کد خبر 1086471
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
برانکو

خواجه‌وند گفت: حتما جزء اولویت‌های ماست که مذاکرات را با کالدرون آغاز کنیم و ایشان جزء گزینه‌های اصلی باشگاه برای مصالحه هستند. ضمن اینکه هنوز در پرونده ایشان حکمی صادر نشده و ما منتظر فیفا هستیم.

به گزارش مشرق، این روزها باشگاه پرسپولیس مورد هجوم بسیاری از کارشناسان فوتبالی قرار گرفته و دلیل اصلی‌اش نحوه مدیریت پرونده‌های جاری در فیفاست که خیلی‌ها معتقدند باشگاه با کش دادن این پرونده‌ها تنها بدهی‌های باشگاه را افزایش می‌دهد و هزینه‌های اضافی روی دست سرخ‌ها می‌گذارد. از سوی دیگر مدیران سرخ به این موضوع اعتقاد ندارند که این نحوه مدیریت پرونده‌ها اشتباه است و بر این باورند که با این روش می‌توانند بهترین نتیجه را از خروجی این پرونده‌ها بگیرند و البته همچنان بر این باورند که درنهایت با مذاکره این پرونده‌ها را مختومه می‌کنند، آن هم درحالی که طرف‌های دیگر تاکید می‌کنند قصد تعامل ندارند. برای آگاهی از شرایط مذاکره با برانکو، کالدرون و همچنین روند پرونده‌های سرخ‌ها در فیفا با مهدی خواجه وند معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تماس گرفتیم و آخرین اخبار حقوقی این باشگاه را پیگیر شدیم. 

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس به دنبال گرفتن تخفیف از برانکو

خیلی‌ها درحالی‌که موضوع پرونده برانکو و دستیارانش به مرحله نهایی نرسیده، نگران شکایت کالدرون هستند و هراس این را دارند که این پرونده هم مثل پرونده کروات‌ها برای باشگاه دردسرساز شود.

اینکه منظور شما از دردسرساز چیست را دقیقا نمی‌دانم اما این روزها از طریق برخی از دوستان مباحثی مطرح می‌شود که برای من غیرقابل هضم است. این موضوع از این جهت است که ما نمی‌دانیم دوستان از ما چه می‌خواهند و منظورشان از مطرح کردن برخی صحبت‌ها چیست، آیا معتقدند که باید این پرونده‌ها را به حال خودشان رها می‌کردیم؟ مگر رای پرونده برانکو در ابتدا یک میلیون و 800 هزار یورو نبود؟ خب ما توانستیم با دفاعیات خود این مبلغ را به یک میلیون و 50 هزار یورو برسانیم که تا همین اندازه هم اگر حساب کنید 750 هزار یورو کم کرده‌ایم و توانسته‌ایم از حقوق باشگاه دفاع کنیم. این مبلغ کسرشده در روال قانونی پرونده کم بوده است؟

اما خب اعتقاد بر این است که دفاعیات بعد از این راه به جایی نمی‌برد و تنها زمان‌کشتن و هزینه‌های اضافی است.

ما اگر دفاع نمی‌کردیم و به آرای صادره معترض نمی‌شدیم، فیفا رای قطعی خود را صادر می‌کرد و شاید باشگاه با مشکلاتی مواجه می‌شد. ما با این منطق که شانس کمی برای پیروزی در یک پرونده داریم نمی‌توانیم آن را به حال خودش رها کنیم. من به‌عنوان یک فرد حقوقی یک‌سری تکالیف برای خودم دارم و حتی اگر یک شانس داشته باشم آن را امتحان می‌کنم تا مبادا حقی از باشگاه پرسپولیس ضایع شود.

یعنی شما هنوز هم بر این باور هستید که این امکان وجود دارد این مبلغ باز هم کاسته شود و در CAS پیروز باشید؟

اینکه شما بخواهید از من قولی درخصوص این پرونده‌ها بگیرید و مثلا من بگویم حتما در این پرونده‌ها پیروز می‌شویم غیرممکن است. اما همان‌طور که در مرحله بدوی توانستیم رای فیفا را بشکنیم این شانس را داریم که باز هم در آینده دفاعیات‌مان مورد قبول قرار بگیرد و امیدواریم که حکم بهتری صادر شود. البته تکرار می‌کنم که ما تنها شانس خود را امتحان می‌کنیم، درست مثل مرحله بدوی که قسمتی از دفاعیات من پذیرفته شد.

بحثی که در این بین وجود دارد این است که به‌خاطر اندک‌ شانسی که برای پیروزی دارید باید هزینه‌های سنگینی بپردازید.

ما در بحث هزینه‌ها هم بهترین مدل کنترل هزینه‌ها را انجام می‌دهیم و اگر مبلغی هم اعلام شده مربوط به هزینه‌هایی است که باید تا انتهای این پرونده بپردازیم و هنوز پرداخت نشده است. ضمن اینکه شما حتما می‌دانید وقتی روند پرونده طولانی می‌شود شانس مذاکره هم بالا می‌رود و ما این شانس را داریم که با طرف مقابل به توافق برسیم. بعد هم اصلا ما این هزینه‌ها را انجام نمی‌دادیم چه می‌شد؟ همان 6 ماه قبل رای قطعی صادر می‌شد و با توجه به شرایط آن روزهای باشگاه و مشکلات مالی قطعا محرومیت‌ها و جرایمی برای باشگاه درنظر گرفته می‌شد. اینکه ما 6 ماه این پرونده‌ها را مدیریت و این فرصت را ایجاد کردیم که شرایط مالی باشگاه روبه راه شود، اتفاق بدی است؟ قطعا قبول دارید که شرایط امروز باشگاه پرسپولیس بسیار بهتر از 6 ماه قبل است.

در موضوع مالی اعتراض به این پرونده‌ها بحثی که مطرح است شکایت جداگانه برانکو و دستیارانش به فیفاست که باعث می‌شود برای هر پرونده هزینه‌ای جداگانه پرداخت شود.

ما فعلا برای ثبت اعتراض مبلغ هزارفرانک پرداخت کرده‌ایم و پول دیگری نداده‌ایم. در ادامه براساس انتخاب داور برای پرونده باید پرداختی دیگری داشته باشیم که درمجموع مبلغی می‌شود که آقای رسول‌پناه اعلام کردند این را هم بگویم که من مجری تصمیماتی هستم که مدیریت باشگاه اتخاذ می‌کند.

ظاهرا پیشنهاد باشگاه برای مصالحه با برانکو مورد قبول وکیلش قرار نگرفته و باید این پرونده به حکم نهایی منجر شود.

آخرین بار چند روز قبل پیشنهادی ازسوی باشگاه به وکیل آقای برانکو ارسال شده که ما منتظر نظر نهایی آنها هستیم. درضمن اگر هم این پیشنهاد مورد قبول‌شان نباشد آنها نظر خودشان را اعلام می‌کنند و ما پیشنهاد جدیدی می‌دهیم. اینکه چون یک پیشنهاد ما مورد قبول نبوده دلیل بر بسته شدن در مذاکرات نیست.

شنیده می‌شود بردن پرونده به CAS از سوی پرسپولیس عصبانیت برانکو را در بر داشته و باعث توقف مذاکرات شده است؟

اینها حرف‌های منطقی و حقوقی نیست که دوستان مطرح می‌کنند. ما بارها دیده‌ایم که در مراجع قضایی هم طرفین با یکدیگر صلح کرده‌اند. باز هم تاکید می‌کنم که ما پرونده‌ها را در روال قانونی پیگیری می‌کنیم اما تاکید آقای رسول‌پناه صلح در این پرونده‌هاست که ان‌شاءالله حاصل شود.

مذاکره‌ای با کالدرون هم داشته‌اید؟

حتما جزء اولویت‌های ماست که مذاکرات را با آقای کالدرون آغاز کنیم و ایشان جزء گزینه‌های اصلی باشگاه برای مصالحه هستند. ضمن اینکه هنوز در پرونده ایشان حکمی صادر نشده و ما منتظر اعلام نظر فیفا هستیم.

البته به‌نظر می‌آید باید برای حکم پرونده بودیمیر آماده باشید.

در این پرونده ما دفاعیات خود را ارسال کرده‌ایم و طرف مقابل هم مستنداتش را ارائه کرده است. شکل کار به‌طور کامل انجام شده و داورها انتخاب شده‌اند و ما هم منتظریم که رای صادر شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس