پایتخت۶

منابع خبری گزارش دادند که سیروس مقدم کارگردان مجموعه «پایتخت» برای ساخت فصل هفتم این سریال جهت پخش در نوروز ۱۴۰۰ با تلویزیون مذاکره کرده است!

به گزارش مشرق، این در حالی است که فصل ششم این مجموعه به دلیل ابتذال مفرط و نمایش مجموعه‌ای از ناهنجاری‌ها با انتقادات فراوانی مواجه شد؛ تا آنجا که عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما در دستور ویژه‌ای به معاونت سیما با اشاره به حواشی قسمت آخر «پایتخت ۶» نوشت: «لازم است بررسی شود که این اقدام حاصل  اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز ستون پنجم فرهنگی دشمن؟!»

ضعف شدید ساختاری و فیلم‌نامه نازل و دم‌دستی در کنار حجم بالای ناهنجاری‌ها در فصل ششم «پایتخت» به اندازه‌ای بود که با انتقاد گسترده مخاطبان، مسئولان رسانه ملی از پخش قسمت پایانی آن منصرف شدند و عملاً این سریال ناتمام رها شد.

با این اوصاف، باید از جناب علی‌عسگری ریاست صداوسیما پرسید که باز هم بناست راه برای ستون پنجم دشمن و افرادی که به‌طور آشکار به ‌ترویج ولنگاری فرهنگی مشغول هستند باز شود؟

سازندگان سریال «پایتخت ۶» باید پاسخگوی چرایی‌ ترویج این حجم گسترده از ابتذال در این سریال باشند، نه درخواست‌کننده ساخت فصل هفتم این سریال! از این گذشته؛ یادمان بماند که بازیگران این سریال خود را تافته جدا بافته می‌دانند و در اقدامی غیرحرفه‌ای به محض ممیزی صحنه‌ها و دیالوگ‌های سخیف، در فضای مجازی به رسانه ملی می‌تازند و زمینه اهانت به صداوسیما را فراهم می‌کنند.

با این حساب رسانه ملی چرا باید برای خود هزینه‌سازی کند؟!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 3
    چقدر بودجه از بیت المال قراره برای جلف گری های بیمزه و خنک و کلی توهین و اغراض ضدفرهنگی پای قسمت هفتمش نفله کنین ؟ بالای 100 میلیارد ؟ بعد مخاطبش هم رسیده زیر 10 درصد
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    1 4
    جناب اقای عسگری سوابق مثبت و شخصیت اسلامی - انقلابی خود را پاسداری کنید .شما موظف نیستید به هر قیمتی برای مشغول کردن مردم برنامه بسازید . عناصر اخلاق / حیا / غیرت / روحیه انقلابی/ تقویت نظام خانواده / سبک زندگی اسلامی - ایرانی / ایجاد روحیه نشاط و امید و ارزشهای دینی باید مهمترین مولفه ها و پیامهای کلیه برنامه های صدا و سیما باشند .جهت اطلاع چندی پیش در یکی از گزارشات مراکز تحقیقاتی غربی در باره یمن چنین امده بود که اگر ما - غرب - بتوانیم حجاب و حیای زنان و تحکیم نظام خانواده و روحیه مردانگی و غیور بودن مردان یمنی و قتاعت را از جامعه یمن کم رنگ کنیم مقاومت مردم یمن در هم شکسته میشود .
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    2 2
    متاسفانه فرهنگ جامعه ما در رسانه های اجتماعی اسیر پنجه افرادی است _ که با نظر خوشبینانه _ با دستورات اسلام آشنایی ندارند و بمنظور کسب مجوز پخش فیلم وسریال ها ی تولیدی خود ، پوسته ای از کلمات اسلامی ،مانند ذکر صلوات و ذکر اسامی مورد تقدیس مسلمانان هنگام قسم خوردن و اینکه یکی از بازیکنان نمایش در جبهه بوده و... ، را چاشنی فیلم خود کرده ولی در اصل حرف و افکار خود را القا می کنند و بنظر می رسد که مسؤولین و مدیران فرهنگی ما هم با این روش خو گرفته و فقط دنبال دادن بیلان کار(! ) و آمار هستند!. آیا وقت آن فرا نرسیده که در عرصه هنرهفتم هم انقلاب فرهنگی رخ دهد و با پیگیری و اجرای اوامر ولی فقیه ، از امروز دست اندرکاران تولید نمایشهای با مبنای اسلامی ،تحت تعلیم وتربیت قرارگیرند تا از ابتذال فرهنگی پیشگیری شده و آبی را که با بیل می توان بست قبل از تبدیل شدن به سیل نیاز به فیل نباشد؟!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس