کد خبر 1086363
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
دستگیری نمایه بازداشت نمایه

۵ زن و مرد که در جریان سرقت از خانه پیرمردی تنها، باعث مرگ او شده بودند صبح دیروز در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از ابتدای سال ۹۴ با گزارش مرگ پیرمردی در خانه‌اش آغاز شد و بررسی‌های اولیه مشخص کرد که قاتل یا قاتلان به قصد سرقت وارد خانه قربانی شده‌اند و پس از بستن دست و پا و دهان صاحبخانه مقدار زیادی دلار، لیر و پول‌های نقد او را به سرقت برده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مأموران پس از بررسی تلفن همراه مقتول و ردیابی آخرین تماس‌ها به زنی به‌نام مینا رسیدند و او به‌عنوان نخستین مظنون بازداشت شد. وی پس از چند جلسه بازجویی در نهایت موضوع سرقت از خانه پیرمرد تنها را با همدستی خواهر و ۳ مرد دیگر پذیرفت. با اعتراف متهم ۴ عضو دیگر گروه دستگیر و به سرقت و سوء قصد به جان صاحبخانه اعتراف کردند و پرونده هر ۵ نفر به اتهام قتل پیرمرد و سرقت پس از تکمیل به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و صبح دیروز متهمان در شعبه ۱۰ محاکمه شدند.

در ابتدای جلسه دادگاه و پس از قرائت کیفرخواست علیه متهمان برادر مقتول به‌عنوان اولیای دم از دادگاه خواهان قصاص متهمان شد.

پس از او رضا متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و گفت: زمانی که برای پیدا کردن کار به تهران آمدم ۲۰ ساله بودم و اعتیاد هم داشتم. با تشویق یکی از همشهری هایم به‌نام داوود به سراغ حبیب که یکی از دوستانش بود رفتیم.

در خانه حبیب دو خواهر به‌نام‌های میترا و مینا هم زندگی می‌کردند که میترا با حبیب نامزد بود. یک روز بحث سرقت از خانه عموی داوود مطرح شد که من گفتم چون آشنا هستیم خیلی زود دستگیر می‌شویم پس از آن مینا گفت من خواستگاری دارم که مرد پولداری است و می‌توانیم از خانه او سرقت کنیم و پس از مدتی بحث کردن همه موافقت کردیم که نقشه سرقت از خانه خواستگار مینا را که پیرمردی تنها بود طراحی و اجرا کنیم.

وی افزود: در ابتدا مینا و میترا به بهانه صحبت درباره ازدواج به خانه پیرمرد رفتند و در ادامه هم من و داوود و حبیب وارد خانه شدیم که تا صاحبخانه ما را دید شروع به داد و فریاد کرد به‌همین خاطر ناچار شدیم دست‌ها و پاهایش را ببندیم و دهانش را بگیریم تا مانع کارمان نشود. پس از آن هم پول و دلارها را برداشتیم و از آنجا خارج شدیم.

پس‌از او سایر متهمان هم به جایگاه آمدند و با تأیید حرف‌های رضا گفتند: ما سرقت را قبول داریم اما پیرمرد را نکشتیم حتی وقتی رضا ضربه‌ای به شکم پیرمرد زد و او در حال خفه شدن بود با تنفس مصنوعی او را برگرداندیم و در طول مدتی هم که آنجا بودیم اصلاً دهانش را نبستیم فقط دهانش را گرفتیم و بعد پارچه‌ای در دهانش گذاشتیم تا سر و صدا نکند.

پس‌از اظهارات متهمان دادگاه برای صدور حکم وارد شور شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    9 0
    قطع دست تنها جزای مناسبه
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    8 0
    طمع مال دنیا چطور انسان رابه منجلاب می کشاند،که چشمانش کور،وگوش هایش را"کر"میکند تاجایی که ازانسانیت دور میشود ودست به قتل میزندواقعا بسیار برایم جای تعحب است که این ها ادم اند یا انسان نما!غافل ازاینکه خداوند جای حق نشسته ومال حرام خوردن ندارد،وبه سزای عمل زشتتون رسیدید،هرچه ازاین مفسدین نباشند بهترازبودنشونه-
  • تنهای غیر ثروتمند IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 17
    اصلاً چرا یه پیرمرد تنها باید اینقدر ثروت داشته باشه؟ یا چرا باید یه پیرمرد ثروتمند تنها باشه؟ اصلاً چرا یه آدم تنها باید پیر باشه؟ چرا باید هم پیر باشه ، هم تنها ، هم ثروتمند؟ باید قبلش اون پیرمرد را می گرفتن اعدام میکردند که باعث وسوسه جوانهای فقیر غیر تنها نشه
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    4 0
    چی شد؟ کی از کی خواستگاری کرد؟
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    11 0
    تمام این قتلا و دزدییا بخاطر اینه یعده چشماشون همیشه دنباله پول بقیه هست و رو خودشون حساب باز نمیکنن که برن کار کنن.کللللللله زندگی یعده شده دزدی
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    نکبتها پول مردم خوردن داردخیلی از پولها که جمع می شود نتیجه انست که افراد در زمانها مختلف روی خیلی از خواستهای خودشان یا فرزندانشان پا گذاشتهاند چقدر بیشعورید
  • محمد IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 0
    در همين تهران افراد پيري هستن كه تمام بچه هاي انها در خارج از كشور زندگي ميكنن و خودشان ثروت هايي دارن كه شايد بشه با اون حداقل ٣٠٠تا زوج را همراه با تمام لوازم زندگي خانه دار كرد اما متأسفانه تمام اين ثروت ها توسط بچه هاي انها به خارج برده ميشود چند ماه پيش يكي از رسانه ها نوشته بود ماموران ماليات طبق يك گزارش مردمي متوجه شده بودن تعداد زيادي خانه خالي كه براي يك نفر است خالي مانده بعد از تحقيقات متوجه شده بودن ايشان كه هم كارخانه دار و هم بساز و بفروش است بيشتر از ٧٠٠ آپارتمان و همه در بالاي شهر كه كوچكترين انها ٢٠٠ متر زير بنا دارد حتي به نام نوزاد ٨ ماهه و كودكان ٥ و ٧ و ١٠ و بقيه اپارتمان سند زده بود تا دارايي متوجه نشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس