افشای ارتباط مقامات کشورهای عربی با وزیر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی

وزیر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک روزنامه سعودی فاش کرد که وی با مقامات برخی کشورهای عربی دیدار داشته و با آنها قرار داد امضا کرده است.

به گزارش مشرق، «الی کوهن» وزیر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه سعودی «ایلاف» از ارتباط برخی کشورهای عربی با این رژیم خبر داد.

وزیر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتباط با سؤالی در خصوص اینکه آیا او با اعضای ارشد کشورهای عربی که با تل‌آویو رابطه ندارند، ارتباط داشته است یا خیر گفت: «این کشورها تمایل دارند که با اسرائیل روابط برقرار کنند  بویژه در حوزه‌های امنیت، آب‌رسانی و کشاورزی، چون اسرائیل جزو پیشروان در این زمینه‌ها است».

الی کوهن در ارتباط با دیدار وی با اعضای ارشد کشورهای عربی گفت: «بله، با برخی از مقامات چند کشور عربی حوزه خلیج [فارس] دیدار کردم. با برخی دستگاه‌ها در آن دسته از کشورهای عربی که با آنها روابط دیپلماتیک نداشتیم، چندین توافق و قرارداد امضا کردم. می‌خواهم این را بیفزایم که پروژه‌ای به نام "نئوم" در عربستان وجود دارد که بسیار شکوهمند است».

کوهن در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «ما و کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] منافع امنیتی بسیاری داریم که می‌تواند به روابطی کامل و عادی‌سازی بیانجامد. در اینجا می‌خواهم بگویم که صحبت‌هایی میان سعودی و اسرائیل تبادل می‌شود آخر گنج‌های طبیعی بسیاری وجود دارد و اسرائیل هم در زمینه تکنولوژی پیشگام است. این مسئله این امکان را به ما  می‌دهد که شرکای قوی در منطقه باشیم».

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با «دشمن مشترک» خواندن ایران، در ارتباط با سؤالی در خصوص اینکه آیا کشورهای عربی با وجود طرح «الحاق» روابط خود را با تل‌آویو عادی خواهند کرد یا خیر گفت: «به شما می‌گویم کسانی که در رأس کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج [فارس] قرار دارند، به مسائل مربوط به ملت، امنیت، اقتصادشان و زندگی با عزت اهمیت می‌دهند. این مسائل برایشان مهم است و نه دیگر امور».

کوهن ادامه داد: «باور دارم که اقدامات سال‌های اخیر و  روابط گرم با کشورهای حوزه خلیج [فارس] به عادی‌سازی و برقراری روابط منجر خواهد شد و اینجا می‌خواهم به فلسطینی‌ها بگویم که زندگی به جلو حرکت می‌کند. از آنها [فلسطینی‌ها] می‌پرسم که آیا از زمان "ایهود باراک"، "ایهود اولمرت" و... با پیشنهادی موافقت کرده‌اند؟ همیشه هرگونه حل و فصل و پیشنهاد را رد کرده‌اند بنابراین باید طرح آمریکا را قبول کنیم و آن را به پیش ببریم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس