا در مورد صنایع دفاعی کشور میشه مذاکره کرد؟! ببینم کسی می‌تونه به آمریکا بگه چرا بمب اتم و موشک داری ولی ما وسیله دفاعی نداشته باشیم! مگه منلکتت مثل ناموست نیست. شما با ناموست چطوری رفتار میکنی.سپاه و موشک جزو لاینفک دفاعی ایران هست . برجام از اول هم قرار نبود بخش دفاعی ایران رو شامل بشه. مگه شما نبودی که میگفتی امضا کری تضمین هست! چطوری از زیر برجام اومدند بیرون! این حرفها رو به کسی بگو که طرف مقابلش چیزی از عدم پایبندی آمریکا به توافقنامه ها چیزی ندونه. شما اول بایستی پاسخ بدی که چطور به مجری اطمینان داشتی که از برجام خارج شد. شما مملکت رو به فنا دادی و بایستی استعفا بدی.
  • BE ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 0
    مشکل برجام این بود که با شیطان قرارداد بسته شد !
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    بعضی‌ها این اراجیف را فقط برای اظهار زنده بودن به هم می‌بافند وگرنه خودشان هم می‌دانند که مردم هم اینها را شناخته اند و هم اربابشان را چرا نمی‌خواهند بفهمند که تاریخ مصرفشان سرآمده.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 0
    «محمدتقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:*دلار ۲۰ هزارتومانی تقصیر مجلس یازدهم است. آقای میبدی شما اجازه بدید. این بیچاره ها روی صندلی بنشینند. بعد اظهار نظر کن. فعلا گرانی دلار از صدقه سری دولت تحت حمایت شماست. تا تمام سوراخ و سنبه های خود را پر کند. هرچه کم و کسری داره سرسامان بده و اگر دلش به حال مردم سوخت افسارش را کمی بکشد. راستی دلار 5 هزارتومانی رای آوری رئیسی به کجا رسید.در خیابان دیوار کشیده شد.
  • م_و از تهران IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    اصلاح طلبای بی کفایت و دروغگو و منافق
  • یک جانباز US ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 0
    نمیدانیم از دست مسی علینژادها که آمریکا را تشویق به حمله به ایران میکنند بنالیم یا از دست موسوی ها, خدایا شر هر دو گروه را از سر ملت کم کن
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    با برجام صلح امیز هسته ای و صنعت پیشرفته هوا وفضا تعطیل گشت با موشکی و منطقه ای مطمئنا لیبی خواهیم شد انموقع از طرف نیروی نظامی بحرین که زمانی جز خاک ایران بوده تهدید خواهیم شد
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    سپهبد( سلیمانی ) سر از خاک بردار و ایران ببین...      //چو بیشه تهی ماند از نره شیر     //شغالان درآیند آنجا دلیر //چو بیشه ز شیران تهی یافتند        //سگان فرصت روبهی یافتند ... این حضرات هسته ای را به فنا دادند میخواهند با سفسطه ومغلطه موشکی و منطقه ای راهم بدهند چطور نمیبینند داعش دو باره دارد بوسیله امریکایی کودک کش صهیونیستی ال سعود احیا میشود...
  • اینجانب GB ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    سلام قبل از مجلس یازدهم همه تقصیرها گردن دولت قبل بود، این مدت باقی مونده هم سهم مجلس یازدهم هستش دولت های 11و12 ابدا"!!!!! جون ننه جون اون یارو!!!
  • امین IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    یه روزنامه علیه یه روزنامه دیگه تهاجم میکنه؟ پس اصل بی طرفی چی میشه؟ در ضمن سند این اتهامات جمعیت امام علی کجاس؟ چرا نشون نمیدن هیچ جا و فقط حرف میزنن؟!
  • DE ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    1 0
    موسویان: مشکل برجام این بود که موشکی و منطقه‌ای نداشت . آره والا کاش ماست موسیر و سماق و دوغ آبعلی هم براتون میگذاشتند روش تازه خلال دندون هم یادشون رفته بود. دفعه بعد سالن غذاخوری بهتری رو انتخاب کنید با اسطبل منظور استخر و همون سنا!
  • ابراهیم US ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 1
    درود و سلام بر دکتر ظریف فهیم و مدبر
  • حسینی از تهران، IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    باسلام،نظربنده در شرایط کنونی با خانم هاشمی یکی است،وما باید یقین بداریم،که الان شرایطی نیست که درمقابل دلار۲۰ هزارتومانی واقثصادنابسامان وتورم بی‌سابقه موضوع گیری کنیم،،بایدکشور وملت را به گذشتها برگردانیم،تاملت کمی از دغدغه ای امورات مشیعتی راحت بشوند،وفشارها هم ر روی دولت وهم برملت کم شود،واقعا باید قبول کرد که شرایط مشیعتی مردم درفشاراست،باحقوق ۱۸۴۰ ایامیتوان فقط یک اتاق بدونه تجهیرات اجاره کرد،تابماند خرج زندگی وغیره،قضاوت باخودتان است،،از قدیم وایام شنیدیم میگویند،ادم سیرهیچوقت ازحال ادم گرسنه خبر ندارد، مسئولین محترم خودشان از هرنظر دراسایش هستن،واز حال مردم بیچاره خبر ندارند،علی برکتوالله،،از دولت یازدهم ودوازدهم دولت تدبیر و امید است دیگر،،خوشابحال انروزهای که ۷سال پیش همه چیز درمسیرخودش چرخش اعتدال گرای وعدالت ورزی وگردش روزگارمردم بسیار خوب بود،ومردم راضی بودن از وضع مملکت ومسولین محترم ،درکل امیدواریم و انتظار ان را از مجلس یازدهم داریم،که واقعا خدمت بمردم انقلابی و خداپسندانه ودرست انقلابی کار بکنند،واین مشکلات را از دوش مردم شریف ایران کاسته ودرراه درست قدم بردارند و شادی انشاالله همیشه درچهرهای مسلیمین جهان بخصوص ملت بزرگواروهمیشه درصحنه ایران عزیزباشد،با مذاکره وگفتگو هر مشکلی حل میشود،حالا بایدحق وحقوق هرطرف را عادلانه وبطور مساوی حل وفصلش کرد،بقول معروف زمان ،زمان تندروی وپرخاشگری نیست،،چون مردم ایران از دولت ومجلس یازدهم انتظار بیشتری نسبت به گذشته دارند،ومجلس ونمایندگان انقلابی بایدبطور دقیق وتلاش بیشتر برای وضع کنونی کشور قدمی جدی و عملکردی سنجیده ومنطقی بردارند،تا مردم امیدوارشوند،،از آن روزی که مجلس یازدهم شروع بکار کرد،باید طوری باسیاست بسم الله را میگفتندتا دلار وسکه وطلا بطور میانگین روبه کاهش میامد،نه اینکه روز بروز شاهدبالا رفتن هر چیزی هستیم،وامیدواریم که رئیس مجلس طوری اقدام کند که هرروز شاهد طرحهای خوب وبجا باشیم،واقای قالیباف اگر نسبت به گذشتهای خودش که مسئولیتی دردست داشتند،وشجاعانه وجانانه قدم برمیداشتند ودرهرزمینه ای موفق وپیشرفت مناسبی داشتند،واز اینجا خداقوت گفته برسرداردلها ،وسردارجان امیدواریم که بفکر مردم فقیر و نیازمند کمک کنی؟ وازاین بحران اقتصادی وگرانی همه چیزنجات دهی، باهمت وهمدلی بانمایندگان مجلس،ومسولین زیرمجموعه،
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    جالبه حالا روباه هم لب به سخن گشود بایدم گند کاریاتو پشت گندکاری بقیه قایم کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس