به گزارش مشرق، محمد سرشار نویسنده در واکنش به انتصاب رئیس جدید حوزه هنری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

برادر محمدمهدی دادمان به عنوان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، بهانه‌ای شد که عکسهای ده سال قبل را مرور کنم. روزهایی که حاج‌آقای خاموشی چهل و هشت ساله، آقای محسن مومنی‌شریف چهل و سه ساله را به عنوان رییس حوزه هنری منصوب کرد.

حالا حاج‌آقای قمی سی و نه ساله، آقای دادمان سی و دو ساله را شایسته مدیریت حوزه هنری دانسته. امیدوارم این جوانگرایی، به پیشرفت حوزه هنری انقلاب اسلامی کمک کند. حوزه هنری چشم امید خیلیهاست و باید قلب تپنده هنر انقلاب باشد.

پی‌نوشت:
جالب است بدانید پس از پیروزی انقلاب، آقایان فردی و مومنی، تنها هنرمندانی بودند که جمعا ده سال سکان حوزه هنری را در دست گرفتند. در سی سال دیگر، حوزه هنری توسط غیرهنرمندان اداره شده. چرا که چه حاج‌آقای زم و چه دکتر بنیانیان و چه مهندس دادمان، اهل ادبیات یا هنر نبوده‌اند.

از سوی دیگر، جوانترین مدیر حوزه هنری، حجت‌الاسلام زم بیست و شش ساله بوده که بیست سال بر حوزه هنری مدیریت کرد. بیست سال دیگر، حوزه توسط افرادی با بیش از چهل سال سن اداره شده.

در بین روسای حوزه، سه نفر آنها طلبه بوده‌اند و تنها آقای بنیانیان، تحصیلات حوزوی نداشته. بنابرین حوزویان، سی سال مدیر حوزه هنری بوده‌اند.

این بررسی از منظر مدیریت فرهنگی، می‌تواند به یک سوال مهم پاسخ دهد که مدیریت هنرمندان / جوانان /  حوزویان و ... بر حوزه هنری، چه میزان به حال هنر انقلاب مفید بوده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 2
    مهدی دادمان المپیاد ادبیات بوده
  • NL ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    حوزه هنری نتیجه اش وضعیت فجیع فرهنگی امروز است. نتیجه مدیریت امثال زم و ... وضعیت امروز سینما و فرهنگ و مجله و سایت و اینستاگرام و ... است که می بینیم. در این کشور آقاها و آقازاده ها حرف اول و آخر رو می زنند. برای مثال آقای زم رئیس حوزه هنری بود. فرزند او روح الله زم شد که همه می شناسیم. رئیس جدید حوزه هنری هم فرزند وزیر دوران خاتمی است. فقط باید آقازاده بود. این بابا هم کاری نخواهد کرد.مسئله جوان و پیر نیست. مسئله شایسته سالاری است. چرا فقط آقازاده ها می توانند به جایی برسند؟ تا به حال فکر کرده اید؟ دلیلش مشخص است. اگر آقازاده نباشی همه ی درها به روی تو بسته است.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    اون زمان هم انتصابات اشتباه بود الان هم همینطور اگه اون زمان درست بود کارنامه ی قابل قبولی باید در زمینه هنر داشتیم به نظر شما داریم ؟؟؟؟ جناب قمی این انتصاب اولشون نیت که ایراد دار هست صرف تحصیل تو دانشگاه شریف و عضو مجموعه های مذهبی تندرو بودن نمیتونه عاقبت کار رو بخیر کنه و موجبات اصلاحات منطقی در راستای مبانی والای فرهنگ اسلامی رو در بر داشته باشه بنده خودم تو این مجموعه ها بودم که اینت رو عرض میکنم یاحق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس