ویژه ها

اصلاح طلبان باید هم از مدیریت جهادی گلایه مند باشند. چون افکارعمومی همچنان کارنامه پربار قالیباف در شهرداری را با کارنامه خالی اصلاح طلبان در این نهاد مقایسه می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**از برجام خارج شویم، ممکن است به ایران حمله کنند

«فریدون مجلسی» دیپلمات سابق و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «خروج ایران از برجام به منزله بازگشت تحریم‌های سازمان ملل است. در این زمینه هیچ‌شک و شبهه وجود ندارد. در چنین شرایطی کشور در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل خواهد رفت و آزادی عمل زیادی برای تصمیم‌های مختلف به دشمنان داده خواهد شد».

مجلسی در ادامه گفت: «کشورهای اروپایی همواره بین منافع ایران و منافع آمریکا که ارتباط نزدیکی با منافع آنها دارد منافع آمریکا و خود را ترجیح داده‌اند. به همین دلیل نیز در موضوع برجام پس از اینکه آمریکا از برجام خارج شد تعامل خود با ایران را کمرنگ کردند و در شرایط کنونی تا حدود زیادی قطع کرده‌اند».

حامیان برجام تاکنون بارها مدعی شده اند که ایران در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل بود و این برجام بود که ایران را از ذیل بند هفت خارج کرد و به همین خاطر، برجام سایه جنگ را از کشور دور کرده است.

کارشناسان و صاحبنظران در پاسخ تاکید کرده اند که ایران هیچگاه ذیل کلیت بند هفت منشور سازمان ملل نبوده است که حالا برجام بخواهد، ایران را از این وضعیت خارج کند.

ایران پیش از امضای برجام، صنعت هسته ای داشت و تنها در یک قلم با غنی سازی ۲۰ درصد، داروهای موردنیاز برای بیماران خاص را تأمین می کرد. در آن مقطع هسته ای داشتیم و تحریم بودیم و قیمت دلار نیز حدود ۳ هزارتومان بود.

با امضای برجام و بتن ریزی در قلب راکتور اراک و ازکارانداختن سانتریفیوژها و خارج کردن ذخایر اورانیوم غنی شده، هسته ای رفت ولی تحریم ها باقی ماند و البته با تحریم هایی همچون آیسا و کاتسا ۲۰۱۷، دامنه گسترده تری پیدا کرد. قیمت دلار نیز در این مقطع تا ۲۰ هزارتومان افزایش یافت.

این در حالی است که در اثر تبلیغات گسترده دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب، عده ای از مردم در تابستان ۹۴ به خیابان ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداخته و در یک دست اسکناس یک دلاری و در دست دیگر اسکناس ۱۰۰۰ و پانصد تومانی گرفته بودند؛ به این امید که قیمت هر دلار به ۱۰۰۰ و یا پانصد تومان کاهش خواهد یافت.

در مقطعی که هسته ای داشتیم، دلار ۳ هزارتومان، سکه یک میلیون تومان و پراید حدود ۲۰ میلیون تومان بود. حالا که هسته ای نداریم، دلار ۲۰ هزارتومان، سکه ۸ میلیون تومان و پراید حدود ۸۰ میلیون تومان است.

این در حالی است که وعده اصلی دولتمردان درباره برجام، لغو یکباره تحریم ها و گشایش اقتصادی برای عموم مردم بود.  

یکی از علت های اصلی بی دستاوردی برجام (علاوه بر متن بسیار ضعیف آن) این بود که دولت روحانی رویکرد خسارت بار «ماندن در برجام به هر قیمت» را از اولین روز توافق تاکنون ادامه داده است.

این رویکرد تأمل برانگیز، طرف غربی را به گستاخی و عهدشکنی ترغیب کرده است. اروپا و آمریکا چون مطمئن هستند که دولت روحانی تحت هر شرایطی در برجام باقی خواهد ماند، هیچ انگیزه ای برای اجرای تعهدات خو ندارند.

اکنون در شرایطی که هسته ای رفته و تحریم ها و قطعنامه های ضدایرانی در جای خود باقی مانده و به عبارتی مدت ها از مرگ برجام سپری شده است، همچنان عده ای در داخل، خروج ایران از برجام را هزینه زا و اقدامی چالشی جا زده و توصیه می کنند که ایران تا اطلاع ثانوی و بدون هیچ چشم داشتی، توافق را یکطرفه اجرا کند!

دغدغه های مجلس یازدهم «فضایی» است

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «دغدغه های فضایی پارلمان یازدهم» نوشت: «قالیباف در نخستین نطق خود ابراز امیدواری کرده بود که مجلس جدید با سرلوحه قراردادن الگوی مدیریت جهادی بتواند در مسیر قانون‌گذاری شفاف در این حوزه مفید واقع شود. از همین باور و نگاه به مجلس می‌شد حدس زد که چه مسیری را طی خواهد کرد...موسی غضنفرآبادی(نماینده مجلس) از فضای خانمان‌سوز، بی‌دینی، بی‌غیرتی، غرب‌گرایی و بی‌اخلاقی در پیام‌رسان‌های خارجی شاکی شده و گفته فضای مجازی باید کنترل شود...محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس در روزهای گذشته از اعلام وصول طرح جمعیت و تعالی خانواده با موضوع فرزندآوری خبر داده بود... هدف این طرح ترغیب جوانان به ازدواج با بسته‌های تشویقی متعدد برای جوانان متأهل بود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «محسن دهنوی مدعی شده بود که ما در صنعت فضایی در رتبه پنجم بودیم و دولت روحانی و آذری‌جهرمی ما را به رتبه ۱۵ تنزل داده‌اند. او گفته که روحانی صنعت هسته‌ای را با برجام تعطیل کرد و صنعت فضایی را به دست آقای جهرمی تعطیل کرد».

طیفی که سلفی حقارت و تشکیل کمیته رفع حصر و اروپاگردی و مخالفت با طرح شفافیت آرای نمایندگان را در کارنامه خود ثبت کرده، رویکرد مدیریت جهادی را نگاهی غیرواقع بینانه تلقی می کنند.

از نگاه این طیف، تسهیل ازدواج جوانان و تلاش برای ایجاد تسهیلات برای فرزندآوری و مقابله با ترویج فساد در فضای مجازی، اقداماتی غیرمعمول و فضایی است!

در سال گذشته در جریان انتخابات مجلس یازدهم، انتشار لیست وحدت و در ادامه پیروزی جریان اصولگرا، نقشه اصلاح طلبان برای تفرقه افکنی در جریان انقلابی را نقش بر آب کرد. در ادامه با انتخاب قالیباف با رای قاطع به عنوان رئیس مجلس، دومین پروژه اصلاح طلبان برای سنگ اندازی در مسیر مجلس یازدهم ناکام ماند.

حالا در شرایطی که نمایندگان مردم، یکروز به غیزانیه در اهواز می روند تا صدای مردم را بشنوند و روز دیگر در پی تسهیل ازدواج جوانان هستند، باز هم طیف اصلاح طلب در پی سنگ اندازی در مسیر رسیدگی به امور مردم است.

البته اصلاح طلبان باید هم از مدیریت جهادی گلایه مند باشند. چون افکارعمومی همچنان کارنامه پربار قالیباف در شهرداری را با کارنامه خالی اصلاح طلبان در این نهاد مقایسه می کند.

دلواپسی اصلاح طلبان از آن است که در انتخابات ۱۴۰۰ همین روند در مقایسه مجلس یازدهم با مجلس دهم تَکرار شده و این مسئله برای این طیف شلوغ باز و بی عمل، زنگ خطر جدی است.

**جریان «اصلاحات» برای کشور نقش «مادری دلسوز» است

«حسن رسولی» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «جریان اصلاحات در درون نظام مشفقانه و خیرخواهانه متناسب با سعی و خطاهایی که حاکمیت جوان جمهوری اسلامی ایران داشت در مسیر اداره کشور طی می‌کند در صدد آن است که با شناسایی چالش‌های فرارو، ایرادات و اشکالات را در چارچوب قانون اساسی و اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران بر طرف کند. به عبارتی قرار است نقش مادری را ایفا کند که تمام هدفش سالم نگه داشتن فرزند است حتی اگر این سلامت منوط به خوراندن داروهای تلخ باشد».

رسولی در ادامه گفت: «جریان اصلاحات منظومه رفتاری خود را در قالب اعتقاد قلبی و عملی به حاکمیت نظام و تلاش در جهت استحکام هرچه بیشتر پایه‌های جمهوری اسلامی ایران با رویکرد نقادی خیرخواهانه و پایش و رفع اشتباه ها، تعریف کرده و دنبال خواهد کرد».

متاسفانه جریان اصلاح طلب در مقاطعی همچون فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ و دی ۹۶ و آبان ۹۸ به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی از خود ارائه نداد.

عملکرد اصلاح طلبان در مقاطعی همچون انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ به گونه ای بود که تحسین دشمنان ملت ایران را برانگیخت.

آیا دروغ تقلب و ایجاد آشوب ۸ ماهه در کشور و دمیدن در آتش آشوب و حمایت از اغتشاشگران و شورش علیه جمهوریت و اسلامیت نظام، نامش «مادری کردن» است!؟

یکی از نقاط ضعف جدی حریان اصلاحات این است که نسبت به جریان برانداز موضع رسمی و قاطع نگرفته و سفره خود را از آنان جدا نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 21
  • اسداله IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    خداوند لعنت کندآنان که به این کشور وملت ان خیانت می کنند وخداوند نسلشان ازروی زمین بردارد
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      23 0
      و به مردم عزیز ایران هم قدرت تشخیص و انتخاب یک فرد اصلح و انقلابی دلسوز را برای هدایت جامعه بدهد
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      50 1
      جریان اصلاحات برای کشور می خواهد «نقش» مادری دلسوز را بازی کند، اما در واقع یک نامادری شیطان صفت است که به قول خودش فقط سعی دارد نقش مادر دلسوز را درآورد! و این همان نفاق این جریان تهوع آور است!!!!
  • NL ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    جوک قرن! پادوهای آمریکا و انگلیس برای ایران مادری میکنن! شده یه حرفی بزنند که خلاف نظر بی بی سی و من و تو و سعودی اینترنشنال باشه؟! بیشتر نقش نامادری رو دارند که فرزندشون رو به انحراف و فساد و نوچگی آدمای خلاف میکشونند.نامادری که خودش نوچه خلاف کارهاست ایران به آمریکای قلدر و ظالم سیلی میزنه اینها میسوزند!
    • US ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      سلام مجلس اصوگرا شد خدا را شکر در همین زمات کوتاهی همه چیز ارزون شد توی یک ماه دلار 4 هزار تومان ارزون شده ادانه داشته باشه خوبه
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      27 15
      خود نادانت جواب خودت رو دادی توقع فضایی رفع گند ۷ ساله دولت افسادطلب رو از مجلس که یکماه از عمرش نگذشته داری ننگ بر تو و بقیه همفکرانت که با رای چشم و گوش بسته به تکرار خاتمی فتنه‌گر مملکت را به این روز انداختید
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      3 1
      در جواب آمریکایی 17:18 : هفت ساله با تمام قدرت در حال امتیاز دادن به دشمنان هستید و مملکت را به این روز انداخته اید اونوقت توقع دارید مجلس که وظیفه اش قانونگذاری است یک ماهه مشکلات را حل کنه؟؟ تمام قدرت اجرایی کشور هنوز دست حسن کلید ساز و دارو دسته اشرافگرایش هست اونوقت مجلس باید چکار کنه؟؟؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 0
    یعنی چی از برجام خارج بشیم ؟ خوب هر کسی بره مستراح بعد از قضای حاجت (عین تضمین جان کری) باید خارج بشه دیگه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    احمدی نژاد شرف داشت و اهل کار و تلاش بود و در قلب مومنین همیشه ماندگار هستش ....لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ
  • فرهمند IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    15 1
    به پیر به پیعمبر اقایان اصلاح طلب دست از سر مردم بردارید حنای صما دیگه رنگی نداره 8 سال کشور دست شما بود چه گلی کاشتتید فقط به فکر چیب خود بودید وملت اواره گشت شما را به خدا از خدا بترسید بگذارید چندتا بچه انقلابی ومسجدی شاید برای مردم کاری کردند
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      11 0
      کشور 8 سال نیست که دست اصلاح طلبانه ؟! از اول انقلاب این منافقین اصلاحاتی 32 ساله روی کار بودند و تا تونستند غارت کردند و ویران کردند تا الان فقط سه تا دولت اصلاح طلب روی کار امده با هزاران وعده دروغ و با حیله دولت رفسنجانی دولت خاتمی دولت روحانی اگر در مورد این سه دولت بخواهیم حرف بزنیم به عظمت خداوند قسم تیلیاردها تیلیارد باید کتاب از فساد و خیانت و خسارت این دولت ها نوشت فقط دولت دست اصلاح طلبان نبود بیشتر مجلس های این چهل سال انقلاب دستشون بوده اکثرا نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم بعد دزدی و غارت و خیانت به مملکت فرار کردند امریکا ملت بزرگوار شما ها چرا تاریخ ایران رو زود فراموش میکنید این مملکت جوان ها داده خون ها داده جان مادرانتان وظیفه رای دادنتان رو درست انجام بدید و ادم بفرستید مجلس و دولت .... نه اصلاح طلب خائن
  • آریا IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    6 0
    فریدون مجلسی» دیپلمات سابق و از حامیان برجام در روزنامه آرمان گفت: «خروج ایران از برجام به منزله بازگشت تحریم‌های سازمان ملل است. در این زمینه هیچ‌شک و شبهه وجود ندارد. در چنین شرایطی کشور در ذیل بند هفت منشور سازمان ملل خواهد رفت و آزادی عمل زیادی برای تصمیم‌های مختلف به دشمنان داده خواهد شد». ﴿خب أخوی،شما و هم طیفان خویش به گفته خودتون زبانِ دنیا را بلدید،بشما رأی دادیم که این دست از صحبتها دیگه نباشه،اما ازهمون اول چه قبل از امضای برجام چه بعداز امضای برجام و تضمین آقای کری،شما درحالِ زدنِ همین حرفهایید هنوز. شما قراربود کشور را با تدبیرتان گلستان کنید نه جهنمِ حالِ حاضر"ازلحاظ اقتصادی". منه جوون شخصا به این نتیجه رسیدم که شما و هم قطارانتان جز حرافی و بلعیدن بیت المال و بدهکارکردن نظام به مردم خودش چیزی در چنته نداشته و نخواهید داشت. اقدامات و تصمیماتِ غلطی که شما و امثال شما برای کشور و مردم گرفته ایید جز هزینه زایی برای نظام و خالی کردنِ جیبِ خالیه ملت چیزی در بر نداشته. و حالا که از دایره قدرت به حاشیه رفتید تموم تلاشتان اینه که با حرافی و سنگ اندازی مردم رو کلافه کنید.
  • احیا دادمهر IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 8
    از الان تا انتخابات ریاست جمهوری وقت دارید. اگر چند تا حرکت اساسی چریکی اقتصادی کارآ و بنیادین انجام ندهید باید منتظر شرکت ده درصدی مردم در انتخابات باشید. چون مردم وق.شان درآمده است
  • رهام حسامی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    کی جرات داره حمله کند میخوان عین السد تکرار شود یا پهبادهاشون سقوط کند خارج شوید .برجام چیه من نمیفهمم چی هست میدونم قانون ممنوعیت داره همین .ولی اون طور ازاد هستیم و پای این جاسوسان به کشور باز نمیشه .نمیدونم کجا غنی سازی دارید و چرا مگر اونها که غنی سازی انجام میدن به ما میگن که مابگیم .این چیزی هست مربوط به خودمان استخراج اورانیوم و غنی کردن که جرم نیست مصارف پزشکی و کشاورزی و هسته ای دارد
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      4 27
      آمریکا ببر کاغذی است
    • علی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      11 0
      به به ماده سگهای لیبرتی هم که تو این گپ هستن.مسعود تون که به قعر دوزخ رفت.بزودی نوبت مریم هم میرسه.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      2 0
      منفی زن های خودفروخته از آلبانی و سعودی چه فعالیتی می کنند!!!
  • شکوهی IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 108
    برای ملت مسلمان ایران مهم ترین مسئله اسلام و انقلاب و نظام و ولایت و کشوره ، بقیه رو ولش کن , چه اصلاح طلب چه اصول گرا !!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    45 20
    بسوز
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      2 0
      کی کجا چطور ازچی؟!!
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    باز سر کله توله سگ فیک زن کدخدا پیدا شد تو فقط عوع... کن
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      72 0
      محمد اسکوله مشرقی
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    9 1
    یا رومی روم یا زنگی زنگی نگران نباش اروپا و آمریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند اگر با قدرت ایستاده باشی
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    13 0
    جماعت خائن بزدل باز شروع کردن به دوگانه جنگ و صلح اصلا بزارید حمله کنن بینیم چه غلطی میخوان انجام بدن بزار حمله کنن تا هر چه جهود صهیونیست نه فقط در اسرائیل بلکه در دور افتاده ترین نقاط دنیا با سرب داغ به درک واصل کنیم...روزی که آن ها حمله کنند روز سقوط خائنان داخلی و امپراطوری های مادی آنان خواهد بود...خواهیم دید ان شاءالله
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      1 1
      بزک نمیر بهار میاد خبربزه باخیار میاد
  • رضا IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 4
    نه بابا حمله چرا كنند ؟! اتفاقاً با سلام و صلوات ازمون استقبال ميكنند، جاى شما كله پوك ها باشم فوراً قانون خروج از برجام را در مجلس يكدست پوپول گراى يازدهم تصويب و دولت و شوراى امنيت و ساير نهادهاى بالا دستى رو مجبور به اجراى آن ميكنم . بعد از خروج مطمئن باشيد اقتصاد، امنيت، سياست، بهداشت و بازار مرغ و كوشت آباد خواهند شد !
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      9 0
      الان باج میدیمو تحریمیم لااقل اونموقع باج نمیدیمو تحریمیم. ببین مارو دارن از جنگ و مردن میترسونن.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    دولت روحانی باید مجلس حتما مجبورش سریع بکند که ۴ صفر را بردارند سریع. اگر بردارن سریع و هی یکی یکی و ریزریز برندارند ضربۀ مهلکی قطعا سریع به آمریکا آنقدر سریع میخورد که ارزش پولش یک شبه به چهار تومان و دو قران مبرسد که از همه سریعترند
  • نورعلی خادمی IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    11 2
    مجلس یازدهم فقط شعار انقلابی می دهند خودشان قلابی هستند
  • LB ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 0
    كي حمله كنه؟ آمریکا مثلا؟ فعلا مملکت خودشونو جمع نتونستن بکنن. ترامپ هم مرد جنگ نیست. به همه عمله ها و مزدورهاش گفته پولی که برای حمایت از شما میگیرم کمه. الان دیگه مواجب اصلاح طلبا هم قطع شده، صداشون داره در میاد میخان یه چیزی بگن بلکه بتونن زورکی فاکتور کنن. نه داداش. این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست. حقوقتون قطع شد رفت.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 1
    آمریکا و اروپایی ها دارن کاری میکنن که ما خودمون از برجام خارج بشیم و بهانه بدیم برای برگشت تحریم های سازمان ملل. این قطع نامه شورای حکام رو هم با همین هدف دادند. دارن جنگ روانی راه میندازن که ما خطا کنیم و کارت قرمز بگیریم. نباید تو دامشون بیافتیم. ما ترسی از حمله نظامی نداریم ولی بهانه هم بهشون نمی دیم. آمریکا فکر کرده چون فعلا اقتصاد اول دنیاست هر کار بخواد میکنه ولی همه میدونیم که آمریکا بزودی جایگاه اقتصادیش رو از دست خواهد داد. مثل اتفاقی که برای انگلیس افتاد. باید صبر کنیم و اقتصادمون رو قوی کنیم کاری هم به رفتارهای اروپا و آمریکا نداشته باشیم.
  • عبا دالله IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    سلام اقا شما اکه واقعا راست می کید در مجلس انقلابی تان با تصویب قانون از ان پی تی خارج شوید این گوی واین میدان از اف ای تی اف که خارج شدید دلار بیست هزار تومانی مبارک کار شما مرفهین بی درد است مخصو صا در مجمع تشخیص مصلحت که صلاح دانستند فقرا فقیر تر شوند مخصوصا اقا محسن رضایی و.... مرگ بر امریکا
    • صادق IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      9 63
      کم دان
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      5 0
      فقرا را شما خیس مدذهب ها وروشنفکران کپثیف فقیر تر کردید گفتید به تو مربوط نیست دوست دارن و گفتید فساد مال فقیرهاست درصورتی که پثروت باعپث سرکشی وطغبان است
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      11 11
      برجامو که امضا کردین گفتین همه چی گل و بلبل میشه نشد ضایع شدین رفتین تو فاز اف ای تی اف، به شما باشه باید اسلحه های شکاریمونم تقدیمشون کنیم تا رفع تحریم شیم اونوقت موقع جنگ با قابلمه از خودمون دفاع کنیم. برو بابا
  • DE ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    این لینک را کپی کنید و بعد در مرورگر گوشی, جستجو کنید
    • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      17 1
      همه می دانند اصلاحات به فکر نظام مقدس سردار سلیمانی است و روحانی در طول ۷سال ریاست جمهوری چه گلی را به سر ایران عزیز آورده تمامی ملت ایران حالا نان اصول گرایان مثل مسکن مهر و سهام عدالت را می خورند و به ولله این برجام پیراهن عثمان برای روحانی است و خدا بر این اصلاحات لعنت کند که قدرت خرید ما را به قدرت فروش تبدیل کرده است
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    اینکه بی برجامی هست دیگه چرا گله میکنید
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    6 16
    کسانی که برجام را تصویب کردند به ملت خیانت کردند کسانی که به به و چه چه کردند خیانت کردند خجالت هم نمی کشند
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      5 20
      برجام=خسارت محض
  • علی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 5
    الان مجلس که دست اصولگراهاست ایشالله وبه احتمال نودونه درصد رئیس جمهورم اصولگرامیشه ببینیم این گروه چکاره هستند ازشورای نگهبانم خواهش میکنیم هیچ اصلاح طلبیو تایید صلاحیت نکنه برای ریاست جمهوری تا عیار اصولگراها مشخص بشه
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      11 49
      ما کسی رو میخوایم مثل سردار سلیمانی باشه نه اصلاح طلب و نه اصولگرا. فقط و فقط بنده مخلص خدا و مطیع رهبرمون باشه و بس. ما نفس زکیه میخوایم.
  • بهرام GB ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 6
    بی رحم ها، حالا هی بگید، از برجام خارج بشیم، هی بگید بنزین و کالا برای ونزوئلا بفرستیم بجاش از این سنگ های زرد چیه همون طلا بگیرید، هی بگید ما موشک داریم و ..... شما وجدان ندارید، شرف ندارید..... بی انصاف ها ما بچه هنونا تو امریکا و اروپا هستند ، رحم کنید اگر یه روی ترامپ ناراحت شد جنگ کرد بچه هنون چی میشه!!!!؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 1
    هر روز یه دروغ به مجلس میبندن
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 18
    از محاکمه و اعدام احمدی نژاد غافل نشوید تغییرات می آورد
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 0
    کاش فقط خروج از برجام بود! دنبال مذاکره جدید با ترامپ هستن!!!
  • رستم IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 0
    روزنامه های زرد،به برکت افساد طلبان الان در جنگ اقتصادی هستیم،مردم از چی می ترسانید
  • محمد IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 0
    خاک برسرکسی که ازجنگ بادشمن بترسه وباج بهش بده خیلی بدهستش جان خودت بیخیال برجام شید بازم میگن برجام بابا کمی به فکراین مردم باشید
  • سوسان IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 9
    اگه بمب اتم داشتیم تحریمها تا این اندازه نمیشد چون ضعیف هستیم و بمب اتم نداریم هر غلطی دلشون میخواد سرمون میارند اگه بمب اتم داشتیم از ترس ما کشتیهاشون تا ده هزار کیلومتر دورتر میرفتند و رسد کردن مرزهای ما براشون مثل قدم زدن در جهنم بود و بستن راه نفت براشون مثل ایستادن در دل آتشفشان بود خالا که نداریم مثل بچه دارند دست به دستمون میکنند و دست آخر قاقالیلی هم به ما نمیدند.#بمب_اتم_میخواهیم
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    11 1
    اگر حمدی نزاد بیست تن غنی نمی کرد چی میشد خب تحریم میشدیم و کارتی هم برای برجام بازی شما نبود چیزیکه شماها نخواهید فهمید
  • رحمن IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    کاشکی جناب بود میخورد به گلوی اصلاح طلبان بی وجدان
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 6
    احمدی نژاد باشد مردم هم رای می دهند. واگر نباشد رای هم وجود نخواهد داشت. جوسازی برا 1400 چه از طرف حکومت و یا دیگران اثری ندارد. مردم به آدم اگاه و عملگرا و باسواد نیاز دارد نه جوان حزب اللهی یا هرچی که میگن. کسی که اگه تو دروه 8 ساله این مملکت رو واکسینه نمیکرد و نمی ساخت الان این ملت برا نونش هم مونده بود. چه حکومت و دولت چون ابتکار عملی نداشتند دست به گریبان سهام عدالت شدند تا مردم رو کمی راضی کنند. واین یک اتفاق خوب بود تا اعتراف کنند که کی برا این مردم کار کرده . و امروز نتیجه شو میبینن.
  • جعفر IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    8 0
    مذاکره برای چیزهایی که نداریم و نیاز به وارد کردن داریم اختیار خودمان رابدست دشمن دادن است خودکفایی تنها راه استقلال در مقابل دولتهای استعمارگر هست
  • علی اصغر IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 0
    با سلام عزیزان این ایران است که باید حمله کند چرا که در طول تاریخ در اوج ظلم بوده ایران اسلامی جز زنده کردن ارزشهای انسانی هدفی را نداشته امیدوارم که به این درک رسیده باشند که ایران نیازمند توجه است نه جنگ
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 1
    ببخشید بذارید حمله کنند شما هم برید غرب که ظاهرا عاشقش هستید اینجا هم قهرمانان زیادی هستند که با قدرت جلوی حملات این رژیم کثیف می ایسته البته اگه جرات حمله داشته باشه و لشکر شام ابن زیاد نباشه که کوفیان رو ازش می ترسوند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 0
    عجیبه ! نشریات اصلاح طلب انگار با این همه عکس و خبر گزارش دقیقا مخرب علیه یک نفر، این ذهنیت را ایجاد میکنند که انگار از آن یک نفر بیشتر از جمع اصولگراها واهمه دارند.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 0
    جنگ بشه شاید این مفسیدان را ملت به دار بکشند
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 0
    هنوز بر جسد بی جان برجام گریه میکنند که بلکه زنده شود. بابا خوش خیالان ، برجام از اول هم مرده بود. لولو جنگ را هم از ذهن تان پاک کنید. از اول مترسکی بود که بعضی ها در داخل حسابی از آن میترسیدند
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 13
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 4
    اگر برجام از بین برود این همه گشایش های هر روزه هم از بین میرود
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      3 0
      منکه میگم ماحمله کنیم بجای اینکه خانه بشینیمو بمیریم بزار درراه ازادی بمیریم
  • امیر IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 2
    ادم این همه جوان انقلابی ومنطقی:)و اگاه:)و همه چی تمومو میبینه کیف میکنه..........
  • بهنام IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    5 0
    یه ادم سیاسی اولین چیزی که مطمعن هست اینه که قضیه حمله نظامی به ایران خیلی وقته از تفکرات امریکا و غرب خارج شده..، حالا اگه همین ادم سیاسی دونسته میاد جریان حمله نظامی رو به ایران بیان میکنه برای ترسوندن مردم و مسئولین کسی جز یه خائن و مزدور نمیتونه باشه .. لعنت به این افراد
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 2
    شیرین عقل ها برجام الان فقط آیینه عبرت اعتماد به غرب خیانتکار و عهدشکنه
    • احمد IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      2 0
      ما ۸سال با رئیس صدام که همه ملت عزیز میدانند جنگ کردیم وبه رهبر امام خمینی گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند الان که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران میگوید آمریکا اروپا هیچ غلطی نمی تواند بکند چرا حرف ایشان را بعضی از سیاست مردان ما گوش نمیدهند سوال اینجاست اص لوس گرا دراودند وقط فقیر فقیرتر شده بس کنید همه میبریم چرا ایران آباد نشد برجام چه کار کرد برای ما تا زمانی که ما سپاه پاسداران و ارتش قوی داریم شما چه اسرار دارید در برجام باشیم شما ها اگر دلتان برای ایران بتبد و حرف آقا گوش کنید اخرت خودتان چه در این دنیا چه بعد از سر پله سرات جواب خداوند وپیغبر واهل ایما ن جواب بدی آمریکا برگ شان چه غلطی میکنی که بقیه باشند اگر با چندین سگ روبرو بشی سگ اول کشیده خورد همه سگها فرار میکند آقا که می ترسی امتهان کن شما بفکر مردم باشد ما حاج سلیمانی زیاد داریم۵۴۷۶
  • جوادطاهونچی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    7 0
    بی انصافی نکنید روحلنی هم طرحهای خوبی داشته ۱_یارانه مردم را قطع کنید ۲_باخفت دربرجام بمانیم ۳_سنگ اندازی برای همسان سازی حقوق ۴_آوردن فقرشدیددرسفره ها.
  • مهیار IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    4 0
    اگر از برنامه خارج شویم سود تریلیاردیشون آقایون از سفره مردم کم میشه،
  • ناشناس IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    17 0
    دولت مملكت را رها كرده است و بحران ها مثل موريانه تا رو پود اقتصاد را دارند ميجوند !!! گرانيهايي كه خود شما به مردم تحميل مي كنيد بازارهاي مسكن و خودرو و لوازم خانگي و سكه و طلا و ارز و موبايل و معيشت مردم و كالاهاي اساسي را در بر گرفته است و بيماري هم از طرف ديگر هجوم آورده و ديگر دلمان را به چي خوش كنيم به جيب خالي و كار و كسب تعطيل و بيكاري و گراني و تورم !!! دولت به راستي كشور را رها كرده و هر ارگان و سازمان و نهادي كالاي انحصاري خود را 30 درصد و 40 درصد و 100 درصد گران مي كند و اين مردم كه در انقلاب و جنگ و بازسازي و سيل و زلزله و كرونا كمك بودند حالا مستحصل و نگران از آينده در اندك پس انداز خود سخت در تنگنا اقتصادي قرار گرفتند .
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 22
    مشرق یکم روی مثبت منفی قسمت نظرات کار کن تا (یک) نفر نتونه 2000 تا منفی یا مثبت بده.
  • US ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    2 0
    پس داشتن دفاع هسته‌یی واجب شد تا به ما حمله نکنند همانطور که جرات حمله به کره شمالی‌ را ندارند.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    غلط می کنند حمله کنند با دهن تو.!!!
  • نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    5 3
    این فردی که چنین نظری داده بنظر از ان افراد خوش گذران رفاه طلب بی خیال انقلاب اسلامی است ،ملت جان برکف ایران تحت هر شرایطی علی رغم برخی از دزدان بیت المال بیشرف بی همه چیز چه با برجام وچه بی برجام مانند کوه در مقابل جنایتکاران غربی مثلا ابرقدرت های پوشالی بزدل بیشرم ایستاده و اماده است تا ان جنایتکاران حرکتی احمقانه انجام دهند تا رزمندگان ایران اسلامی همچون اوار بر سرشان خراب شوند و چنان تودهنی به امریکا و سه کشور شریک دزدش بزنیم که برای همیشه بر سر مزار صهیونیستهای کودک کش اسراییلی بنشینند و شمع روشن کنند و بر سر خود بزنند که پس اسراییل هفتاد و پنج ساله چی شد و کجاست ؟ و با خود بگویند این چه گوهی بود خوردیم و خواستیم به ایران حمله کنیم .
  • DE ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    7 0
    از برجام خارج شویم، ممکن است به ایران حمله کنند/ به ایران حمله کنیم ممکن است امریکا به برجام باز گردد.ای خاکت وچوک اُزگَل نادان با یک برجام مسخره کشور را نابود کردید خدا نابودتان کند.
  • مممم IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    8 0
    این غلط کردم ها و اشتباه کردن هاتون فقط از روی ظاهر هست ..هیچوقت یادمون نرفته گفتند تتلو با رییسی ملاقات کرده ابروشون را بروید ولی بعد انتخابات با اهنگ تتلو توی خیابون ها رقصیدید ...
  • احمد IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    6 0
    برای رضایت خدا کار کنید اخرت هست امام حسین علیه السلام فرمود اگر دین ندارید آزاد مرد باشید چرا جمپوری اسلامی ایران را به دو دسته تقسیم می کنید دست در ست هم گذارید و حرف رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را گوش بدهید من خودم که ۶۰سال دارم خانه ندارم بعد از چندین سال کار گری حقوق ۱۵۵۰ملیون سه پر دارم ۳۹سال ۲۵سال ۲۰سال بیکار چطور زنشون بعدم هرا جای رفتم خاست گاری گفتند خودتان خونه ندارید پسرت درس خوند مهندس شده درآمد ش چقدر است من ان دنیا جلوی همه که سانی که می توانستن کار کند ولی نکردند من شکایت میکنم
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 5
    مگه الان حمله نکردند داریم یکی یکی مثل برگ خزان می میریم ...
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    لاشخورهای کاسبکار برجام دوباره سایه جنگ را علم کردند یکبار با علم کردن سایه جنگ توانستند برجام را به ملت ایران تحمیل کنند که نفع خوبی از برجام عاید ایشان گردید حالا دوباره با اینکه امریکا از برجام بیرون رفته است و اروپا هم فقط درکلام برجام برجام‌میکند و به هیچ تعهد خود در برجام پایبند نیست علم سایه جنگ را احیا میکنند ببینید برجام چقدر برای ایشان منفعت دارد که از ان حمایت میکنند
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    کی میخواهید این اصلاح طلبان که اول باید اصلاح را از خودشون شروع کنن به زباله دان تاریخ بیندازید تا اسم نحسشون دیگه شنیده نشه. اینها یه مشت ادم حراف وفاقد عمل و اجرا هستند که همه رو و همه عقاید را بجز عقاد پوچ و بی ارزش خودشون مسخره میدونن. یکبار برای همیشه مردم باید تکلیف خودشون را با این جماعت بی عمل که با بی تدبیری تورم به مرحله وحشتناک رساندن ، مشخص کنن.
  • محسن IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    2 0
    کی به ایران حمله میکنه؟!امریکا؟! ببند عمو اخه تا کی میخواهی چرت و پرت تحویل ملت بدید دلار ۲۰تومنو عشق است الابرکت الا چرا در مورد دلار ۲۰تومنی چیزی نمیگی حاج عمو شما غصه نخور یه وقت قندت میچاد
  • رحمت عیدی IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    موسیو فریدون حرف شما اگه از برجام خارج شیم حمله میکنند به ما،تو چرا نگرانی؟! اگه برفرض محال حمله کنند تو و رفقای برجامیِ گرین کارتیت که جیم میشید! واگه نگران مردمید که خودتون پدرِ مردم رو درآوردید همه جانبه نه اقتصادی نه معیشتی نه فرهنگی نه.. بازم صد رحمت به جنگ، پس این چه جور نگرانیه؟! مگر اینکه برجام معانی دیگری داشته باشه مثل خیانت مثل چپاول ملت و مملکت مثل تسلیم کردن کشور به غرب و صهیون مثل براندازی با کلید واژه برجام، فِری بشر زادهِ جُکهای غوغای روحانی نگر رو در برنامه صبح بخیر ایران یادتونه؟ کارو کردار این جماعت فریدون دقیقا مثل همون فِری بشرزادِ
  • علی IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    واقعا تعجب میکنم همه تحریما رو تجربه میکنیم و متاسفانه دست از برجام نمی کشیم و تاره تحلیل هم میکنیم قبلا ترس بر این بود که اگر پای میز مذاکره حاضر نشویم تحریم خواهیم شد حالا که تمامی تحریما اعمال شده و مردم زیر فشار هستن دلیلی بر حفظ برجام نیست و کسانی که با این جملات یعنی جنگ و حمله می خواهند مردم ایران را بترسانند یا سیاست مدار نیستن یا مغز خر خورده اند مطمئن باشید تا زمانی که امنیت اسرایبل تضمین صد در صدی نشودحتی جسارت نخواهند کرد حتی یک گلوله شلیک کنند پس در نتیجه ماندن یک طرفه تو برجام احمقانه است و طرف مقابل را گستاختر میکند یک نفر مثل دکتر احمدی نژاد لازم است که با شجاعت برجام را پاره کند و بندازد سطل آشغال و روز از نوع و روزی از نوع
  • علی IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    دنیافقط احمدی نژادهیچ ریس جمهوری اندازه احمدی نژادزحمت نکشیداگه نشه فاتحه مملکت بخونیدبدبخت میشیم حالا گفتم ببینیداگه غیراحمدی بیادش اونهم وعده دورغ میگه
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    برا ملت بدلها فرقي نميكنه ، برا مسئولان كه تو ناز و نعمتند بسيار وحشتناكه
  • علی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    مشرق خانم شماوگوینده گان این مطالب وحضرات برجامی که ازسربازهای کابویی می ترسیدراهتون بافرش قرمزومزین بازه برای فرار،کسی توایران مانع تان نمیشه که به تن نازنین تان رنجی واردنشه.
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      3 0
      صرف نظر از هر بحثی، همین که مشرق نظرت و تایید کرده بنظرم جواب معنی دار خاصی بهت داده.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 1
    از برجام خارج شویم، ممکن است به ایران حمله کنند خدایایایایایا!!! چقدر اینها احمق هستند . غربی ها اگر قدرتش را داشتند تا حالا صد بار به ایران حمله کرده بودند و برجام و غیربرجام هم مانع آنها نمیشد. اگر جنگی رخ نمی دهد بخاطر قدرت نظامی ایران است نه هیچ چیز دیگر
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    3 0
    بدون شلیک یک تیر اقتصاد کشور نابود شده
  • لیلا مصطفوی IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    یکی که نون شب اش رو محتاجه جناب اقای محترم که اسم نمی برم ارزش پول ها بره بالا به چه دردش می خوره شما فقط جواب اینو خواهشا بدهی ممنون می شم۲۶۳۹
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    احمق اگر قرار بود حمله بشه بعد از عین الاسد حمله میشد لعنت به برجام و برجامیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس