کد خبر 1086895
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
مرگ نمایه

رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک دانشجوی نخبه مقطع دکترای شیمی که پس از صرف یک نوشیدنی دست ساز در خانه دوستش جان باخته با دستگیری دوستش وارد مرحله تازه‌ای از تحقیقات شد.

به گزارش مشرق، ظهر 17 خرداد پسر جوانی با مأموران اورژانس تماس گرفت و گفت: در پارکینگ خانه‌ام می‌خواستم سوار خودروام شوم که متوجه مرد جوانی شدم که روی زمین افتاده بود. با تماس او، بلافاصله امدادگران راهی محل شده و پسر جوان را به یکی از بیمارستان‌های شهرک غرب منتقل کردند. اما تلاش کادر درمان بی‌نتیجه ماند و پسر جوان به‌ نام علی تسلیم مرگ شد.

با مرگ مشکوک علی، موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام و تحقیقات برای رسیدگی به این پرونده آغاز شد، در حالی که ساعتی از مرگ گذشته بود دوست علی به‌ نام حامد خود را به بیمارستان رساند و گفت: شنیدم حال دوستم وخیم است خودم را به بیمارستان رساندم اما به من گفتند فوت کرده است. امروز علی با مرد میانسالی قرار ملاقات داشت. آنها با هم اختلاف مالی داشتند و قرار ملاقات نیز به خاطر همین مسأله بود. بعد از آن علی به خانه ما آمد و آبمیوه‌ای نوشید و خانه را ترک کرد. بعد از اینکه متوجه شدم حال علی بد شده خودم را به بیمارستان رساندم که با جسد او مواجه شدم.

بیشتر بخوانید:

محاکمه ۵ زن و مرد به اتهام قتل پیرمرد ثروتمند

با اظهارات حامد، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی دستور تحقیق از مرد میانسال و آزمایش آبمیوه‌ای را که حامد مدعی شده بود علی نوشیده است ، صادر کرد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان به سراغ مرد میانسال رفته اما وی منکر ماجرا شد و بررسی‌ها نشان می‌داد که او در مرگ علی نقشی نداشته است. از طرفی خانواده علی مدعی شدند که به حامد مشکوک هستند و احتمال دارد که او واقعیت‌هایی را کتمان کرده باشد.

آبمیوه دست ساز

در ادامه بررسی‌ها به دستور بازپرس مصطفی واحدی، تیم تحقیق به سراغ حامد رفتند. پسر جوان این بار اظهارات جدیدی را مطرح کرد و گفت: من و علی از دوران دبیرستان همکلاس بودیم و هر دو نفرمان در یکی از دانشگاه‌های معتبر ایران در رشته شیمی قبول شدیم. فوق لیسانس را هم گرفتیم. علی موفق شد از دانشگاهی معتبر در امریکا برای تحصیل در مقطع دکتری پذیرش بگیرد و قرار بود دو هفته دیگر به آنجا برود.
او ادامه داد: روز حادثه به دیدن من آمد، آن روز من با الکل، کلروفرم، آبجو و آبمیوه یک نوشیدنی درست کرده بودم و داخل بطری یکی از آبمیوه‌های مارک دار ریخته بودم. من و علی هرگز مشروبات الکلی مصرف نکرده بودیم و آن روز من آبمیوه را برای حس کنجکاوی و آزمایش درست کرده بودم.

او ادامه داد: علی که وارد خانه‌ام شد، بطری آبمیوه را برداشت، من به او نگفتم که این آبمیوه نیست. مقداری از آبمیوه را خورد و من باز هم به او نگفتم که داخل آبمیوه چه موادی ریخته ام. کم کم حال او بد شد ترسیدم و علی را بغل کردم و به پارکینگ رفتم. ابتدا می‌خواستم او را در صندوق عقب خودروام بگذارم، اما نتوانستم و بعد از آن با اورژانس تماس گرفتم.

بازداشت پسر جوان

در ادامه با توجه به تناقض گویی‌های حامد و پنهان کردن برخی حقایق و گمراه کردن پلیس دستور بازداشت او از سوی بازپرس مصطفی واحدی صادر شد. همچنین بازپرس جنایی دستور بررسی محتویات آبمیوه دست ساز را صادر کرد تا مشخص شود آیا نوشیدن آن در مرگ علی تأثیر داشته یا مرگ وی علت دیگری داشته است.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    25 0
    حسود
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      یک قتل دیگه از غربگرایان اصلاحطلب جوجه کش توی برج سپید پسرخاله و زن و بچه را از رو حسادت سلاخی کردنده و زن دوم تیرباران کننده و بیمه مسافر قطار جزغاله پرداخت شونده و کارگر پمپ بنزین اتش زننده در اشوب خود ساخته صبح جمعه فهمیدنده و الکل و وایتکس به خورد کرونا گرفته دادنده و 100 تا 100 تا راهی ارامستان کردنده و هر سال چهار شنبه سوری صدها جوان و نوجوان زغال ساختنده و رومینا و دختر ابی و دختر کرمانی را با روشهای مختلف گول مالیدنده و مرحومه نمودنده و پناه بر خدا پناه بر خدا پناه برخدا از حسادت و عناد قابیلی که تمامی ندارد در عالم استغفرالله
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      10 0
      هم حسود هم احمق هم دروغگو آخه یکی به این بگه تو الاغ نمیدونی کلروفورم بخوری میمیری؟ دانشجوی نخبه شیمی
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    9 64
    نخبه عرقخور؟ همان بهتر که بمیرد. اگر عقل داشت و نخبه بود که شراب نمی خورد.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      28 1
      درست مطالعه كنيد نميدانسته محتويات بطري چيست !قضاوت را كنار بگذاريد
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      17 0
      از ترکیبات خبر نداشته
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      16 0
      بنده خدا گفته که تا حالا مشروب نخورده بودیم
  • جوجه تیغی بدنساز DE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    29 15
    من نمیدانم که چرا میگویند آبجو زیباست؟ :/ و چرا در قفسه هیچکسی دوغ نیست؟ O_o دوغ آبعلی چه کم از ویسکی قرمز دارد؟
    • US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      7 15
      تو احمقی یا خودتو به حماقت میزنی ؟ مشخصا از نوعی بیماری خود خر پندار رنج میبری . تو تمام کامنت های مسخره و احمقانت تو بقیه صفحات خبری این موضوع کاملا مشهوده .
    • خرمگس معرکه IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      6 2
      اتفاقاً خیلی هم کارش درسته، جوجه جان یه چندتا تیغ پرت کن سمت دوستمون حال کنه.
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      دوغ عالیس میگفتی بهتر جور درمیومد.
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    22 0
    یک قانون قدیمی میگه چیز دست کسی رو نخور این روزا عین سگ آدم می کشند براشون فرقی نداره به خانواده خودشون رحم ندارن غریبه که سهله مخصوصا حسود، حسودا خیلی خطرناکند!
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    22 17
    دانشجوی «نخبه»؟!!! واقعا از نگاه خبرگزاری شما این دانشجو نخبه است؟! دانشجوی نخبه چنین کاری می کند؟!! واقعا فکر می کنید هر کس در دانشگاه های دولتی تهران قبول شده نخبه است؟! بنده به عنوان کسی که لیسانس را در دانشگاه علامه و فوق لیسانس را در دانشگاه خوارزمی دریافت کرده و در مقطع دکتری دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل هستم به شما می گویم بالای 95 درصد دانشجوهای ما چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه های طراز اول دولتی شهر تهران به دنبال یللی تللی و کارهای بیهوده هستند و روزی نیم ساعت هم مطالعه ندارند. بعد از چند صباح هم با پول پدر پولدارشان به آمریکا و اروپا می روند و می شوند زیردست و نوکر اساتید اروپایی و تازه افتخار هم می کنند.
    • استاد الکترونیک IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      21 4
      سلام. حرفهای ایشون کاملا حقیقت داره. اگر عضو جامعه دانشگاهی باشید نمیتونید انکار کنید این نکات رو. چون عین حقیقته. متاسفانه هر پخمه ای در مملکت ما اسمش نخبه س!
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      18 3
      بنده هم به عنوان دانشجو دکتری این مطلب را تایید می کنم ضمن اینکه از یک دانشجو شیمی خیلی بعیده که بوی الکل یا کلروفرم را متوجه نشه
    • حامد NL ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      5 0
      دوست عزیز . نخبه تعریف مشخصی ندارد و کلمه ای توخالی و پوچ است. این که سهل است. در صدا و سیمای ما دختری بچه ای رو آورده بودند که بهش نخبه نمی گفتند بلکه می با آب و تاب می گفتند ایشان فرانخبه است! یکی نبود بگه کله پوک ها حالا نخبه چی هست که فرانخبه چه باشد. با کدام دستگاه و دماسنج فهمیده اند این دختر بچه فرانخبه است! چون بابا مامانش کتاب نما هایی نوشته بودند به اسم دخترشان سفارشی چاپ کرده بودند و دختر چند سوره کوچک رو به انگلیسی حفظ کرده بود!
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      3 0
      بله قصه ی خود شیفتگی ، خود نخبه پنداری، بچه ی خود اعجوبه پنداری و قس علی هذا ما که از کلاس اول تا سال آخر کارشناسی جزو درس خوانها و نمره بالاها بودیم آخرش شدیم برقکار ساختمان یک سال هم ارشد رفتم دیدم تهش چیزی در نمیاد چسبیدم به کار بازو خدا را شکر کار و بار مون هم خوبه نه نخبه بودیم نه کس و کارمون ژن خوب داشتن
    • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      هر چی استاد و دانشجوی بیکار بودن اومدن خزعبلات مشرق نیوز میخونند
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    15 1
    کلروفرم دادی به خرد جوون مردم..معلومه بعمد قصد کشتشو داشتی..
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      3 0
      بالاخره به قول مشرق نخبه بوده، در این حد عقلش نمی رسیده که داره چی به خورد طرف میده.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    6 2
    این همه جرم و جنایت در مشهد تعجب اور است بهتر نیست مقامات مشهدی ابتدا مشهد را اباد کنند بعد به کشور برسند اینها که از مشکلات یک شهر کوچک ناتوانند چطور میخوان در سطح ملی کار بکنند
    • ایرانی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      1 0
      تازه به مشهد لقب پابتخت معنوی ایران داده اند .وای به سایر شهرها.اگه پایتخت معنوی مون اینه .چرا این همه قتل وجنایت دراین شهر زیادشده .
    • GB ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      چی مصرف میکنی؟ خبر مال تهرانه....
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 0
    چقد حسادت چشم آدم رو کور میکنه که دست به چنین کارهایی بزنه آدم.یاد خودم افتادم که دوسال رفتم خارج کشور دوره بگذرونم چنتا از هموطنان خودم هم اتاقیم رو وادار کرده بودن تو غذام دارویی چیزی بریزه که اون هم بهم اطلاع داد به من گفتن این کار رو کنم یوقت دعوتت کردن باشون جایی نری.خدا از روی زمین چنین افراد پلیدی رو برداره چون اینا دست شیطان رو هم از پشت میبندن.تمام فسق و فجور و کصافط کاریا در کشورمون زیر سر چنین افراد بدذات و بظاهر خوبه
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    6 0
    لعنت بر پدر ومادر این دوست که از حسادت پسر بیگناه را کشته وانگ هم بهش میزنه لعنت بر این قاتل خبیث که ناجوانردانه این مسر بیگناه را بقتل رسانده تا عقده ی حسادت دیوانه اش نکند،
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 0
    عجب دشمن "دوست نمایی"خواستی روی دوستت آزمایش انجام بدی مگر دوستت موش آزمایشگاهی بود!؟ولی من فکر میکنم ازحسادت قصد کشتنش داشتی واین نوشیدنی مرگ باررا ازقبل برای این بدبخت آماده کردی!خدا لعنت کنه که بخل وکینه وحسادت عقل انسان راتباه می کند متاسفانه-
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 0
    جناب جوجه تیغی لطفا به اشعار سهراب سپهری دیگه رحم کن حرف ازخودت بزن وکمی مفهوم تر-
  • ارشد شیمی بدون پارتی و بیکار NL ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    15 0
    کلرفرم با الکل ترکیب رادیکالی ایجاد میکنه که باعث نابودی کبود میشه. البته خود کلرفرم سمی و باعث تخریب بافت تنفسی میشه در دوز پایین باعث بیهوشی موقت میشه و در دوز بالا به شدت کشنده است.
  • ایرانی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 0
    پول، رانت، تقلب در آزمونها البته از نوع ویژه و سازمانی،انسان های نخبه در ایران می سازد که بیشترشان راهی غرب و مدارکی می گیرند که نتیجه اش مدیریت امروز ایران است
  • DE ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 0
    علی موفق شد از دانشگاهی معتبر در امریکا برای تحصیل در مقطع دکتری پذیرش بگیرد و قرار بود دو هفته دیگر به آنجا برود. ...ه از حسودی دوست کشی کرد. موفقیت باید مثل راز حراست شود.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      یکی که الان کارمند دولت و مدیر استانی هست همیشه در حال عجز و ناله و بدبختی و بیچارگی هست طوری که دشمنش هم براش گریه میکنه درواقع دروغگوی ست که اون سرش ناپیداست
  • رضا IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    امان از دست دوستان حسود. خدا لعنت کند که بچه مردم را برای اینکه در خارج پذیرش گرفته بود از بین برد.
  • علی اصغر IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    با سلام واقعا جای تاسفه چرا؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس