هنوز پیک اول کرونا تمام نشده است

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: به طورکلی هنوز پیک اول کرونا را در کشور نگذرانده‌ایم و ویروس همین طور در کشور می‌چرخد و استانها یکی پس از دیگری گرفتار می‌شوند.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران، اظهار داشت: معاون سلامت افغانستان به ایران آمدند و بیشتر قصد دیدن الگوهای درمان در ایران را داشتند. ما در مرحله اول 78 میلیون نفر غربالگری کردیم و در مرحله دوم 40 میلیون نفر غربالگری شدند.

وی ادامه داد:درخواست خیلی جدی که از ما داشتند بحث غربالگری آزمایشگاهی بود و مشکلشان درباره این بود که کسی برای کار با دستگاههای تست پی سی آر نداشتند و قرار شد تیمی ما بفرستیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: ما حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر را غربالگری کردیم که عمدتا افغانستانی بوده‌اند و خواستار دادن پروتکل‌های بهداشتی از سوی ما شدند که موافقت کردیم.

رئیسی افزود: ایران کشوری بزرگ است که شاید به اندازه 8 کشور اروپایی جمعیت و وسعت داریم.درباره خوزستان از پیک اول عبور کرده و الان شاید مشکلی نداشته باشد. قم و گیلان از پیک گذاشته و تهران نیز تا حدودی از پیک گذشته است.

وی متذکر شد: به طورکلی هنوز پیک اول را در کشور نگذرانده‌ایم و ویروس همین طور در کشور می‌چرخد و استانها یکی پس از دیگری گرفتار می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس