تقریبا تمام کسانی که با کشور های اروپایی آشنایی دارند، آلمان را به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشور های اروپا می شناسند. کشور آلمان با داشتن اقتصادی پویا، صنعتی رو به رشد و شرایط رفاهی مناسب برای زندگی به عنوان بهترین گزینه برای مهاجرت کاری برای افرادی است که قصد اخذ اقامت اروپا دارند. در بررسی مهاجرت به آلمان از طریق تخصص با موسسه حقوقی سایرس همراه باشید.

مهاجرت به آلمان از طریق کار، بهترین انتخاب برای متخصصین

آلمان در سال های اخیر هدف بسیاری از متخصصین و خصوصا مهندسین کشور های مختلف دنیا بوده است و مطابق با داده های مهاجرتی موجود از سال 2015 روند مهاجرت به آلمان و برای اخذ اقامت اروپا افزایش داشته است.

در همین راستا در هر سال روش های مختلف و ساده تری برای جذب نیروی متخصص در آلمان به وجود آمد تا همواره افراد بیشتری توانایی ورود به کشور آلمان را داشته باشند. در بین تمام رشته های دانشگاهی نیز رشته های مهندسی، پرستاری و پیراپزشکی و همچنین افراد فنی و متخصص بدون مدرک دانشگاهی بیشترین تعداد جذب را در آلمان به خود اختصاص داده اند.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق تخصص چیست؟

اخذ ویزا کار آلمان برای تخصص هایی امکان پذیر می باشد که کشور آلمان در آن ها کمبود نیروی کار متخصص دارد. بیشترین میزان کمبود نیرو در رشته های فنی مهندسی بخصوص رشته های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و پرستاری بدون هیچ منعی اجازه اخذ ویزای کار آلمان را دارند. در بیشتر کشورهای دنیا بازار کار برای نیروی متخصص آن کشور، به صورت انحصاری وجود دارد.

در گذشته برای متقاضیان بین المللی مانع های بسیاری برای اخذ ویزا کار آلمان وجود داشت، حتی برای افرادی که در آلمان تحصیلات خود را ادامه داده بودند و همین اتفاق باعث شده بوده که دیگر کشور های اروپایی فرصت بیشتری برای جذب سرمایه و نیروی کار مهاجران را در اختیار داشته باشند. بهترین مثال از این مورد نیز کشور یونان است که با ارائه برنامه هایی نظیر اقامت تمکن مالی یونان، اقامت سرمایه گذاری و ویزای طلایی به جذب مهاجران می پرداخت.

 اما اکنون اخذ ویزای کار آلمان برای متقاضیان غیر اروپایی امکان پذیر می باشد. در همین راستا مهمترین شرایط و مواردی که برای اخذ ویزای کاری آلمان و یا کلا بلوکارت آلمان نیاز دارید به شرح زیر است:

· تحصیلات شخص متقاضی با مشاغل اعلام نیاز شده توسط دولت آلمان مطابق باشد

· سابقه کار حداقل 3 تا 5 سال مرتبط با رشته تحصیلی

· آشنایی با زبان آلمانی یا بعضا انگلیسی متناسب با فرصت شغلی پیشنهادی

اخذ ویزای کار آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست و عبارت گزینه سوم که بعضا با زبان انگلیسی اعلام شده برای مشاغلی است که در شرکت های بین المللی در آلمان استخدام می شوند. در این قسمت پیشنهاد می کنیم در راستای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش های اخذ اقامت اروپا به اقامت سرمایه گذاری اروپا را هم به عنوان روشی معتبر و مناسب در نظر داشته باشید.

کار در آلمان با مدرک فنی و حرفه ای هم ممکن است؟

خبر خوبی که برای شما داریم این است که امکان کار در آلمان با مدرک فنی و حرفه ای معتبر نیز وجود دارد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد متقاضیان می توانند با دریافت اقامت کشور آلمان از طریق دوره های فنی حرفه ای در یکی از کالج های این کشور تحصیل کنند و سپس مشغول به کار شوند.

بر اساس اطلاعات موجود تقریبا بالغ بر 65 درصد از افرادی که دوره های فنی و حرفه ای معتبری در آلمان می گذرانند پس از اتمام دوره جذب بازار کار می شوند و می توانند به راحتی به کار و زندگی در کشور آلمان بپردازند. خوشبختانه موسسات کاریابی معتبری نیز در آلمان وجود دارند که برای پیدا کردن کار به شما کمک می کنند. شما با ارسال رزومه دقیق خود می توانید کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا مهارت و تخصص خود پیدا کنید. برخی از موسسات کاریابی معتبر در کشور آلمان به شرح ذیل می باشند:

· English Language Jobs

· Proco Global Frankfurt

· TTA Personal GMBH

· Job Center Berlin Lichtenberg

· Mietkoch Freelance Cook

مهمترین مشاغلی که با داشتن مدرک فنی و حرفه ای معتبر می توانید پیدا کنید نیز به شرح زیر هستند.

1. شغل هایی مرتبط با مکاترونیک

2. ناظران لوله کشی و سیستم های گرمایشی

3. مکانیک ساخت و ساز

4. جوشکاران

5. مکاترونیک، الکترونیک و انرژی

6. الکترونیک در اتوماسیون

7. الکترونیک در صنایع دستی

8. سیستم تبرید

9. مشاغل لوله کشی، تهویه مطبوع و گرمایشی

10. مشاغل در کوره و سیستم های گرمایشی هوا

11. مشاغل عملیاتی

12. کارگر فلز

13. برق صنعتی

14. متخصصان فناوری ساخت

15. الکترونیک در انرژی و ساختمان

16. مدیر عملیات لوله کشی و گرمایش

بلوکارت آلمان، بهترین نوع از مهاجرت کاری اروپا است

در پایان به بررسی بهترین نوع از اقامت اروپا در آلمان می پردازیم که در حقیقت بالاترین سطح اقامت کاری آلمان است و با نام اقامت بلوکارت آلمان شناخته می شود و در موسسه حقوقی سایرس نیز یکی از مهمترین خدمات ما برای هموطنان عزیز است.

ویزای بلوکارت آلمان که نوعی ویزای اروپا است که با استفاده از آن می توانید در تمام کشور های اتحادیه اروپا به غیر از کشور های انگلستان، ایرلند و دانمارک زندگی و کار کنید. متقاضیان کار در آلمان جهت مهاجرت به آلمان از طریق تخصص که از طریق پیشنهاد کاری یا ویزای جست و جوی کار وارد این کشور می شوند می توانند از طریق اخذ بلو کارت در این کشور مانده و اقامت دائم آلمان را از طریق مهاجرت به آلمان از طریق تخصص به دست آورند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس