افغانستان هند

وزیر خارجه پاکستان که پیش از این مدعی بود؛ هند خواستار ایجاد یک توافق سیاسی در افغانستان نیست بار دیگر دیگر اظهارداشت که این کشور مخالف برقراری صلح در افغانستان است.

به گزارش مشرق، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان گفت که هند در پاکستان و افغانستان خواستار برقراری صلح نیست.

بیشتر بخوانید:

ایران و افغانستان بر ضرورت کنترل مرزهای مشترک تاکید کردند

به گزارش «د نیوز»، قریشی افزود که هند در افغانستان در حال ایفای نقش غیرمسئولانه و خرابکارانه است.

قریشی پیش از این نیز مدعی شده بود که دهلی‌نو خواستار بی‌ثبات و مخالف برقراری صلح درافغانستان است اما اسلام‌آباد برای مذاکرات بین طالبان و کابل تلاش می‌کند.

وزیر خارجه پاکستان در گذشته نیز در دیدار با مقامات آمریکایی برای کمک به روند صلح افغانستان جهت زمینه‌سازی گفت‌وگوهای مستقیم بین طالبان و دولت افغانستان خواستار خروج مهاجرین افغان از پاکستان شده بود.

کارشناسان افغان می‌گویند که هند بزرگترین حامی منطقه‌ای افغانستان از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون بیش از ۳ میلیارد دلار برای کمک به این کشور و اجرای چندین پروژه زیرساختی و بشردوستانه در افغانستان هزینه کرده است.

دهلی‌نو همچنین در زمینه برنامه‌های ظرفیت‌سازی و آموزش سالانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دیپلمات و نیروهای امنیتی و اعطای بیش از ۱۰۰۰ بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    نمیدونم خدا کی بازگشت رو رقم میزنه ولی #باید قوی بشیم به خواست خدا "جنگی" نه مثل شلغم،تا اینقدر نظاره گر فتنه انگلیسی بر سر مردمانمان نباشیم،آخه هند و پاکستان 'دعوا' ؟!یعنی چی-_-'''افغانستان هم فقط مظلوم.آخ آخ عراق و لیبی و یمن و وای وای وای مناطق امارات و حاشیه خلیج فارس ،خدا رو شکر شمال شرق و غرب آرامش دارند. کلا به ایران زمین حمله شد!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    هند اگر دنبال جنگ افروزی و فتنه انداختن ها در افغانستان می بود آیا هزینه های زیادی برای احداث زیرساخت ها مثل راه در افغانستان می کرد ؟ سود هند مثل ایران تو آرامش و صلح افغانستانه آنطرف دیگر همه می دانند آی اس آی پاکستان ، طالبان پاکستان (و نه طالبان افغان) ، جیش محمد پاکستان ، لشگر طیبه پاکستان و تا دلتون بخواد گروه های تروریستی پاکستانی در افغانستان چه می کنند همین گروه های تروریستی که به خاک ما هم حمله می کنند و داخل خاک ما عملیات تروریستی انجام می دن باز داخل خاک پاکستان در امنیت کاملن و حتی حمایت می شن .
  • iran IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 1
    وزیر امورخارجه پاکستان هم خواستار خروج مهاجرین افغان از پاکستان شده و دقیقا" این اقدام را به نفع افغانستان عنوان کرده ، مسئولین محترم مربوطه ایران هم باید همین سیاست خروج اقغان ها از ایران رو پیش بگیرند، افغانهای عزیز طی این سالها و دهه ها با تجربه و قوی تر شدن، بهتر آن هست که به آبادانی و سازندگی میهن خود مشغول شوند انشاالله ..
  • iran IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    وزیر امورخارجه پاکستان هم خواستار خروج مهاجرین افغان از پاکستان شده و دقیقا" این اقدام را به نفع افغانستان عنوان کرده ، مسئولین محترم مربوطه ایران هم باید همین سیاست خروج اقغان ها از ایران رو پیش بگیرند، افغانهای عزیز طی این سالها و دهه ها با تجربه و قوی تر شدن، بهتر آن هست که به میهن خود افغانستان باز گردند و مشغول آبادانی و سازندگی میهن خود شوند انشاالله ..
  • کوروش IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    1 0
    کلا همه به ایران زمین حمله میکنند همانند گذشته و دشمنان ظالم،فقط امروز نام ایرانی هم دارند؛خیلی کم بافهم و وجود تمدنی باقی مانده ازمون،اشکال نداره خواست خدا بوده.پاینده ایران خداحافظ همگان. درسته وقتی در زمان اخیر هستی ،هموطنان جداافتاده ات بروند،روزگاری دیگر مکان زندگیت کوچک تر بشود بازهم اطرافیانت بروند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس