وزارت ورزش

از جمله مهمترین کمیته های وزارت ورزش و جوانان بخش فرهنگی آن است که البته با مرور اتفاقات خوب و بدی که طی این سالها در ورزش رخ داده بیش از پیش به منفعل بودنش پی می بریم!

سرویس ورزش مشرق – پس از بازنشر گزارشی از روزنامه جوان تحت عنوان "نهایت کار فرهنگی مدیران ورزشی در ایران " در سایت مشرق، جوابیه ای از سوی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش فرستاده شد که در پایان گزارش می توانید تصویر این جوابیه را مشاهده کنید.

در این جوابیه به چند مورد تشکیل کمیسیون فرهنگی، تبیین نظام نامه فرهنگی، تشکیل آیین نامه فرهنگی، برگزاری مراسم مذهبی و تقدیر از ورزشکاران جوانمرد و با اخلاق مواردی از این دست که بیشتر جنبه "ایجادی" داشته پرداخته شده بود اما هرگز اقدامات فرهنگی که بتوان با لحاظ کردن آنها به اثرگذاری این کمیته در اعتلای فرهنگ جامعه ورزشی و به ویژه جوانان پرداخت به چشم نمی خورد و درواقع باید پرسید  آنچه خروجی واقعی و عملی کمیته فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بوده چیست که به آن افتخار می‌کند؟!

*بی فرهنگی در ورزشگاه ها!

-از جمله مواردی که موجب تأسف است وضعیت ناامن جایگاه تماشاگران در ورزشگاه ها خصوصا استادیوم های فوتبال است. جایی که به دلیل بروز درگیری های لفظی و بعضا فحاشی به داوران، مربیان و بازیکنان تیم ها به قدری ناسالم است که بسیاری از پدران جرأت همراه کردن فرزندان کم سن و سالشان برای حضور در ورزشگاه ها را ندارند و بارها دیده شده که پدر با گرفتن گوش فرزندش قصد داشته مانع از شنیدن الفاظ رکیک از سوی فرزندش شود. در سالن های فوتسال و والیبال و بسکتبال هم وضعیت آنچنان گل و بلبل نیست. جالب است که در جوابیه فوق الذکر یکی از مواردی که در موارد مورد افتخار وزارت ورزش آمده، بهبود وضعیت فرهنگی تماشاچیان فوتبال است! که در عمل عکس آن مشاهده می شود.

*بی فرهنگی ملی پوشان در فضای مجازی!

-کمیته فرهنگی وزارت ورزش چه اقدامی در هدایت صحیح ورزشکاران ایران اسلامی در حضور در فضای مجازی داشته است؟ دختر و پسر هم ندارد. ملی پوشانی که باید الگوی نسل جوان کشور باشند با خوانندگان لس آنجلسی سوار بر قایق تفریحی از خودشان ویدیو و عکس منتشر می کنند! دختری دیگر در رشته ای دیگر در "ویدیوی در خانه می مانیم" بدون رعایت موازین اسلامی شرکت می کند! دیگری در حین ارتباط اینستاگرامی در لایو حاضر شده و فیلم و عکسش با دختران معلوم الحال منتشر می شود! کدامیک از کمیسیون ها یا نظام نامه های کمیته فرهنگی در این باره اقدامات تأثیرگذار داشته اند؟

*اقدامات خودجوش ورزشکاران!

-اگر در دوران کرونا، زلزله و یا سیل ورزشکارانی مانند علی کریمی، علی دایی، سید جلال حسینی، محمد نوری، کمیل قاسمی، سجاد گنج زاده، حمیده عباسعلی و خیلی های دیگر که ذکر اسامی شان در حوصله این گزارش نمی گنجد کمک های مؤمنانه شخصی شان را به دست نیازمندان رساندند و یا در جمع آوری کمک ها همت نشان دادند ارتباطی به کمیته فرهنگی وزارت ورزش دارد؟

*کمیته فرهنگی قید دستمزدش را زد؟

-کدامیک از کارکنان وزارت ورزش و یا حداقل واحد فرهنگی وزارتخانه عریض و طویل ورزش راضی شدند با توجه به شرایط بغرنج اقتصادی، بخشی از دستمزدشان را به حساب نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا واریز کنند؟ این در حالی بود که برخی مسئولان مربوطه مصاحبه می کردند و از فوتبالیست ها می خواستند درصدی از دستمزد فصل فوتبالی شان را به خاطر این وضعیت ببخشند!

*اقدام فرهنگی کاراته‎کاها نیز خودخواسته بود!

-وقتی فدراسیون جهانی کاراته از اقدام حمیده عباسعلی، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده تقدیر کرد و نام شان را به عنوان سه کاراته‎کای از خودگذشته در کمک رسانی به مردم آسیب دیده از کرونا در سایتش بازتاب داد مشخص شد این سه نفر خودخواسته دست به چنین اقدام مؤمنانه ای زدند. آیا باز هم کمیته فرهنگی وزارت ورزش می خواهد این افتخار را به نام خودش ثبت کند؟
 

*فرهنگ جبهه گیری علیه ایران از کجا آمد؟

-کمیته فرهنگی وزارت ورزش چه کار کرده که ورزشکاران ایرانی یکی پس از دیگری از ایران به خارج از کشور مهاجرت می کنند؟ چه فعالیتی داشته که ورزشکار ایرانی پس از عدم رویارویی با حریف رژیم اشغالگر قدس در همان خارج از کشور مفقود می شود و سپس در مقام "تخریبچی نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران"، حاضر می شوند در دادگاه های بین المللی ورزش علیه وطن شان شهادت بدهند؟ بهتر نیست کمیته فرهنگی وزارت ورزش به جای راه اندازی کمیسیون و تبیین نظام نامه به اجرای دستورالعمل های فرهنگی در سطح خرد و کلان ورزش اقدام کند تا هر روز خبری مبنی بر تعلیق ورزش ایران به گوش نرسد؟

*بدیهیات را هم رزومه فرهنگی می دانید؟

-اشاره به برگزاری مراسم مذهبی در اعیاد و یا شهادت ائمه و پیامبر (ص) در وزارت ورزش که افتخاری در این سطح محسوب نمی شود اینها جزو بدیهیات هر بخش فرهنگی و غیرفرهنگی است. این اقدامات در همه روزهای مذهبی در سطح کشور حتی توسط گروهی نوجوان در یک موکب خیابانی هم اجرا می شود و چای قند پهلو بدست مؤمنان می دهند!

*بی اخلاقی فرهنگی در فوتبال را چه کنیم؟

کمیته فرهنگی وزارت ورزش کلاهش را قاضی کند و با نگاه به باشگاه های ورزشی به ویژه در فوتبال، ببیند بی اخلاقی های مالی که در ارتباط با استخدام و یا قطع همکاری با مربیان و بازیکنان خارجی صورت می گیرد در چه سطح و وسعتی ضرر به حیثیت، آبرو و اموال بیت المال این کشور زده است؟ برای نمونه اهالی این کمیته را به یاد اتفاقات مربوط به جدایی آندره آ استراماچونی از استقلال می اندازیم که پای وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان، ریاست بانک مرکزی و سفارت کشورمان در ایتالیا را وسط کشید! آیا فرهنگ پهلوانانه و ورزشی ایرانی رفتار نامحترمانه با وینفرد شفر ۶۸ ساله بود که به رغم دارا بودن قرارداد با استقلال او را به شکل زشتی به محل تمرین تیمش راه ندادند و سپس فیلمش در برنامه های پربیننده اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس که منتظر آتو گرفتن از کشورمان هستند با طول و تفسیر مورد نقد و بررسی قرار گیرد؟

*رسول خادم و علی دایی هم از وزارت ورزش خط می گیرند؟

-آیا کمیته فرهنگی وزارت ورزش از رسول خادم، حسن رحیمی، کمیل قاسمی و سایر کشتی گیرانی که در کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان و یا اهالی کرونا زده رشت در گیلان کمک کردند خواسته بود این کمک های مؤمنانه را انجام بدهند؟ آیا کمک های علی دایی و علی کریمی و سیدجلال حسینی و کاراته کاهای قهرمان و ده‌ها ورزشکار دیگر به زلزله زدگان و سیل زدگان و مبتلایان به کرونا یک درصد هم به خواسته و میل وزارت ورزش بوده یا یک کار دلی بوده است؟

* پیام رهبر انقلاب بهترین تقدیر بود

-بی گمان بهترین تقدیر از اقدامات فرهنگی ورزشکاران در این مدت از سوی مقام معظم رهبری بود که همدلی و کمک مؤمنانه مردم که اهالی ورزش هم جزئی از آن هستند را ارج نهادند.

در پایان جوابیه کمیته فرهنگی وزارت ورزش به گزارش مشرق را ببینید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CZ ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 1
    اخلاق رسانه ای مشرقیون بی نظیره . اول پاسخ خودشون شیک و تایپ شده میذارن بعد عکس بی کیفیت و کج وزارت ورزش اخر متن .
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    خوب است اجازه دهید عزیزانی مثل آقای دائی،پروین، خادم ها، فردوسی پور، پرستویی، رضازاده و ... و همه سلبریتی های عزیز کاندیدای ریاست جمهوری شوند تا انتخابات از پر شور برگزار شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس