رزمندگان یمنی (3).jpg

نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر موفق شدند از شمال استان البیضاء وارد جنوب استان مارب شوند و گام بلندی را برای تامین امنیت دروازه جنوب شرق پایتخت بردارند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش، رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله و قبایل یمنی پس از خاموش کردن آتش فتنه یاسر العواضی (جزئیات بیشتر در اینجا) در شمال استان البیضاء، عملیات را علیه عناصر تحت فرمان ائتلاف سعودی ادامه دادند.

رزمندگان یمنی فقط به پاکسازی قسمت هایی از مناطق اشغالی در شمال بخش «الردمان» و محاصره منزل «العواضی» اکتفا نکردند و حملات علیه عناصر مزدور سعودی را به نزدیکی مناطق مرزی مشترک با جنوب استان مارب کشاندند.

به گفته یک منبع میدانی، نیروهای یمنی با کمک برخی از قبایل در جریان عملیات در شمال بخش «الردمان» موفق شدند عناصر ائتلاف سعودی را عقب برانند و مناطق «رواف و نقعه الاغول» را به همراه سد «رواف» از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان این که مناطق «رواف و نقعه الاغول» آخرین پایگاه های در اشغال نیروهای «یاسر العواضی» به شمار می آمدند، گفت: نیروهای یمنی با پاکسازی این مناطق در شمال استان البیضاء وارد جنوب استان مارب شدند.

این منبع میدانی که تحولات را در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب از نزدیک دنبال می کند، افزود: رزمندگان یمنی در ادامه عملیات جدیدی را از منطقه «نقعه الاغوال» و سد «رواف» علیه نیروهای ائتلاف سعودی در جنوب استان مارب ترتیب دادند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان یمنی از مرزهای شمالی استان البیضاء عبور کردند و وارد بخش «ماهلیه» در جنوب استان مارب شدند و توانستند  کوه های «الفالق و الدومانی» را نیز پاکسازی کنند.

به گفته این منبع میدانی، در ادامه، درگیری ها به مناطق «مسعوده، باطن و...» کشیده شد و در نهایت باز هم این نیروهای یمنی بودند که موفق در میدان ظاهر شدند و این مناطق را از اشغال خارج کردند و با دور زدن نیروهای ائتلاف به ورودی منطقه «سوق قانیه» در شمال استان البیضاء رسیدند.

رزمندگان یمنی بعد از تثبیت مواضع خود در مناطق ذکر شده، به سمت مناطق شرقی و جنوب شرقی کوه «الفالق» پیشروی کردند و در نهایت موفق شدند منطقه راهبردی «سوق قانیه» را نیز به کنترل خود درآورده و شورشیان را از منطقه بیرون کنند.
با آزادسازی منطقه «سوق قانیه» در شمال استان البیضاء، تمام مناطق جنوبی از جمله «العلیا، العشه، القفره، حوران، العر و...» به صورت دومینوار آزاد شد و قسمتی از بخش «ماهلیه» و بخش ردمان به طور کامل امن گردید.

در حال حاضر، درگیری ها به شدت در اطراف منطقه «سوق قانیه» و مناطق شمالی کوه های «الفالق و الدومانی» این محور در جریان است و مناطق میان طرفین دست به دست می شوند اما رزمندگان یمنی دست برتر را دارند و روند تحولات میدانی نشان می دهد به زودی این مناطق از اشغال خارج و به طور کامل پاکسازی می شوند.

اعلام الحربی

همزمان با پیشروی نیروهای یمنی در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب، ائتلاف سعودی نیروهای کمکی را به همراه تجهیزات جدید به منطقه انتقال داده و در تلاش است مناطق تازه آزاد شده را دوباره به اشغال دربیاورد.

ده ها تن از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب از پای درآمدند؛ در لیست کشته شدگان نام تعدادی از نیروهای ویژه ائتلاف از جمله «صالح عمر سلمانی، علی عبدالله قاسم السوادی، محمد الجهمی و...» دیده می شوند.

به گزارش مشرق، یگان موشکی و توپخانه ای جبهه مقاومت انصارالله نیز همزمان با درگیری ها، مواضع نیروهای ائتلاف سعودی را در منطقه «الکنب» در نزدیکی منطقه «قانیه» هدف قرار داد و خسارت هایی را به آنان وارد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    حوثی ها کوشن؟ اون نقطه کوچولویه محاصره شده .. کی میگفت تنگه باب المندب جزوه مناطقه مهمه جهانه الان دسته کیه؟خخخخخخخخخخخ..
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      این عربستانی ها کودک کش هستند خیلی بی معرفتیه یکی طرفشون رو بگیره
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      53 19
      اول از همه سلام عرض میکنم به اونی که زحمت 380 تا مثبتو خودش یک تنه کشیده خسته نباشی. قبلا 2000 تا باهم میزد الان واسه اینکه ریا نشه 50 تا 50 تا میره جلو.
    • FR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      36 18
      هادی منصور داره میاد
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      (۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴) اگه باور نمیکنی از این مثبت ها میتونی از کاخت بیرون بیای و بری کوچه و خیابون و نظره مردمو بپرسی
    • آواکس IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      14 43
      (۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴) ایرادنداره پماده سوختگی موجوده
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    36 85
    یمن خیلی مهم و استراتژیک است برید آنجا و از حیثیت خودمان دفاع کنید
  • سعید IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    67 2
    یادم هست یه زمانی کشور را برای ایجاد ارتباط با جی بو تی مسخره می کردم چقد دانشم کم بود اگر جیپوتی متحد ما بود الان چ کمک های که به یمنی ها نمی توانستیم انجام دهیم
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    43 22
    (۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴) اگه باور نمیکنی از این مثبت ها میتونی از کاخت بیرون بیای و بری کوچه و خیابون و نظره مردمو بپرسی
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      39 15
      13:20 مثل اینکه 480 تا مثبت کار خودته. در ضمن شما هم از همنشینی با منافقین دل بکن فقط یه قسی القلب میتونه از بن سلمان اره حمایت کنه.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      20 11
      13:20 من کاخ نشین نیستم و اینم خوب میدونم چه زمانی یه منافق نظرهارو دستکاری میکنه. امیدوارم مشرق چاره ای بیندیشه.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      9 19
      ۱۵:۰۸کاخ نشینانی که دربینه مردم طرفدار ندارید بهتره آبو بریزید همونجایی که میسوزه هههههههههههههههههه بهتره برین البانی پیش اربابتون
    • ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      36 0
      اینکه اینجا چند تا مثبت و منفی وجود داشته باشه مهم نیست. مهم اینه که انشاءالله قیام مردم یمن با ظهور منجی موعود ارواحنافداه به سرانجام برسه. برای سلامتی و تعجیل در فرج صلوات ختم کنیم. الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    30 0
    جنگ یمن تمام شد اما بجز موشکهای ده تنی دریغ از ارسال ده موشک دوش پرتاب ضدهوایی
  • ابن الرضا IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    درود برمردان مرد که با دست خالی بزرگترین زرادخانه امریکا درمنطقه را به چالش کشاندند ونتقام خون هزاران شهید مظلوم کربلا ومدینه را از آل یهود گرفتند برای رزمندگان یمنی دعا کنید و ونیز هرچه توان دارید به فرزندان صنعا کمک کنید پیروزی نزدیگاست این چریک های جوان با پای برهنه مهم ترین ژنرالهای سعودی را از میان بردند وبا دست خالی وبا نان تهی دارند پیروزی می آفرینند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس