کد خبر 1086362
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
محسن مهدیان

به نظر شما گناه یک مفسد بیشتر است یا گناه کسی که جمهوری اسلامی را دارای فساد سیستمی می داند؟

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه‌ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

با خبر مرگ قاضی منصوری این تعبیر را زیاد شنیدید....«کار خودشونه». چرا؟


ایران اینترنشنال قبل مرگ منصوری اعتراف می کند که وی در مسیر بازگشت به ایران است. حتا سایت منافقین در گزارشی مینویسد رژیم هواپیمای قشم ایر را برای بازگرداندن متهم راهی رومانی کرده است. از این رسانه ها نجس تر داریم؟ این اعترافات کافی نیست؟ خود مرحوم نیز مدعی بود باز خواهد گشت. بازهم کفاف نمی دهد؟ سوال ساده تر؛ بازگشت و دادگاهی شدن چنین فردی برای جمهوری اسلامی مفیدتر و آورده بیشتر دارد یا مرگ او با سرنوشت مبهم؟


این متن در مقام پاسخ به این شبهه نیست که «کارخودشونه» یا نه؟! در پی پاسخ به این پرسشم که این اتهام چرا برای برخی باور پذیر است؟


نوع دیگری از این تعبیر را کجا شنیدید؟ در دادگاه طبری: «دادگاه طبری ظاهر ماجراست، باید دنبال گنده ترها بود.»


افتخار نیست که جمهوری اسلامی محاکمه یک مقام ارشد سیاسی در بدنه قدرت را علنی و بدون لکنت و واهمه و ترس از مصلحت و بدور از محافظه کاری برگزار می کند؟! اینرا نمی بینند و دنبال «گنده ترها واصلی تر ها» هستند. چه شد که به این نتیجه رسیدیم در هر پرونده ای یک پشت پرونده ای وجود دارد از یک "مقام اصلی تر" که نظام از محاکمه او واهمه دارد؟! چه شد به چنین توهمی از فساد مافیایی در جمهوری اسلامی رسیدیدم؟


در هیچ جای عالم چنین وضعیتی پیدا نمی کنید که قوت یک نظام را به نقطه ضعفش تبدیل کنند. اینکه ضدانقلاب و مزدورها و مواجب بگیرانش چنین پروژه موهومی را جلو ببرند عجیب نیست؛ عجیب اینست که چرا این اتهام مشمئز کننده برای برخی باور پذیر است؟


مردم خرده روایت ها را با ابرروایت فهم می کنند. مثال: فرض کنید در ذهن شما ابرروایتی نقش بسته که فلان محله دزد بازار است. حالا اگر در روز روشن مردی از دیوار خانه اش بالا رود حتما می گویید دزد است. حال آنکه فرض این ابرروایت یعنی دزدبازاری نادرست است و لذا همان خرده روایت نیز غلط تصویر میشود چون آن مرد کلید خانه اش را گم کرده و ناچارا از دیوار بالا رفته است.


صدق و کذب خرده روایت ها را ما با ابرروایت ها فهم می کنیم. خرده روایت مرگ قاضی منصوری و دادگاه طبری با ابرروایت «فساد سیستمی» منتهی میشود به « کار خودشونه». حال سوالم این است چه کسانی در نقش بستن چنین ابرروایت سراسر ظالمانه ای نقش داشتند؟ پاسخش با شما.


انشالله عمق ماجرا را دقت فرمودید. به نظر شما گناه یک مفسد بیشتر است یا گناه کسی که جمهوری اسلامی را دارای فساد سیستمی می داند؟ اولی یک مصداق است و دومی همه مصداق ها را "نشانه" ای برای یک فساد اکبر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    4 2
    منصوری باید همون موقع که عزم برگشتن به ایران رو کرد باید خودش رو به سفارت ایران معرفی میکرد تا در امان باشه
  • FR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    5 3
    دمتان گرم ! متاسفانه این مطلب چالش بزرگی برای فهم درست از حقیقت ایجاد کرده است
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 1
    من در حیرتم جنای مهدیان که چرا ما باید به هر ادعای مضحکی جواب بدیم تا به حرفشون ضریب بدیم؟! جمهوری اسلامی نمیتونه به هر اتهام مضحکی جواب بده و اگر میخواست این کار رو بکنه الان ما تو دادگاه علل گرم شدن زمین و سوراخی لایه اوزون توسط ایران حاضر بودیم
  • امیرافشین IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    آقا اول انقلاب مسئولین باخدا و بی کفایت بودند ، الان بی خدا و بی کفایت هستن . مخاطبین شماهم تومریخ زندگی نمی کنن، توهمین ایران عزیزن ، که یکی از ثروتمندترین سرزمین های دنیاست ، اگه هشتاد درصد مردم این سرزمین فقیرن دلیلش چیزی بیشتر از فساد سیستمی ست ، بهتره بگی ابرفساد سیستمی خوب البته شما عادت دارید که همه چیز و گردن دشمن بندازید .
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    جناب مهدویان:مثلی داریم که می گویند:در دروازه را میشه بست /ولی در دهان مردم نه ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس