چشم استقلال به دنبال رده دوم، چشم فولاد به دنبال جایگاه استقلال

در تنها دیدار باقی مانده مربوط به هفته هفدهم لیگ برتر استقلال و فولاد امروز به مصاف هم می‌روند تا با این بازی معوقه چرخ فوتبال در کشور به حرکت در آید.

به گزارش مشرق، استقلال و فولاد آغازگر دوباره فوتبالی هستند که حدود چهار ماه از تعطیلی آن می‌گذرد. تعطیلی ناخواسته‌ای که فوتبال  ایران را مثل همه فوتبال دنیا و فوتبال را مثل سایر مشاغل شامل شده بود. فوتبالی که مثل همه چیز در همه جای دنیا تحت تاثیر کرونا ویروس قرار گرفت تا به عینه ثابت شود بشریت با این همه ادعا، دانش و توانایی، چطور می‌تواند مغلوب ویروسی غیر مرئی قرار گیرد.

سرخابی‌های تهران و اهواز امروز یاری می کنند تا چرخ فوتبال به گردش در آید و برای همین امروز همه چشم‌ها به سوی مستطیل سبزی خیره خواهد شد که بدون حضور تماشاگر و با حضور حداقلی خبرنگار و عوامل برگزار می‌شود. 

استقلال با ۲۰ بازی و ۳۶ امتیاز بعد از پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در جایگاه چهارم و فولاد با ۳ امتیاز کمتر بعد از استقلال و شهرخودرو در رده ششم قرار دارد. آبی‌ها در صورت پیروزی در این بازی خارج از خانه نه تنها می‌توانند فاصله ۱۱ امتیازی خود با صدر جدول را به ۸ امتیاز کاهش دهد. آبی پوشان می‌توانند با همین ۳  امتیاز جایگاه سپاهان ۳۷ امتیازی را در رده دوم جدول بگیرند.

بیشتر بخوانید:

استقلال با اعتراض فرهاد مجیدی به اهواز رسید

از سوی دیگر فولادی‌ها می‌توانند در صورت پیروزی در این بازی خانگی ۳۶ امتیازی و با آبی پوشان هم امتیاز شوند که البته به دلیل فاصله زیاد تفاضل گل استقلال نسبت به فولاد، احتمال این که بتوانند به جای میهمان شان در رده چهارم قرار بگیرند زیاد نیست.

فرهاد مجیدی برای این بازی تعدادی از شاگردانش را همراه نخواهد داشت که شاخص ترین آنها شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی هستند. اما سرمربی استقلال به اندازه کافی بازیکن توانمند برای پر کردن جای خالی این بازیکنان در اختیار دارد و بعید است در این میدان با کمبود بازیکن مواجه باشد.

استقلال با ۳۹ گل زده بهترین خط حمله مسابقات و فولاد با ۱۲ گل خورده دومین خط دفاعی مستحکم مسابقات را در اختیار دارد و تقابل خط حمله قوی استقلال با خط دفاعی مستحکم فولاد هم در نوع خود می تواند دیدنی باشد.

ارسلان مطهری و مهدی قائدی که در کورس آقای گلی قرار دارند می توانند خطرناک ترین بازیکنان استقلال در این بازی باشند و ایوب والی به همراه لوسیانو پریرا با ۴ گل خطرنک ترین بازیکنان فولاد هستند که البته والی در این دیدار حضور نخواهد داشت.

گرچه «کاپیتان والی» یکی از غایبان مهم فولاد است که به خاطر مصدومیت امکان حضور در این بازی را ندارد، اما شاید برای این بازی، خاص ترین غایب تیم فولاد آیاندا پاتوسی هافبک پیشین استقلال باشد که هنوز موفق به خروج از کشورش و حضور در ایران نشده است. 

دیدار دو تیم استقلال و فولاد از ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه شهدای فولاد شهر اهواز برگزار می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس