کد خبر 1086645
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
مهلت تولیدکنندگان لوازم خانگی برای ثبت قیمت در سامانه ۱۲۴ تا اول تیر

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به روزترین لیست قیمت لوازم خانگی از طریق نشانی www.۱۲۴old.ir در بخش «خوداظهاری بنگاه‌های اقتصادی» به ثبت رسیده است.

به گزارش مشرق، در این اطلاعیه به آغاز اجرای طرح نظارت ویژه شبکه تولید، توزیع و فروش لوازم خانگی از روز چهارشنبه (۲۸ خرداد ماه) و الزام تولیدکنندگان به ثبت قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴  اشاره و گفته شده که خریداران لوازم خانگی می‌توانند قبل یا حین خرید کالا، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی قیمت کالاوخدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق نشانی  www.۱۲۴old.ir   در بخش "خوداظهاری بنگاه‌های اقتصادی" با جستجوی برند و مدل کالای مورد نظر خود، از آخرین قیمت‌های اظهار شده توسط شرکت‌های تولیدکننده مطلع شوند.

بیشتر بخوانید:

افزایش هزینه خانوار ایرانی چقدر است؟

همچنین قیمت های مذکور از طریق منوی «مشاهده قیمت خوداظهاری شرکت‌ها» در مرورگر موبایلی سامانه ۱۲۴ به آدرس ۱۲۴.ir نیز قابل مشاهده است.

بر اساس این اطلاعیه  این امکان برای خریداران محترم وجود دارد که در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی، از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به اپلیکیشن آپ نسبت به ثبت شکایت و پیگیری موضوع اقدام کنند.

ساعاتی قبل هم رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفته که تاکنون ۳۲ شرکت از ۴۰ شرکت منتخب، برند و قیمت کالاهای لوازم خانگی خود را در سامانه ۱۲۴ اعلام کردند و حدود ۱۵۰۰ قلم کالا ثبت قیمت شده است و بیش از ۹۷ درصد کالاهای بازار مربوط به شرکت‌هایی است که قیمت و برند خود را در سامانه ۱۲۴ ثبت کردند.

در هفته‌های گذشته افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار نشان می‌دهد که در سال جاری لوازم خانگی ایرانی ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

در نهایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که در قیمت‌های لوازم خانگی بازنگری شده است؛ به طوری‌که تلویزیون حداکثر ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر ۲۵ درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و تولیدکنندگان تا پایان روز سه شنبه (۲۷ خرداد ماه) فرصت دارند قیمت‌های خود را در سامانه ۱۲۴ درج کنند که ملاک بازرسی از واحدهای صنفی قرار گیرد. 

بر اساس قیمت‌های ثبت شده در این سامانه، نرخ فریزر ۱۷ فوت تولید داخل باید بین شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت یخچال ۱۷ فوت تولید داخل بین پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان باشد. 

همچنین قیمت اجاق گاز پنج شعله فردار چهار میلیون تا شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محدوده قیمت تعیین شده برای ماشین لباسشویی شش کیلویی و هفت کیلویی نقره‌ای ساخت داخل به ترتیب پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تا هفت میلیون تومان و پنج تا ۱۱ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت ماشین لباسشویی هفت کیلویی سفید ساخت داخل در بازار باید بین چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد.

محدوده نرخ تعیین شده برای تلویزیون LED ساخت داخل ۴۳ اینچ و ۵۵ اینچ به ترتیب سه میلیون و ۵۰۰ هزار تا هفت میلیون تومان و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۱ میلیون تومان است.

البته مشتریان برای آگاهی از جزئیات قیمت کالای مورد نظر خود به تفکیک برند و جزئیات دیگر می‌توانند به طبق مراحل یاد شده اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    26 0
    اره تلوزیون ۳ تا ۱۱ میلیون احتمالا قرعه کشی می کنند هرکی که تلوزیون فعال نداره می تواند تو قرعه کشی شرکت کنه اخر هم اسم هیچکس در بیاد
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      1 0
      واقعا که دست مریزاد گل کاشتید
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    4 1
    لیست = سیاهه - فهرست!!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    11 0
    خیلی دقیق!
  • علی IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    من الان احتیاج به یخچال سای بای ساددارم ازکجابخرم پولشان بدم کرمان
  • مهدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    16 0
    چقدر قیمت ها دقیق بود. ممنون از این همه تلاش. لباسشویی از 4.5 تا 10.5.
    • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      دوست عزیز قیمت‌های گفته شده درسته بدین معنی که جنس بی نام و ارزون رو یه جایی بقیمت می‌فروشند و مکانی یا پاساژ دیگر مثل پاساژگلستان تبریز مارک دار الجی و... یا برند معروف می‌کنند و قوطی هایی که از نو چاپ می‌کنند مچپونند و به خلق الله بجای جنس آکبند و با برند معروف بالای 10 میلیون قالب می‌کنند درسته همش با تقلب!!؟؟
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    24 0
    فقط حرف میزنید الان یخچالی که ۳ماه پیش ۱۰ میلیون بوده داخل این سه ماه شده ۲۰ میلیون بیاید داخل مغازه ها قیمتها رو با بر چسب بزنید روی اجناس فقط با حرف زدن کسی که قیمت جنس رو نمیاره پایین چند تا رو هم زندان بیندازید تا حساب بیاید دست دیگران
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    خیییییییییییییییییخوبه قمیت دست دردنکند دوسال کار یک ماشین لباس شویی بخیرد
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    2 0
    قصد دارم با این قیمت ها فردا ازدواج کنم و فرزند آوری داشته باشم
  • محسن IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    خیلی مزخرفه،بین ۵تا۱۱ میلیون!!! خسته نباشید مسولین گرامی! پس با این وضعیت قیمت گذاری خودتون دست فروشنده هارو برای دزدی بازمیکنید!!! بین تا ....خیلی مسخره است.
  • م IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    بخدا نظارت نکنید خیلی بهتره!!! شایدخود فروشنده با وجدانتر باشه ولااقل کمتر سود بکشه!!! تا این قیمت گذاری مسخره بین ۵تا۱۱ میلیون تنهایی کشفش کردید؟؟؟!!!
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    جزسکوت چیزی نمی توانم بگویم فقط می گویم اللهم عجل لولیک الفرج
  • مژگان IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    خیلی بد قیمت گذاری شده قیمت‌ها همچنان بالا هست لطف کنید منت کاهش قیمت سر مردم بیچاره نذارید
  • شاهين IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    ما الان از أين قيمتها چي فهميديم؟ اقايان مدعي سواد نبايد تعيين كنيد أين قيمتها كدام مارك باشه؟ نبايد قيمتها تفكيك بأشد؟ فريزر كدام يك شيش مليون و كدام ١١ مليون؟ دغل بازي بسه
  • حمید GB ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    این چه بلایی هست که سرمصرف کننده اومده. آخه این قیمت چی هست که اعلام شده از۵ میلیون تا۱۱ میلیون. خداازشما هانگذره بااین قیمت گذاریتون. مملکت رونابودکردین
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    دولت راسگویان ودرسکاران حتی دراین هفت سال قادر نبوده که قیمت تخم مرغو دوماه متوالی ثابت کنه. ایا عاقل بالغ این فرمایشاتو بانگریستن بسوابق قبول میکنه.. مردم نادان وغافل نیستند.اقایان.ایا وقت ان نرسیده که...............
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    این‌چه‌وضعیت‌قیمت‌گذاری‌مشخص‌باشه‌اسم‌ یخچال‌چندفوت‌‌موتورکجایی‌
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    خداییش تا حالا خودتون 124 زنگ زدین؟ اینقدر پشت خط میذارتت که پول شارژت از قیمت کولر گازی 24000 بیشتر میشه.
  • بهزاد IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    خداییش 124 همش الکیه، یا جواب نمیده،یا اینقدر پشت خط میذارتت که بیخیال شی، سایتش همیشه هنگه،تازه خبر میدی رسیدگی نمیکنند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    همش دروغه . سایت 124old سک قیمت زده بازار آزاد یک قیمت. مثلا دوقلو بوش رو زده 16 میلیون و 500 هزار تومن اما توی بازار آزاد 54 میلیون تومن ... وزارت مردم رو مسخره کرده؟
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    3 1
    تو رو خدا این قدر اجناس گرون نکنید بیچاره کسی که میخواد برای بچه هاش جهیزیه بخره من خودم چند سال ازدواج کردم هنوز یه تلویزیون نتونستم بخرم کالا هارو ارزون کنید خواهشا
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    1 0
    چرا همه چی وله
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    سلام لطفا قیمت کولر دوتیکه روهم ارزان کنید هر چه سریع تراقدام کنید چون واقعا ۲۰ میلیون تومان خیلی زیاده برا خانواده هایی که توانایی خرید رو ندارند. مردم تا چقدر باید تحمل کنن الا وقتشه.
  • خدامراد IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    سلام قیمت کالا خانگی خیلی زیاده انهم داخلی یه حقوق بگیر کی توان خرید این کالا ها را دارد
  • حمید IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    خاک تو سر بی لیاقت شما که میگید قیمت ۵ تا ۱۰ میلیون بازار کلا بدید دست دلال اینقد اختلاف نمیده
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    باسلام من سال ۸۴ ماشین لباسشویی خریدم ۳۲۰هزارتومان تاپارسال کارمیکرد الان یکسال خراب شده بااین قیمتها سرسام اورنمیتونم بخرم قیمتهاروکنترل کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس