کد خبر 1086613
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

تجمع میکروب ها در کف سر، سبب می شود تا حالت موها از بین رفته، بوی نامطبوعی بگیرد و دچار بیماری های پوستی متعددی گردد. از این رو است که ما به طور مرتب موهای خود را می شوییم. حفظ پاکیزگی موها از دسته کارهایی است که ما انسان ها به طور منظم در طول عمر خود در پس هر استحمام انجام می دهیم. شامپو کردن، یکی از رایج ترین راه های شستشوی موها و پاک سازی آن ها از انواع میکروب ها و باکتری ها  است. هر فرد می تواند با انتخاب و خرید شامپو مناسب و با کیفیت، به زیبایی خود بیافزاید. چرا که موی زیبا و پاکیزه، یکی از اصلی ترین فاکتورهای زیبایی محسوب می شود. با توجه به تنوع مدل و برندهای شامپو که وجود دارد، انتخاب گزینه مناسب می تواند کار سختی باشد. ما در این مقاله، بدون هیچ گونه جهت گیری، سعی در معرفی شامپو، کاربردها و بایدها و نبایدهای استفاده از آن صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

وظیفه اصلی شامپو چیست؟

اصلی ترین وظیفه یک شامپو، همانگونه که مستحضر هستید، پاک کردن پوست سر از چربی های اضافه و میکروب ها و باکتری هایی است که در این نواحی رشد و نمو می کنند. شامپو با قلیایی کردن محیط کف سر و موها و تولید کف، چربی های اضافه را از بین می برد. این عمل کمک می کند تا فعالیت باکتری ها و میکروب های این محدوده متوقف شود. توقف فعالیت باکتری ها، سبب می شود تا بوی نامناسب حاصل از فعالیت آن ها از بین رفته و حالت براق حاصل از چربی پاک شود. با شستشوی موها با شامپو، میزان حالت پذیری مو افزایش می یابد. اما توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد و نادرست از شامپو می تواند حالت کلی کف سر و تار موها را قلیایی نماید. قلیایی ماندن این محیط یکی از اصلی ترین دلایل خشکی و انواع اگزما محسوب می شود. خشک شدن مو سبب می شود تا تار مو شکننده و آسیب پذیر شده و حالت وز به خود بگیرد. از این رو بسیار پر اهمیت است که از چه نوع شامپویی، هر چند وقت یکبار و برای چه مدتی استفاده می کنید.

هر چند وقت یکبار باید موهایم را شامپو کنم؟

این که هر چند وقت یکبار باید موهایتان را شامپو کنید کاملاً بستگی به خودتان دارد.  بسیاری معتقدند که استفاده زیاد از شامپو می تواند به موها آسیب وارد نموده و آن ها را خشک و حساس نماید. این در حالی است که عده دیگری بر این باورند که شامپو کردن روزانه موها سبب می شود تا شادابی مو حفظ شده و خوش حالت تر باقی بماند. به عنوان یک قاعده کلی باید بگوییم که این بستگی به سبک زندگی خود شما دارد. اینکه عادت دارید هر روز پس از کار به حمام رفته و موهایتان را شامپو کنید و یا علاقه مند هستید تا اینکار را تنها هفته ای دو مرتبه تکرار کنید. سبک زندگی شما مشخص کننده نیاز موهای شما به شامپو است. اما به این نکته توجه کنید که هرچه بیشتر از شامپو استفاده کنید موهایتان سریع تر کثیف می شود. به بیان دیگر، اگر از دسته افرادی هستید که هر روز به حمام رفته و موهایتان را شامپو می کنید، در صورتی که تنها یک روز این عمل را انجام ندهید متوجه تفاوت آن خواهید شد. پس بهتر است ابتدا به سبک زندگی خود دقت کنید.

مسئله بعدی در میزان استفاده از شامپو، نوع موها و نوع شامپویی است که از آن استفاده می کنید. موهای خشک باید از شامپوهایی استفاده نمایند که مخصوص این نوع مو تولید شده است. توجه نمایید که شامپو به خودی خود موجب خشک شدن و از بین رفتن چربی های سر می شود و اگر شما موهای خشکی دارید، در صورت استفاده از یک شامپو نامناسب می توانید اثرات جبران ناپذیری به سر و موهایتان وارد نمایید و همینطور بر عکس؛ اگر موهای چربی دارید بهتر است از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده نمایید. زیرا این دسته از شامپو ها می توانند چربی های اضافه کف سر را از بین ببرند در حالی که چربی مفید آن ها را حفظ نموده اند. این قواعد در تمامی تیپ های مو صدق می کند. به این ترتیب اگر موهای رنگ شده و آسیب دیده دارید و یا دچار شوره سر شده اید بهتر است ابتدا شامپو خود را بررسی و مدل مناسب آن ها را انتخاب نمایید. در ترکیبات هریک از انواع شامپو، اگر از برند معتبری باشد، موادی استفاده کرده اند که آن را برای آن نوع خاص از مو و کف سر مناسب گردانیده است. پس دفعه بعد، در هنگام خرید شامپو، به مدل، کارایی و ترکیبات شامپوی انتخابی خود دقت کافی نمایید.

نحوه صحیح استفاده از شامپو

بر خلاف تصور اکثر افراد، این کف شامپو است که موجب پاک کردن کف سر و تار موهای شما از چربی های اضافه و میکروب ها می گردد نه خود شامپو. به همین خاطر است که شامپو را روی موهای خیس استفاده می کنیم تا ترکیبات شامپو در واکنش با آب کف کرده و عمل پاک کردن سر و موها را به درستی انجام دهد. در کنار این مسئله، استفاده مستقیم از شامپو در کف سر منجر می شود تا احتمال شستشوی نادرست بالا رود. این عمل به این دلیل اتفاق می افتد که سر به طور کامل شسته نشده و مقداری از شامپو در کف سر باقی می ماند. در این صورت ممکن است پوست کف سر پوسته پوسته شده، حساس گردیده یا شوره بزند. به همین علت است که توصیه می شود تا مقدار مناسبی از شامپو (بسته به حجم موها) را ابتدا در کف دست و یا ساقه موها ریخته آن ها را به هم بمالید تا کف کند و پس از آن کف را به پوست سر منتقل کرده و به مدت سه الی چهار دقیقه ماساژ دهید. پس از ماساژ کامل کف سر، سر و موهایتان را به طور کامل با آب ولرم بشویید. توجه داشته باشید که آب داغ می تواند به موهای شما آسیب وارد کرده و آن ها را بد حالت و شکننده نماید. شستشو را تا زمانی ادامه دهید که هیچ میزانی از شامپو در سر شما باقی نمانده باشد.

ماسک مو، درمان خشکی پس از شامپو

ماسک مو می تواند بهترین همراه شامپوها به جهت تکمیل فرایند پاک کردن موها باشد. خرید ماسک مو مناسب و با کیفیت به شما این امکان را می دهد تا حالت قلیایی پس از شامپو کردن موها را در تار موها از بین برده و نرمی و خوش حالتی را به آن بازگردانید. ماسک موها در انواع مختلفی تولید می شوند که یک سری را در حین استحمام و برخی دیگر را پس از استحمام استفاده می کنند. ماسک مو کمک می کند تا گره خوردگی و وزی موها تا حد قابل توجهی کمتر شده و خوش حالتی و شادابی به موهای شما بازگردد.

خرید اینترنتی ماسک مو و شامپو از میس و مستر

فروشگاه اینترنتی میس و مستر، دارای انواع متنوعی شامپو و ماسک مو با برندهای متعدد و قیمت های مختلف به همراه دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی است و با مراجعه به سایت آن می توانید اطلاعات کاملی در این زمینه ها به دست آورید. این فروشگاه، به طور تخصصی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت نموده و اطلاعات کاملی در زمینه پوست، مو، بهداشت و زیبایی در اختیار کاربر قرار می دهد. با خرید لوازم آرایشی از میس و مستر می توانید کالای خود را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل دریافت نمایید. این فروشگاه تمامی محصولات خود را با ضمانت اصل بودن در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و اگر پس از خرید از میس و مستر به هر دلیلی از خرید خود پشیمان شدید می توانید کالای آرایشی و بهداشتی خریداری شده را باز گردانده و وجه پرداختی خود را به طور تمام و کمال مجددا دریافت نمایید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس