تست کرونا در چه صورت رایگان است/خبر خوشی برای مردم داریم

سعید نمکی گفت: جمهوری اسلامی ایران هم بر روی واکسن‌های مرتبط با کووید ۱۹ کار گسترده‌ای را شروع کرده است، دو تیم بسیار برجسته در شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

به گزارش مشرق، دکتر سعید نمکی در نخستین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با بیان این مطلب اظهار کرد: با وجود مدیریت چندین پدیده در سال 98 از جمله سیلاب‌های ابتدای سال، بسیج ملی کنترل فشار خون، آنفلوآنزای H1N1 و کرونا اما توانستیم ارزبری واردات دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه را بیش از 600 میلیون دلار کاهش دهیم. در سال گذشته 25 درصد واردات دارو و تجهیزات پزشکی را کاهش و 30 درصد تولید داخلی را افزایش دادیم.

جلوگیری از واردات دارای مشابه داخلی

وی افزود: از واردات هر دارو و تجهیزات پزشکی که تولید داخلی داشت، جلوگیری کردیم البته ترکش‌هایی را نیز تحمل کردیم اما خدا کمک کرد و در راستای سیاست‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری، توانستیم این حرکت را به پیش ببریم.

مغفول ماندن حوزه بهداشت و پیشگیری در طرح تحول نظام سلامت

وزیر بهداشت با اشاره به مغفول ماندن حوزه بهداشت و پیشگیری در طرح تحول نظام سلامت، اضافه کرد: چند تکلیف قانونی در مواد قانونی 34، 35، 36 و 38 برنامه پنجم و مواد 72 تا 74 برنامه ششم توسعه از جمله پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده، نظام ارجاع و راهنماهای بالینی داشتیم که مغفول مانده بود. در برنامه زمان‌بندی کوتاه توانستیم پرونده الکترونیک سلامت را برای حدود 83 میلیون ایرانی ایجاد کنیم و این ریل‌گذاری و زیرساختی شد که توانستیم در مدیریت کرونا به‌خوبی از آن بهره ببریم همچنین در حوزه درمان 640 راهنمای بالینی تدوین و ابلاغ شد.

نمکی بیان کرد: سال گذشته اولین سالی بود که ما توانستیم در بیمه سلامت و تأمین اجتماعی، کمتر از سقف بودجه مصوب، هزینه کنیم که بخش عمده‌ای از آن از طریق اعمال راهنماهای بالینی بود که از طریق معاونت درمان تدوین و ابلاغ شد.

موفقیت‌های بسیج ملی کنترل فشارخون

وی خاطرنشان کرد: یکی از گرفتاری‌های جدی کشور ما و همه کشورها، بیماری‌های غیر واگیر است. سال 97 در کشور از حدود 380 هزار مورد مرگ، 313 هزار مورد مربوط به بیماری‌های غیر واگیر و 97 هزار مورد ناشی از فشارخون بالا یا عوارض ناشی از آن بود در این زمینه بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور اجرا شد. در این طرح هدف‌گذاری کردیم که 50 درصد از جمعیت 30 تا 70 ساله معادل 20 میلیون نفر را از نظر فشارخون سنجش کنیم اما به لطف خدا و همکاری مردم و سازمان‌های همکار، فشارخون بیش از 30 میلیون و 700 هزار نفر سنجیده و حدود دو میلیون و 700 هزار مورد جدید پرفشاری خون در کشور، شناسایی شدند که از بیماری خود، خبر نداشتند.

داستان شروع کرونا

وزیر بهداشت یادآور شد: اولین مورد از کرونا 19 دسامبر در چین پیدا شد و چینی‌ها اعلام کردند که پنومونی ناشناخته‌ای پیداکرده‌اند و 9 ژانویه اعلام کردند که توانسته‌اند این ویروس را تشخیص بدهند بنده همان روزها و در دی‌ماه همکارانم را دعوت کردم و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم. برای بنده به‌عنوان یک ایمونولوژیست که در این رشته 32 سال معلمی کرده‌ام، کاملاً مشخص بود که این ویروس، جدید و با ماهیت جدید است و ممکن است همه جهان را گرفتار کند.

به همکارانم توصیه کردم که کرونا را ساده در نظر نگیرند

نمکی یادآور شد: از روزهای اول به همکارانم توصیه کردم که اصلاً این ویروس را ساده در نظر نگیرید و مانند سارس و مرس به آن نگاه و تصور نکنید که شاید در فصل گرم، کاهش پیدا کند. از دید من این ویروس، عجیب است و اسم آن را شتر گاو پلنگ گذاشتم که هم می‌تواند شاخ و لگد بزند و هم می‌تواند بدَرَد. از همان روزها شروع به آماده کردن دانشگاه‌ها، ارسال پیامک برای مردم، ایجاد تخت کافی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور و تدوین پروتکل‌ها برای فاصله‌گذاری و اقداماتی همچون تعطیل کردن پروازها به مقصد چین کردیم.

وی گفت: در روزهای اول در 36 مرز کشور و بعد بیش از 130 مرز زمینی، هوایی و دریایی کشور از نظر کنترل علائم بیماران احتمالی، اقدامات بسیار ارزنده‌ای توسط نیروهای بهداشتی انجام و گیت‌هایی برای کنترل نصب شد. بعد از اپیدمی در گیلان و قم، تعداد محدودی کیت آزمایشگاهی از طریق سازمان جهانی بهداشت به‌صورت دستی برای ما ارسال شد. از دکتر بیگلری در انستیتو پاستور و خانم دکتر مختاری آزاد در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران خواستیم که کیت تشخیصی PCR در کشور طراحی شود و خوشبختانه این کار به‌خوبی ساماندهی شدند و 57 دانشجویی که از ووهان به ایران بازگشتند و دو هفته در قرنطینه بودند، با همین کیت‌ها آزمایش شدند.

نخستین موارد کرونا در ایران

وزیر بهداشت اظهار داشت: 29 بهمن سال گذشته به بنده خبر دادند که دو مورد عفونت ریه در قم پیدا شده و بلافاصله در روز چهارشنبه 30 بهمن در هیئت دولت اعلام کردم که به نظر می‌رسد این دو مورد، مشکوک به کرونای جدید هستند. بعد از انجام تست‌های تشخیصی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و پس از آن در انستیتو پاستور و مثبت شدن این موارد، در فاصله دو روز مانده به انتخابات، این خبر را اعلام کردیم.

مدارک و مستندات بیماری‌های تنفسی آبان، آذر و دی را بررسی کردیم

نمکی افزود: بعضی افراد ممکن است بگویند که ویروس کرونا از آذرماه در کشور وجود داشته که باید بگویم مدارکی را در اختیار دارم که ارائه خواهم کرد. تمام نمونه‌ها موارد بیماری‌های تنفسی که در آبان، آذر و دی‌ماه در کشور به‌ویژه در قم و گیلان بودند در انستیتو پاستور و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تست PCR بررسی شدند و فقط 4 مورد از آن‌ها مثبت شد که مربوط به 23 بهمن‌ماه به بعد بود.

مغلطه‌ برخی افراد علیه ایران

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی افراد در مورد ایران مغلطه‌های زیادی کردند. ابتدا گفتند جمهوری اسلامی نمی‌تواند کرونا را مدیریت کند بعد که دیدند مدیریت کردیم، گفتند آمارهای ایران غیرواقعی است بعد از آن گفتند کرونا قبل از بهمن و دی‌ماه در کشور بوده و کتمان شده است. متأسفانه همانند زمان دفاع مقدس که برخی از دشمنان داخلی گرای رزمندگان ما را به صدام و نیروهای بعث می‌دادند، در شرایط کرونا مشکل ما فقط بیماری نبود بلکه فضای بسیار مسموم تبلیغاتی توسط رسانه‌های بیگانه و برخی افراد هم در داخل کشور با بهانه دفاع از حقوق مردم، نظام را آماج برخی حملات قرار دادند.

طراحی دو فاز برای مدیریت کرونا در کشور

وزیر بهداشت تصریح کرد: در مدیریت کرونا، دو فاز را طراحی کردیم. اولین فاز، دفاع جانانه در برابر کرونا بود و می‌دانستیم که موج کرونا، سنگین است. متأسفانه در روزهای اول، جلوه فریبنده‌ای از کووید19 به دنیا ارائه شد و شاید این ویروس در هر اقلیم، ژن، نژاد و سرزمینی ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشد اما همه فکر می‌کردند که این ویروس در حد سرماخوردگی است و تعدادی از مردم را گرفتار می‌کند اما ما به بدترین شکل فکر کردیم و اگر یک نسیم بود، آن را طوفان در نظر گرفتیم و خودمان را در دفاع از این بیماری، آراستیم.

ویژگی‌های مدیریت کرونا در ایران

نمکی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور یک بیمار در ایران سراغ ندارید که در اوج بیماری، پشت در بیمارستانی معطل مانده باشد. حتی یک تبعه افغانی بدون کارت اقامت هم نبود که او را نپذیرفته باشیم. یک کارتن خواب در کشور نمی‌توانید پیدا کنید که بگویند بردند پشت در بیمارستان و رها کردند و از بین رفت. حتی یک سالمند هم به دلیل فراهم نبودن امکانات و اولویت دادن به جوانان، همانند برخی کشورهای اروپایی و آمریکا برای بستری، جان خود را از دست نداد.

وی افزود: خوشبختانه فاز اول کرونا به‌خوبی مدیریت شد اما می‌دانستیم که این فاز سنگین، فشار زیادی به نیروهای بهداشتی و درمانی وارد می‌کند به همین دلیل فاز دوم را طراحی کردیم و سیاست اصلی ما به جای دفاع در برابر ویروس، حمله به آن بود. طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا را طراحی کردیم و در این طرح از نیروهای بسیج که در طرح‌های سال‌های گذشته تجربه استفاده از آن‌ها را داشتیم، استفاده کردیم. در این مرحله توانستیم حدود 78 میلیون نفر را رصد، افراد دارای علائم و در مرحله بعد افراد در تماس با آن‌ها را شناسایی کنیم و با این طرح، بار بیمارستان‌ها به‌شدت کاهش یافت و بیماران بستری، بیشتر مورد رسیدگی قرار گرفتند و مرگ‌ومیرها، کاهش یافت.

آمریکا، انگلیس و ایران چقدر اعتبار برای مدیریت کرونا در نظر گرفتند؟

وزیر بهداشت افزود: ایران تنها کشوری است که هم با تحریم و هم با گرفتاری‌های مالی و اقتصادی روبروست. آمریکایی‌ها 111 میلیارد دلار و انگلیسی‌ها 22 میلیارد پوند فقط برای بخش سلامت و مقابله با کرونا هزینه کردند اما در ایران با موافقت مقام معظم رهبری حدود یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شد که بعد از سه ماه و نیم کمتر از 30 درصد از آن را دریافت کرده‌ایم که سه هفته پیش در بین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی توزیع شد.

به‌جای حمایت اقتصاد از سلامت، ما از اقتصاد حمایت کردیم

نمکی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که علاوه بر مضایقه مالی بر ما فشار می‌آورد این بود که می‌گفتند اقتصاد کشور در فشار است و به جای اینکه اقتصاد از حوزه سلامت حمایت کند، ما از اقتصاد حمایت کردیم. با همکارانمان شبانه‌روز پروتکل‌های بازگشایی مشاغل و صنایع را نوشتیم و برای 1300 حرفه، پروتکل بهداشتی تحت عنوان فاصله‌گذاری هوشمند نوشتیم و ابلاغ کردیم.

پیک دوم کرونا در کشور نداریم بلکه گردش پیک اول کرونا در استان‌های مختلف است

وی اضافه کرد: علیرغم تذکراتی که می‌دادیم در برخی استان‌ها، مردم دچار بی‌خیالی شدند و مدیران نیز فکر کردند که هرروز باید بازگشایی‌ها را افزایش دهیم تا اینکه در استان‌هایی مثل خوزستان خیزهای جدید بیماری را مشاهده می‌کنیم. آنچه امروز در برخی استان‌ها مشاهده می‌شود، پیک دوم کرونا نیست بلکه گردش پیک اول در استان‌های مختلف است. در برخی استان‌ها، آلودگی به ویروس در بین مردم، کمتر از 5 درصد بود و مسلم بود که در کشوری به پهناوری جمهوری اسلامی که به‌اندازه 10 تا 12 کشور اروپایی وسعت دارد، چرخش بیماری مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وزیر بهداشت افزود: امروز در استان‌هایی مانند کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه در اوج پیک اول قرار داریم و در روزهای اخیر از موج بیماری عبور خواهیم کرد و در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی ممکن است در روزهای آینده پیک بیماری را تجربه کنیم.

فساد، موریانه نظام است

نمکی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از آرزوهای من، نظارت دقیق مجلس و کمک به مبارزه با فساد در دستگاه‌های مختلف است. از روز اول هم گفته که فساد موریانه نظام است که چارچوب آن را می‌خورد و باعث عدم شفافیت با مردم می‌شود. اگر مردم به نظام بی‌اعتماد شوند، کار ما تمام است و مردم فرقی بین مجلس مطالبه گر و دولت خدمتگزار قائل نمی‌شوند. اگر با مردم با شفافیت صحبت کنیم، نتیجه آن همان می‌شود که در روز 13 فروردین به طبیعت نرفتند درحالی‌که در تاریخ ایران، بی‌سابقه بوده است.

وی تأکید کرد: بنده استقبال می‌کنم که نمایندگان مجلس برای زدودن فساد به کمک وزارت بهداشت بیایند. اولین روز سرپرستی‌ام در وزارت بهداشت جلوی واردات داروهایی را گرفتیم که 5 تا 10 تولیدکننده داخلی داشت و قیمت این محصولات هم 5 تا 10 برابر تولید داخلی بود.

وزیر بهداشت گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم و شیوع کرونا این بود که در کمتر از دو ماه از یک واردکننده اقلام حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز به یک صادرکننده تبدیل شدیم. با خودم پیمان بسته‌ام که اجازه ندهم برای تولیدکننده داخلی، رقیب خارجی ایجاد شود. بنده از همه نمایندگان برای مقابله با موج منفعت‌طلبی در حوزه سلامت و فساد، دعوت می‌کنم؛ از طرفی پرونده‌های فساد را با رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور در میان می‌گذارم اما هوچی گری نمی‌کنم و از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز می‌خواهم که هیئتی از نمایندگان برای بررسی عملکرد وزارت بهداشت در این زمینه تشکیل شود.

به‌کارگیری نیروهای پرستاری که در کرونا کمک کردند

نمکی در خصوص به‌کارگیری نیروهای پرستاری که در مبارزه با کرونا به کمک حوزه سلامت آمدند، گفت: در مورد این نیروهای ناجوانمردی است که مانند کارگر با آن‌ها برخورد کنیم و بگوییم که از فردا دیگر به شما نیازی نداریم. ما به آن‌ها قول دادیم و پیگیری هم می‌کنیم چون به آن‌ها نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: دستور دادم که اولویت اصلی استخدام‌های آینده با نیروهایی باشد که در این روزهای سخت در کنار ما و مردم بودند. مجوز به‌کارگیری 10 هزار پرستار و اخیراً سه هزار پرستار را گرفته‌ایم اما اولویت اصلی با نیروهایی است که در دوران کرونا کارکرده‌اند.

پرداخت معوقات نیروهای درمانی

وزیر بهداشت تصریح کرد: روزی که به وزارت بهداشت آمدم، کارانه به نیروهای درمانی با معوقات 17 تا 24 ماهه پرداخت می‌شد اما مطالبات 13 هزار میلیارد تومانی از تأمین اجتماعی و 5 و نیم هزار میلیارد تومانی از بیمه سلامت، سال گذشته به تعادل رسید و معوقات پرداخت کارانه‌ها از 24 و 18 ماه به 6 و 7 ماه رسید و امیدواریم این تأخیر به دو و سه ماه برسد. البته کارانه و اضافه‌کار را از هم جدا کردیم و اضافه‌کار به همراه حقوق، هر ماه به حساب کارکنان واریز می‌شود.

در مدیریت کرونا، ساختار نظام شبکه به کمک ما آمد

نمکی بیان کرد: در مدیریت کرونا علاوه بر همراهی دستگاه‌ها و تلاش وافر نیروهای بهداشتی و درمانی، ساختار نظام شبکه به کمک ما آمد. در استان خوزستان در کمتر از 48 ساعت 170 تخت ICU اضافه کردیم. همچنین تقویت و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی ایجاد CDC برای دیده‌بانی بیماری‌های کشور از مهم‌ترین برنامه‌های ما در آینده است.

بدترین حالت را در حوزه سلامت در نظر می‌گیریم

وی اظهار داشت: همواره ما بدترین حالت را در حوزه سلامت در نظر می‌گیریم. در فصل پاییز نگران هم‌زمانی و همپوشانی آنفلوآنزا و کرونا هستیم و در این زمینه، تمرکز اصلی ما بر روی گروه‌های پرخطر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای است. در این زمینه حدود 8 میلیون و 700 هزار نفر که در گروه پرخطر هستند، شناسایی‌شده‌اند که باید تسهیلاتی را برای آن‌ها در نظر بگیریم و خطر انتقال ویروس در آن‌ها را به‌شدت کاهش دهیم.

وزیر بهداشت تأکید کرد: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی ایران است و هر قدر وفاق، همدلی، هم افزایی و هماهنگی بیشتر باشد، در مقابل توطئه‌هایی که دشمنان برای ما طراحی کرده‌اند، موفق‌تر خواهیم بود.

خبر خوش درباره واکسن ایرانی کرونا

سعید نمکی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم بر روی واکسن‌های مرتبط با کووید ۱۹ کار گسترده‌ای را شروع کرده است، دو تیم بسیار برجسته در شرکت‌های دانش بنیان در حال فعالیت هستند که من هم با آنها همکاری دارم، ما راه بسیار خوبی را پیش رفته ایم، اما هنوز زود است که برای پرده برداری از آن اقدام کنیم. در روزهای آینده خبر خوشی درباره واکسن خواهیم داشت.

وزیر بهداشت درباره دریافت هزینه تست کرونا، گفت: افراد برای گرفتن تست باید وارد سیستم شبکه شوند که در این صورت ما از کسی پول نمی‌گیریم. در واقع آنهایی که ما تشخیص می‌ دهیم به عنوان گروه هدف، باید تست شوند، اما اگر کسی خودش بخواهد تست شود در آزمایشگاه‌های خصوصی نرخ مصوب دارند که تست در آنجا انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 176
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • کاوشگر فضایی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    91 13
    خدا رو شکر ...
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    60 58
    نکنه کرونایاب مستعان روپیشرفته ترکردین واینبار میتونه کرونارودرمان کنه
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      86 33
      به کوری چشم پیرو پتال های آلبانی نشین هم واکنس رو می سازیم و هم مستعان داره عملکرد خودش رو به همه نشون میده مگر بیماردلانی چون تو
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      52 10
      البالو بخور البانی تبار
    • DE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      36 14
      دلقک
    • علی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      21 9
      امسال شماها، کارشون همینه، یعنی بجز این کار ،دیگه کاری بلد نیستن. بله ،بچشم کوری همه دشمنان و خائنین ،پیشرفتهای بزرگی حاصل زحماتمان خواهیم داشت، شما فقط خیال‌بافی کنید .
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      4 0
      عزیزم به جای این حرفها و خالی کردن تو دل مردم ، دعا کنید یکی از کشورهای دنیا واکسن رو بسازه . حالا اگه ایران بسازه که نور علی النوره . خدا قوت به تمامی کسانیکه در این راه فعالیت میکنن .
  • ایرانی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    خدا خیرتون بده که دارید تلاش می کنید . انشاالله به یاری آقا امام زمان اولین واکسن به نام کشورمان ایران ثبت بشه. به امید خدا
    • رضا IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      1 1
      به اندازه کافی به همه چی گند نزدین شماها بازم کمتونه؟
    • BE ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      1 0
      دوست عزیز میشه به جای یاری خواستن از غیرخدا ، فقط از خدا یاری بخواهی ؟!!! جای دوری نمیره ها ، خدا هم زنده است هم ناظر است هم از رگ گردن به من و شما نزدیکتره ، هم خالقه ، هم شافیه . دست از خرافات و بدبختی و بدعت بردارید . هرچه میکشیم از همین خرافات و خزعبلاته به خدا . خداوند در قرآن میفرماید : ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ یعنی : مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را . پس خواهشاً لااقل دین رو منحرف نکنید .
    • سعید IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      0 2
      اگه کمک خواستن از غیر خدا بدعت و شرک هست، پس تو غلط میکنی از پدر و مادرت کمک میگیری و غلط میکنی برای حلّ مشکلاتت از دیگران کمک میگیری.
  • مم IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    36 29
    از ماه اسفند میگین ما خبرهای خوبی داریم
    • متین IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      32 5
      جناب مم، خبرهای خوبی اعلام نکردند؟!!! تعداد قربیان کرونا که حتی به روزی صد و چهل نفر رسیده بود، حتی به سی و چهار نفر هم رسید، البته متاسفانه دوباره افزایش یافت، کمبود اقلام بهداشتی که در اوائل شیوع کرونا وجود داشت، نه تنها برطرف شد، بلکه ایران به صادرکننده این اقلام تبدیل شد.در زمینه بهبود مبتلایان به کرونا هم ، ایران با حدود هفتاد و هشت درصد بهبود مبتلایان، چزئ کشورهای پیشرو در جهان است.
    • سلیم IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      7 0
      دقیقا
  • دکترسید IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    80 31
    ایران از پیشرفته ترین کشور های جهان است و اولین واکسن کورنا در ایران ساخته می شود.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      شما یه ماسک و الکل گیر کرده بودی تولید کنی حالا ادعای واکسن داری.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      83 20
      11.36. بی بته ، میشه دهن کثیفت رو ببندی.؟ تو ایران امثال تو خائن کثیف با لگد له میشن.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      44 11
      میدونید علت تمام بدبختی های ایران در این 2 قرن اخیر چیه ؟ از دلار 20 تومنی تا تولید پراید 90 تا وضع فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و ...... ؟ وجود حدودا بیش از 40 میلیون ادم از نوع 11:36 که یا با حقد و کینه یا حسادت یا طمع مال بیشتر یا حماقت و ساده لوحی کشور را به این روز رساندن همیشه هم ماسک دزدهای سر دستمال توالت جنگ راه بنداز فلویت خفه کن را بجای خدا عالمیان پرستیده اند
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      36 13
      در پاسخ به ۱۱:۳۶ - پیرمرد حقیر آلبانی نشین اونجا که در مورد ماسک راهزنی کردن ارابان آمریکایی شما بودن ما که با ساخت انواع موشک و ماهواره و..اربابت رو در به در کردیم دوست داری از اون موشک ها نوش کنی بی شرف وطن فروش؟
    • حسین IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      29 5
      خطاب به 11:36، خاک بر سر وطن فروش خود تحقیرت، خیلی احمقی که هنوز نمی دونی ایران الان در زمینه اقلام بهداشتی مقابله با کرونا به یک کشور صادرکننده تبدیل شده است.
    • zaker IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      4 9
      زکی بابا .!!!!
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      2 0
      zaker؟ آدم باش!
  • علی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    32 10
    تو را خدا تو سخنرانیت از روحانی هم تشکر کن بزار خوش باشه دل نفرین شدش بد جور شکسته و افکار عمومی باعث شده تا حالا واکنشی بهت نشون نده
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    35 10
    الهی یه بار دیگه پزشکان خوب کشورمان به دنیا ثابت کنند که ما برتریم و تونستیم واکسن رو کشف کنیم
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      23 28
      اول یاد بگیر که کشف واکسن کار داروسازهاست بعد برو تو ارزوهای دور و دراز!
    • moh IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      7 1
      ایشاالله
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      7 2
      نظر دهنده حامی داروسازها ، ما از داروسازان فقط نسخه پیچی و فروش لوازم بهداشتی رو دیدیم . اصل کار رو متخصصین پاتولوژی بر عهده دارند .
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    8 5
    بدن بیماران زمینه ای و دارای التهاب مزمن عامل مرگ بر اثر کرونا می باشد. اگر التهاب مزمن بیماران را کاهش دهیم کسی با ویروس کوئید 19 و ویروس ان 1 اچ1 تلف نمی شود. چون بدن وسیستم دفاعی بدن بخوبی ویروس را دفع می کند. مطالب اقای دکتر نمکی برای دفاع از خود است . بالاخره روزی معلوم خواهد شد برای کاهش مرگ ومیر ها بطور کلی انسان ها باید التهاب مزمن خود را کاهش دهند. البته چون پزشکان اموزش خوبی دیده اند مانند زمان پاستور هیچ مطلب تازه ای را قبول ندارندو حتی حاضر به گوش کردن هم نیستند و فکر می کنند حداکثر علم را اموخته اند و هر مطلب دیگری حرف مفت است
    • مریم IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      1 0
      التهاب مزمن چطوری کم میشه؟
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    34 48
    خاک تو سرتون . شما کی خبر خوش برا مردم داشتید .
    • . IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      30 17
      آلباني چه خبر؟!!! تف به اون صورت کثيفت
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      12 13
      برو گمشو
    • فاطی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      9 6
      خاک تو سرت
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      3 3
      برای خفاش نور خورشید باید هم دردناک باشه اخبار خوب ایران هم برای برخی مثل قصه ی خورشید وخفاش است که برخی سعی می کنند نبینند یا برخی نمی تونن ببینن برخی بو نذاشتن که ببینن و برخی هم می خوان که خورشید رو نابود کنن تا ظلمات مطلوبشون بشه اما کور خوندند
    • امید IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      5 5
      تو‌یکی‌خفه‌شو‌احمق‌ضد‌انقلاب‌وطن‌فروش
  • لیلی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 1
    درمورد تبدیل وضعیت کارکنان تبصره ۴ وزارت بهداشت
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 2
    در عین حال که خدا خیرشون بده و دست مریزاد دارند، در مورد داروهای خارجی باید اثرگذاری و کیفیت داروهای داخلی رو هم در نظر گرفت. این دیگه مثل یخچال و تلویزیون نیست که خانواده ما ایرانشونو میخریم. داروی حساسی که اثر نکنه چه فایده داره؟
  • حسین IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    15 1
    دو ماه پیش این آقا گفته بود که خبری خوش میدهیم که دنیا انگشت به دهان خواهد شد!
  • BE ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 1
    بهترین خبر اعلام خبر کنار گذاشتن سیستم G5 است -- سیستم ضد سلامتی
  • حمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    10 2
    اضافه کار خود آقای وزیر حتمن هرماه به حساب میاد پرسنل زاهدان اورژانس چهار ماه عقبه اونم هر وقت میاد شصت ساعت کم میکنن
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    احسنتم.
  • مسعود IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 1
    ملت ما باهوش ترین دکتر ودانشمندان ما بهترین در جهان هستن دولت ما بی عرضه هست من یک .باز نشسته هستم چها ماهه تازه خجالت وحیا نمیکنن خوشحال باشین شادی کنین 400 تومن ریختن بحساب اینا خدایش مارا چی حساب کردن.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    9 6
    زنده باد مستعان ۱۰۰
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      1 3
      حالا مستعان ۱۱۰ میخواد کار کنه یا نکنه ولی معلومه بدجور می سوزی
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    12 5
    تازه اگه واکسنی هم برسه اینقدگران میکنن وهزینه بابتش میگیرن که کسی نتونه بزنه.اینجا ایرانه فقط نفس کشیدن پولی نیس اگهدخوب مدیریت کرده بودن که اینقدمرگ ومیرزیادنبودهنوز
    • اکبر IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      1 0
      تازمانی که این نسل تار عنکبوت به مغز دراین مملکت باشن و چشم بازنکنن وضع این مملکت خوب بشو نیس
    • قاسم US ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      2 2
      قضاوت از پیش ممنوع
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 6
    انشاالله و به یاری پروردگار و پشت کار شما این معضل رو هم پشت سر میگذاریم . موفق باشید
    • اکبر IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      4 0
      اره دقیقا با توکل به خدا .بشین دلتو به این حرفاخوش کن دو ۲تامیشه ۴تا امیدبه زندگی به زیرصفررسیده تو این مملکت شما نفستون ازجاگرم درمیاد
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 6
    در هرصورت ما ایرانی هستیم وباید افتخار کنیم ترک کرد لر فارس بلوچ جنوبی شمالی غربی وشرقی نداره دوستانی که میگن نمیشه چطوره ما تونستیم هسته ای بشیم پس واکسن هم با توکل بخدا و14معصوم میشه ساخت بعضی از دوستان مال آلبانی هستن فقط میگن نمیشه ایرانی جماعت هر کاری می تونه انجام بده هرکاری
  • ارمین IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 1
    خداروشکرکاش داروش ساخته بشه بچهامون دیگه افسرده شدن توخونه
  • ع IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    12 0
    نمکی توکجا واکس کجا
  • ارمین IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    9 4
    من عاشق کشورایرانم هیچ جاکشورخودمون نمیشه به امیدخداواکسن کرونارومیسازین
  • پروانه IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 0
    خدا رو شکر به خاطر واکسن ان شاالله ایران همیشه سر بلند و دشمنانش همیشه خوار و سر افکنده باشند
  • شهریار IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    8 2
    واقعا خدا قوت،ایشالله که واکسن رو ایرانی ها بسازن تا همه دنیا بدونن اگه علم در ثریا باشد مردانی از ایران به آن دست خواهند یافت
  • مهین IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    مابه همه ی دولتی ها مشکوکیم وبی اعتماد.اتفاقا موریانه ی نظام نه تبرنظام خود این دولته
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 1
    فقط دنبال مخاطب هستید حالا باهر تیتر یا هرجمله کوتاه چیز تازه ای گفته نشده یا نویسنده از بیکاری گفته
  • تهمینه شیرامه IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 1
    من به چیزی میخوام بگم واقعا از خدا نمی ترسید آیا اخلاق و کردارامامان ما پیامبرای ما اینجوری بودن شما همتون خوارجین که از پشت خنجر میزنین به همه دروغ میگین چی شما رو باور کنیم فقط یکم خجالت بکشید همتون
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 1
    آقای وزیر بهداشت اگر مردم ایران دوست دارید و براتون مهم هستند مثل کشورهای دیگر رایگان واکسن کرونا به همه بزنید
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      4 1
      کجا
    • ایرانی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      5 2
      خخخخ مجانی. بابا این ويروس دست سازه تا نصف جهان مبتلا نشه به مردم نمی فروشن که. الان این همه مردم رو کشتن فقط بخاطر پوله. خدا کنه دلشون به رحم بیاد دارو شو بدن باقیمت هزار برابر بس کنن کشتن مردم بی گناه رو. این تجارت جهانی برای کشتن جان انسانهاست هیچ کشوری فعلا اجازه نداره بگه من دارو رو ساختم. تا اجازه ندن نمی تونن بگن من یه بچم اینو می دونم
  • وطن پرست IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 1
    سلام.هر کسی که برا پرستاران و پزشکانی که تو خط مقدم مبارزه با کرونا پیام هایی میزاره که زحماتشون رو زیر سؤال میبره و به قول دکتر نمکی فضای مسموم ایجاد میکنه یه خاین به تمام معناس...همه با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم و توی زندگی با تمام وجود لمسش میکنیم ولی نباید هر خبری رو به اقتصاد داغون کشور و فساد و ... ربط داد .هستند کسایی که واقعا توی هر شرایطی به وظایف خودشون دلسوزانه عمل میکنن
  • کامران IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 1
    الان داشتم نظرات میخوندم؛یهو مامانم گفت:بادمجان کیلوئی ۸۰۰۰تومان؛الان که فصل بادمجانه!!!!!حرفی برای گفتن نداشتم.
  • ک IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 2
    ایرانی ها زیاد دروغ نمیگن ولی یه چیز خیلی کوچیک رو زیاد گنده میکنند تا شاید امید ایرانیها که به صفر نزدیک شده بیشتر شود یکیش تو زمینه پزشکی هستش واکسن درست کردن چند مرحله داره که خیلی از کشور تا مرحله دوم رفتند ما هم مثل بقیه کشورهای دنیا فکر نکنید که ما تونستیم ولی اونا نه همه از بشر هستیم و دنیا تک بعدی نیست
  • 77 IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    8 2
    دمتون گرم دادا ولی ما میدونیم واکسنشو دارین واسه آقایون امثال لاریجانی ولایتی ... ما بیمه حضرت عباس هستیم
  • حالا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 2
    واکسنش ساختن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حالا IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    واکسنش ساختن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 5
    درود بر دولت خدمتگزار و مرگ بر تریبون داران تخریب گر دولت و آنهایی که نا امیدی را در جامعه رواج می‌دهند
  • میم IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 1
    درودبر تمام کادر درمان کشور عزیزم بخصوص وزیر بهداشت ولایتمدار وبا غیرت کشورم جناب دکتر نمکی تلاش کنید وبرای ایران افتخار افرینی کنیدگوش به وراجی های منافقین البانی نشین ندهید اینها عمری هست دنبال وطن فروشی هستن
  • م IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 1
    از وزارت محترم بهداشت تشکر میکنیم.خدا اجر شما را بدهد انشاءالله...دشمنان این مرز و بوم چه خارجی و چه داخلی را انشاءالله به درک واصل بفرماید و بر عزت میهنمان روز به روز بیفزاید زیر سایه ی امام زمان و ولی امرمان سید علی...
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 1
    خداوند یار و یاور نظام سلامت ایران باشد.مردم ایران هیچ گاه جانفشانی و فداکاری کادر درمان را فراموش نخواهد کرد. انشاالله همیشه سالم و سرزنده باشید.
  • خ ی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 2
    باسلام و خسته نباشید به کادر درمانی. تورو خدا هر کاری میکنید به فکر آموزش ودرس بچه ها باشید اصلا مجازی نمیشه درس بخونن
  • مازندران IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 3
    زنده باد ایرااان ،زنده بادا دانشمتدان ایرانی،لعنت بر خائنین به کشور وملت
  • بنده ی خدا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    انشاا...که بزودی این شرایط سخت تموم بشه و مردم آرامش داشته باشن شماو کادردرمان خیلی زحمت کشیدید خداخیرتون بده.خطاب به ملت شریف:هیچ مشکلی باحرص خوردن و عصبانیت حل نشده خواهش میکنم صبر کنید هم بیماری هم اقتصاد ضربه بدی به هممون زده فعلا اولین چیزی که میتونه کمکمون کنه رعایت بهداشته که بیمارنشین تاواکسن تولیدبشه به فرزندان و نخبه های ایرانی اعتماد داشته باشیدکلی از پروفسورهای ایرانی الان توکشورای دیگه هستن چون خودمون حمایتشون نکردیم و بهشون اعتمادنکردیم خواهش میکنم تومشکلات ازهمدیگه حمایت کنیم.
  • مهدیس IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 2
    خدارو هزاران بار شکر میکنم بابت این خبر خوش.... خداقوت میگم ب دکتر نمکی و همکارانشان
  • داود IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    سلام.آقای نمکی موضوع مالیات که هم زمان از حقوق.کارانه و اضافه کار پرستاران کسر میگردد را هم مورد بررسی قرار بدید
  • علی خدایی US ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 1
    من امید دارم و ملت شریف ایران عزیز امید دارد که بله ایران عزیز خواهد توانست واکسن و داروی مورد نیاز برای درمان ویروس کرونا را خواهیم ساخت ان شاالله خدا کمک کند و میکند همیشه
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    دولت آقای روحانی کجا سیر میکنند. تو گرما مرغ 18تومن.بادمجان کیلو 2تومن شده 8تومن...معلومه روحانی گفته مردم ایران براش مهم نیست. وزیر کشاورزی اقلام نیاز مردم افزایش قیمت بدهید
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 1
    ما قدردان زحمات اقای نمکی وزیر محترم بهداشت و همکاران زحمتکش ایشان هستیم ایکاش سایر وزیران هم از ایشان سرمشق میگرفتند
  • DE ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 1
    واکسن ایرانی ؟؟؟؟؟ نمکی اینقدر نمک نریز بهت نمیاد !
    • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      خیلی باحال بود. ای ول
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    کره شمالی هم هسته آیه پس خیلی پیشرفته شده ,!!!!,؟؟؟؟؟؟؟
  • محمدی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    ای دل غافل ببینم از اقوامای طرافتون دوست برادرخواهر سوال کنید کدومشون کروناگرفتن اینا با سرگرم کردن ملت ببینید چه بلایی سر دلار قیمت ها آوردن حالابنشینین اراجیف وصله کنید
  • مهری ماه IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 2
    به نظرم ما خودمونو باور نداریم اگر بخواهیم میتونیم واکسنو کشف کنیم فقط کمی زمان میخواد چون این ویروس داره یکسره تغییر شکل پیدا میکنه.
  • بهار IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    ایران که خط تولید واکسن نداره.... خوب این حرفا چه معنی داره چرا از واکسن هایی که سازمان بهداشت جهانی اخبار میذاره اطلاعات نمی‌دید؟؟
    • ک IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      چرا ایران خط تولید واکسن رو داره و از بدو تولد به بچه زده می شه که معمولا موسسه رازی تا اونجا که من میدونم تولید میکنه ولی تولید واکسن کرونا کمی سخته و خیلی از کشور ها تا مرحله دوم ساخت اون رسیدند ولی تحقیقات زیادی هم مثل اینترفرونها انجام شده ایرانی ها خیلی یه چیزی رو گنده میکنند مثلا تو همین کرونا زدن پلاسمای بدن سالهاخیلی قبل اثبات شده بود که چون حاوی انتی بادی مخصوص اون نوع میکروب است میتوان به عنوان ایمنی غیرفعال به بیمار تجویز شود ولی ایرانیها چنان اینو تعریف میکردند که انگار بر اولین باره که اونا کشف کردند!!!!
  • عرفان IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 0
    حقوق رو که با چند روز تاخیر میدن!!!اضافه کارم که بدتر از سالهای قبل هنوز از پارسالم طلبکاریم،حتما دارین تهران رو میگین که کمافسابق هواشون رو دارین بقیه شهرستانها که هیچ حق کرونا هم که مال از ما بهترونه
  • ف IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    فقر فساد وفحشا می اورد
  • م_و IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 2
    تنها وزیر در این دولت که دلسوز و کارامد بوده همین وزیر بهداشت بوده که خدا بهشون سلامتی بده
  • محمد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 2
    سربلندی فقط مختص سرزمین من ایران است ما هم واکسن کرونا رو میسازیم و هم دوباره سرور جهان خواهیم شد شما انسانهای بی سواد بی غیرت وطن فروش ی روزی از حرفای چهل تا ی غازتان پشیمان خواهید شد زندباد سرزمین کوروش زندباد ایران من
    • ناشناس IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      3 0
      مشخصه جیره خورحکومت ازهیچی ناراضی نیس خخخخ
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
      1 0
      همین خودخواهی ها و غرور کاذب مارو بدبخت کرده کدوم سربلندی اگه سرت از ذلت نشکست اونموقع از سربلندی بگو
  • سردار سلیمانی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 3
    سلام، فقط این رُ بگم که ایران هر چی داره حاصل زحمت 41 ساله (البته با 8 سال جنگ تحمیلی و حد اقل سی و چند سال جنگ نرم که خیلی ها به دلیل نداشتن تربیت و داشتن حرص، طمع، راحت طلبی به جایه کمک چوبه لایه چرخ بودند) تمامه مردمه ولی اون کشورهای پر ادعا هر چه دارند حاصل غارت، چپاول، بدبختی، بی خانمانی، کشتار، اغفال و....آدمها و کشورهایی مثل ایران و برزیل، افریقا، مکزیک، عراق، سوریه و خیلی از این کشورهاست. چطور امثال این دوست عزیز از بی عدالتی داخل ایران که 80 درصد به خاطر اونهاست گلایه داره ولی سنگ اونا رُ به سینه میزنه
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    احسنت، احسنت، ..‌...
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 0
    اگر میخواهید جلو انتشار بیشتر را بگیرید در پاییز از باز شدن مدارس جلوگیری کنید که واقعا خطرناکه.هر دانش آموز ناقل میتواند خطر بزرگی برای معلمین و بقیه باشد
  • DK ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    الهی آمین پروردگارا ! به نام و لطف خودت ، دانشمندان کشور عزیزمون رو کمک کن، آگاهی و بینش رو درونشون متجلی کن تا بتونن واکسن ایرانی کرونا رو بسازن و بتونن به ایرانیان و غیر ایرانیان کمک کنن و در دنیا سربلند شیم. آمین یا رب العالمین
  • کارمند هلال احمر IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    معوقه نمی خواهیم حقوق ما را اصلاح کنید هلال احمر بدنه ای یکپارچه است مجلس محترم و آقای وزیر
  • احمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    این نمکی واقعا بانمکه فقط باید بهش بخندی
  • 6 IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    خوبه ایشالا هر چه زود تر اوضاع خوب شه
  • ابراهیم شاهلونژاد IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    ببخشید خواهرم کرونا گرفت ومنم دیابت دارم این مدتیکه خواهرم ازبیمارستان مرخص شد ودوران قرنطینه رو می گذراند منم پیشش بودم وتقریبا منم بعصی علائمش پیدا کردم حالا بنظرتون من چکار کنم بیست روز پیش بهداشت آزمایش دادم ولی هنوز جوابی ندادن
    • معراج IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 0
      اگه بیشتر از دو روز طول کشیده کرونای شما منفیه
  • سام سعدون سوادی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    سلام برادر نمکی دکتر تجربه کنید به کسانی که تازه مبتلا به ویروس کرونا سیب زرد یا سرکه سیب بخورانید یا رو خود ویروس سرکه سیب تزریق کنید ممنونتان از ولایت نجف ثانی خرمشهر داستانی دارد وسلام
  • Mohammad IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 1
    فقط یه چیزی آقای دکتر شما تا واکسن و بسازین چرا اقدامات پیشگیرانه انجام نمیدین چرا شهر های قرمز رو قرنطینه نمیکنید.البته همه میدونن که شما کاره ای نیستن و همین چن روز پیش بود که بخاطر خاستتون یک رییس دفتر به شما گفت که باید استعفا بدین.شما باید اینارو به آقای رئیسی بگین نه چیزای دیگه رو
  • دانیال IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 2
    رهبری گفتند امیدوار هستن که خداوند متعال حوادث کرونا در جهان رو به سود ملت عزیز ایران کنه .فیلمش هم موجوده .مطمئنم ی اتفاقی میافته
  • سهراب IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 1
    ان شالله وبه یاری ومددالهی بدست پزشکان زحمتکش داروی کرونا ساخته بشه تا مردم از این ویروس منحوس راحت بشوند.به امید حق
  • امیر KR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    اون انتن چی شد پس سپاه ساخته بود کرونا تشخیص میداد؟
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 3
    انشاله که به کوری چشم دشمنان اسلام به حق صاحب زمان ایرانی بازم برامون افتخار بیافرینه به حق خون شهدا وسردار عزیزمان سلیمانی رشید
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 3
    انشالله به کوری چشم همه واکسن هم ایران کشف میکنه وافتخارش برای همیشه برای ایران و ایرانی خواهد ماند درود بر آقای نمکی و همکاران زحمتکششون خسته نباشید و. خدا. قوت ما. می‌توانیم....چون اینجا ایران است در ضمن ما هم امروز بادمجون. کیلو 4000 تمنی با لیمو ترش باغچه مون خوردیم. خیلی هم چسبید افتخارات کشورت رو. با بادمجون مقایسه میکنی؟؟ په په
  • علی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 3
    خسته نباشید میگم به دولت خصوص آقای دکتر نمکی و تمامی کادر درمان سراسر کشور
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    سلام من شوهرم جنوب کار میکرد تست ازش گرفتن مثبت شده فرستادن خونه مما توشمال زندگی میکنم الان بدونه که هیچ گونه علایمی داشته باشه قرنطینه شدیم نمی دونم کی باید ازمایش بدیم که از این قرنطینه در بیایم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    4 2
    اویول اقای نمکی
  • محمد IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    خیلی خوبه ولی دانسمندان ما تا الان هنوز نتونستن یه دونه واکسن بسازن تا الان هرچی واکسن و امکانات رفاهی مردم همه دسته خارجیا ساخته شده حداقل کاشکی ما بتونیم این واکسنه ویروسو بسازیم وخودمونو به خارجیا نشون بدیم یعنی ما از چینیا کمتریم که اونا دنیایه مارو گرفتن چرا ما مهرو تسبیح مون باید چینی باشه
  • رضا IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 4
    همانطور که تو پیوند اعضا و جراحی قلب تو دنیا اول هستیم واکسن هم می‌سازیم به کوری چشم دشمنان تا کور شود هر آنکه نتواند دید
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    چند سال پیش هم گفتن واکسن ایدز، داروی علاج سرطان روده، و کشف های زیادی ادعا شد، و در حد شعار، تبلیغ و توهم و خودستایی ماند، خیلی ها هم باورشون شد و گفتن چ کادر پزشکی پیشرفته ای ک فقط به دنبال خدمت به مردم و انتشار علم به سایر پزشکان دنیا با کمال میل بدون نظر تنگی،،، ! ولی ن ایدزی خوب شد ن سرطانی ،،،،،، ای کاش داروی ضد توهم و خودبرتری،کشف بشه ،،یا علی
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    بعضیا متلک میپرونن حقشون این نیست واقع بینانه نظر بدید حتما یکارایی کردن در مورد ساخت واکسن که میان میگن
  • مژگان دهنوی IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    انشالله هرچه زودتر دانشمندان کشور خودمون واکسن کرونا رو کشف کنن.
  • ناشناس IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    اسفندم اخبار سراسری ی مصاحبه از چندتا دکتر داروساز پخش کرد ک تا ده روز آینده داروی کرونا ساخته میشه. چهارماه میگذره و خبری نیست..شدیم مضحکه بین کشورهای دیگه.. لطفا حرفای خنده دار پشت تریبون نزنید. حقوقهای میلیاردیتونو بگیرید و خفه شید
  • سیدرضاعلوی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب دکتر نمکی و همکاران محترمشان،ضمن قدردانی از زحمات شما به اطلاعتان می‌رسانم که در شهر رفسنجان نسبت به پرستارانی که داوطلبانه در همان اولین روزهای شروع این ویروس به کمک نظام بهداشت و بیمارستان رفسنجان آمدند بسیار بی انصافی و بی مهری شده است، منظورم پرستاران استخدام یا شرکتی مشغول بکار نیست منظورم حدود10 تا 15 پرستاری است که بعد از پایان طرحشان هنوز سر کار نرفته و بیکار بودند و با درخواست شرکت تنپود که شرکت تامین کننده نیروی انسانی مراکز درمانی و بیمارستانی شهر رفسنجان است جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و در خط مقدم مبارزه با این ویروس ایستادند(تریاژ بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا) ولی متاسفانه بعد از 3 ماه تلاش شبانه روزی و در خطر قرار دادن جان خود و خانوادشون در اول خرداد به آنها گفته شد که دیگر بشما نیازی نیست و حتی و حتی برای این 3 ماه حقوق یک پرستار معمولی را نیز به آنها ندادند البته که کار آنها را نمی‌توان با پول مقایسه کرد ولی وقتی همه چیز را اینقدر خوب اعلام میکنید آدم دلش میسوزه که بعضی ها فقط بفکر پر کردن جیب خودشان هستند،بعد از پیگیری شرکت تنپود گفته که علوم پزشکی رفسنجان به ما گفته شما این نیروها را بگیرید برای مقابله اولیه با کرونا و حالا هم حقوقی بابت شما بما نمی‌دهد و دیگر هم بشما نیازی ندارد و ما هم نمی‌توانیم از جیب خودمان بشما چیزی بدهیم البته این را هم باید بگویم بمدت یک ماه به این پرستاران حقوق اداره کار پرداختند که آن هم بقول مدیر شرکت تنپود با پیگیری زیاد ایشان و چانه زنی های فراوان انجام شده است، من به عنوان همسر یکی از این پرستاران از نزدیک شاهد سختی‌های کار آنها در این 3 ماه بودم تا حدی که در مدت این 3 ماه بنده فقط در خانه از دو فرزندم نگهداری میکردم و هیچ درآمدی نداشتم چون کار آزاد دارم، ما که معتقدیم ظلم پایدار نمی‌ماند ولی بعضی ها را دیگر نمیدانم
  • ایرانی وطن. پرست IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    با سلام و خسته نباشید ویژه به آقای نمکی و کادر باشرف درمان در سراسر کشور سلامتی شما را از خداوند خواستارم و خواهش عاجزانه دارم فساد را در شبکه بهداشت ریشه کن کنید مطمئن باشید مشکلات زودتر حل میشن به کوری چشم ایادی استکبار و همراهان داخلی. به زودی کشوری قدرتمند در خاورمیانه بلکه در جهان خواهیم ساخت این وعده خداست اول سختی بعد گشایش پیروز باشید
  • نقاد IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 1
    آقا میشه بگید به پنجمین قدرت فضایی جهان و اولین سازنده واکسن کرونا ، کارت ملی مارو بده بعد دوسال
    • محسن .ف IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      0 0
      کارت منم مونده ... خواهشن بدید .. ان شالله خبر خوبی میشنویم .
  • سعید IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    درود بر شرف یک مرد و پزشک ایرانی
  • مهدی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 1
    حس غرور بهم دست داد انقدر که همه مسائل رو کنترل میکنیم. راستی یکی از دوستان حساسمون "امثال" رو نوشته "امسال".خواهشا موقعی که حس حمایتت ن گل میکنه غلط املاییهاتون رو مراقب باشید
  • لیلی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    ببخشید دوستان عزیز ما همه ایرانی هستیم و هم وطن چرا در رسانه جمعی اینقدر توهین به یکدیگر میکنید زشت به خدا ،اینجا زن و بچه مردم میآند مطالب را مطالعه میکنند ، خواهشا محترمانه پیام بنویسید شخصیت هر کسی به کلامشه
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    انشاالله بحق حضرت رضا وحضرت معصومه توهمین دهه کرامت به مددالهی وتلاش شما بزرگواران خبرای خوبی بشنویم..
  • محسن .ف IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 0
    در روزهای آینده خبر خوشی درباره واکسن خواهیم داشت.... شبیه اون معجزه که قرار بود به زودی اعلام بشه ؟؟؟
  • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    خدایا به حق خوبان درگاهت وبه کوری چشم دشمنان این مرز وبوم جوانان ما را موفق به تولید واکسن کرونا بگردان امین یا رب العالمین
  • مصطفی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    ❤️❤️❤️❤️❤️
  • احمد IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    سلام من افغانی هستم ایرانی ها خودشون و مسلمان می دونن ولی بقیه رو کافر اسم شون می زارن مسلمان ولی به افغانی ها زور میگن آخ این چه جور کشوری وقتی یه عالمه پول برای زندگی در آن رو میدی حق نداری سند یه خونه رو ملامت بزنی
  • وحید IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    دکتر شما قهرمان ملی هستی..دست مریزاد
  • وحید IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    دکتر شما قهرمان ملی هستی..دست مریزاد
  • جعفر IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 2
    فعلا کارت ملی مردم بدید
  • م IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 1
    با توکل داشتن به خدا به زودی واکسن کرونا رو درست خواهیم کرد
  • حسن IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 2
    ایرانی به هرچی بخواهد دست پیدا می‌کند واکسن کرونا که هیچ.. ما اگر بخواهیم دنیا بهمون تعظیم خواهد کرد البته همه جای دنیا یک تعدادی نخاله هستن که ضد مردم و وطنشون هستن ایران هم کم نداره..
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    خوش خبر باشید آقای وزیر.!!!
    • ع IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      1 1
      انشاالله با یاری امام زمان واکسن کرونا رامی سازیم به کوری چشم دشمنان خسته نباشی دکتر نمکی عز یز
  • arya IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    دکترجان بااینکه خیلی دوست دارم و میدانم مدیر لایقی هستی اما به عنوان نفر اول وزارت بهداشت آیا بهتر نبود ابتدا قم و گیلان قرنطینه میشد یا حداقل در تعطیلات نوروز که عملا کشور در تعطیلی بسر میبرد قرنطینه دو سه هفته ای موجب میشد هزینه کمتری پرداخت میشد تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
  • فدای رهبر IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    جناب وزیر خسته نباشید خدا شما وهمکارانتون حفظ کند
  • زهرا IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 1
    انشالله جمهوری اسلامی اولین تولید کننده وصادر کننده واکسن کرونا در جهان باشد،به کوری چشم غرب زدگان
    • یاس IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      1 0
      ان شاءالله
  • مهدی IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    زنده بادایران زنده باد دکتر نمکی خدا قوت قهرمان سلامتی
  • مهدی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    پاینده بادایران وایرانی خدا قوت قهرمان سلامتی مرگ بروطن فروش جاوید باد وطن
  • ناشناس IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 1
    همش سرکاریم باور نکنید فقط دارن سر مردم رو گرم میکنن ایناهمش بازی سیاسیه
  • علی قاسمی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    خداخیرت بده وقتی صحبت ازصداقت بامردم ومبارزه با فساددرهرزمینه ای میکنید.سپاسگذاریم.الله سَنَ یاراُلسُن
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    ان شاءالله خداوند مدد رساند و هر چه زودتر واکسن ساخته شود خداوندا لباس عافیت بر تن همه بیماران بپوشان و همه انسانها رو از ویروس کرونا و بلا دور گردان الهی امین
  • ن.ن IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    خدارا شکر انشالا که از همه لحاظ کشورمان توانا باشد به کوری چشم دشمنان ما تواتا هستیم
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    امیدوارم کشف واکسن مثل اون کرونایاب مغناطیسی، چرت و پرت نباشه و واقعی باشه.
  • سیاوش IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 1
    هر کس آمد گفت:عجب پر و بالی دارم ولی ما روز به روز بدبخت تر و گرفتارتر شدیم برو پی کار خودت بابا جون حداقل حرف نزنید
  • 9 IT ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    4 0
    آفرین بر ایمان وغیرت شما که بموقع بداد مردم رسید ید خسته نباشید
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    3 0
    اقای نمکی گفتن از واردات دارو جلو گیری کردیم..موندم پس چرا قبلا میگفتن تحریم نمیذاره دارو وارد بشه..عجب!!!!!!
  • سمانه IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 0
    به نام حق.سعی کنیم مثبت اندیش باشیم حالا ببین .
  • رضا DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 1
    انشالله به کوری چشم دشمنان واکسن کرونا رو بسازیم و ایران جاودان رو سرافراز نگاه داریم .
    • مردم عادی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      2 1
      خیلی وعده وعید شنیدیم متاسفانه ، شما اولی نیستی که اطمینان کنیم
  • آریا US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    خدا قوت
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    معلوم نیست کی به کی فحش میده به ایرانیا یا به منافقین من که نفهمیدم گیج شدم
  • م ن IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    به امید خدا حیله ونیرنگشان به خودشان بر خواهد گشت وایران از این امتحان سربلند بیرون خواهد آمد
  • آرمین IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 1
    سلام خسته نباشید کی مرز بین المللی باز میشود لطفا پاسخ دهید
  • شهاب IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    اقا اینارو ولش کن این پول ۳۰ درصد سهام عدالتو چرا بانک ‌ملی نمیریزه
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    بخدا دگه حوسله چیزی ندارم از آخر خودمو از دست شما آتیش میدم. تموم کن.
    • پریسا KR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      1 0
      خخخخخخخ منم
  • سادات IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    خدا قوت ان شاءالله موفق باشید وبا خبر خوش دل همه مردم رو شاد کنید
  • محمد خدایار IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    با سلام و عرض خسته نباشید به کادر درمان خصوصا وزیر با کفایت و بسیجی تلاشگر جناب دکتر نمکی عزیز بنده دست شما را می بوسم و به شما افتخار میکنم امیدوارم واکسن کرونا به دست شما و برای اولین بار در دنیا تزریق گردد
  • ۰۶۰۳۱۷۵۴۰۶ DE ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    1 0
    سلام .خدمت جناب اقای وزیر برسونم که ما پرستاران تامین اجتماعی هیچ هزینه ای رابابت کرونا دریافت نکرده ومورد بی مهری هم قرار گرفته ایم که هیچ کس سراغی از بخش کروما نمی گیرد هیچ افزایش حقوق هم برای ما نشده است حتی پنجاه درصد
  • سیاوش تاجیک دانشجوحقوق US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 1
    باسلام اینجانب بنوبه خودازکادرپزشکی کشورکمال تشکروامتتان رادارد. بادرودفراوان۳
  • جواد IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    2 0
    الحمدالله این دولت فقط نقطه کمی روشنش فقط وزیر بهداشت بوده که اگه جلوی افزایش دستمزد پزشکان رو بتونه بگیره وزیر موفقی میتونه باشه.وگرنه بقیه وزرا ۲ ریال ارزش ندارن
  • A IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    2 0
    ماسک دونه ای 15000بنده درامدی ندارم بیکارم چطوری ماسک بخرم8282
  • لیلا IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    باسلام دو رد بر همت ایرانی که اگر بخواد می تونه
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    5 0
    ﷽اَللَّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلي ابآئِهِ، في هذِهِ السَّاعَةِ، وَفي كُلِّ ساعَة، وَلِيّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَليلا وَعَيْناً، حَتّي تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
  • ساناز IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    ب امید موفقیت
  • فریدون IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    نظر من ازویروس کروناتاالله نخوادواکسن پیدا نمیشه تمام دنیا الله رو فراموش کردن ادعای قدرت کردن حتی چین ایران آمریکا خیلی کشورهای دیگه جالب اینجاست قدرت الله رو فراموش کردن الله یک ویروس فرستادباچش دیده نمیشه اقتصاد جهان برهم زدازتمام دنیاخواهشی دارم توبه کنند به طرف الله بگوینداشتباه کردیم توبه کردیم تاواکسن پیدابشه
  • رسول IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    دم دکتر نمکی وزیر بهداشت ما گرم خداوند نگهبان وحافظ شان باشد انشاالله
  • سید ابراهیم سید حسینیان IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    درست است که منابع ما محدود است اما باید از منابع محدود بیشترین استفاده را بکنیم . سرمایه گذاری امریکا در مقابل سرمایه اندک ایران برای این امر همانند جنگ ایران و عراق است که عراقی ها بهترین امکانات رو داشتند اما ما ... ؟
  • پدر دانشجو IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام از آقای دکتر نمکی سوال فرمائید ایشان که خود را وزیر بهداشت ومتولی سلامت مردم وجامعه میدانند چطور با ندانم کاری دانشجویان پزشکی علوم پایه را برای برگزاری آزمون علوم پایه با این وضعیت کرونایی به دانشکده ها می کشاند و قادر نیست حتی در حوزه وزارت خود در مورد سلامتی دانشجویان تصمیم درستی اتخاذ نماید
  • مصطفی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    خوزستان -دزفول -دانشگاه علوم پزشکی بعضی ازواحدها واشخاصاختلاف پاداش کرونا نجومی هست مثلا مسئول امور اداری ستاد دانشگاه علوم پزشکی پاداش کروناچهل میلیون تومانوبنده که تکنسین امورداروییودرپذیرش کارمیکنم برای سه ماه ۸۰۰هزارتومان ویا پرسنلی که یکماه مرخصی استعلاجی بوده دومیلیون تومان تف بشرف نداشته مدیران دولت نکبتی وبی تدبیر بنده کرونا گرفتم ولی اونی که بابیمار تماس نداره نه کرونا گرفت پول نجومی هم برد .نامردی اگه به گوش وزیر که این حرفها رازد نرسونی
  • ياسين IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    امروز فوتى ها ٤٠٦نفر شده كم نيست شما رو بخدا خبرهاى خوبتربدين ،،،بعد خدا اميدمان به شما بزرگ مردان كشورمان ايرانه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    از دکتر تشکر داریم واکسن کی میاید ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس