کد خبر 1086273
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
مصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: در آستانه شکسته شدن پیک مصرف برق هستیم و تنها حدود ۳۹۰ مگاوات با شکستن رکورد مصرف برق ایران فاصله داریم.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی، سخنگوی صنعت برق کشور، ضمن اشاره به آمار مصرف برق در کشور، گفت: ظهر روز گذشته اوج مصرف برق کشور با افزایش ۵.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۵۷ هزار مگاوات گذشت.

بیشتر بخوانید:

مشاهده آنلاین مصرف برق برای تهرانی‌ها

سخنگوی صنعت برق،‌ در توضیح شرایط مصرف برق، افزود: با رسیدن اوج بار به رقمی فراتر از ۵۷۲۰۰ مگاوات تنها حدود ۳۹۰ مگاوات با شکستن رکورد مصرف برق ایران فاصله داریم.

*راهکارهای کاهش مصرف برق در فصل تابستان

رجبی بر لزوم توجه جدی به توصیه‌های مدیریت مصرف تاکید کرد و تصریح کرد: مشترکان صنعت برق در فاصله ساعت ۱۳ تا ۱۷ به هیچ عنوان از وسایل پرمصرف برقی همانند لباسشویی، جاروبرقی و ظرفشویی استفاده نکنند.

وی در بیان راهکارهای کاهش مصرف برق، ادامه داد: همچنین مشترکان در ساعات اوج مصرف از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و دمای کولرهای گازی خود را بر روی عدد ۲۴ تنظیم کنند.

رجبی، تاکید کرد: مشترکان در صورت امکان برای کولرهای آبی خود از سایبان استفاده کنند تا حدود ۳۰ درصد میزان مصرف برق آنها کاهش پیدا کند.

لازم به تاکید است، با توجه به افزایش مصرف برق در فصل تابستان، خاموش کردن سیستم های سرمایشی به هنگام خروج از محل کار یا منزل، نیز از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف برق به شمار می رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    صادرات رو متوقف کنید واحد های صنعتی که بیشتر برق کشور رو مصرف میکنند به دستگاه های بهینه تجهیز کنید توربین های قدیمی و پر مصرف رو با مهندسی معکوس نمونه آلمانی بروز رسانی کنید اتکا به نیروگاه های سیکل ترکیبی رو کمتر و استفاده از انرژی های نو رو توسعه بدین تا 30 سال دیگه و جمعیت 140 میلیونیم مشکل برق نخواهیم داشت نمیشه که همش یقه مردم رو گرفت تا پیک مصرف بیاد پایین
  • فرید IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 1
    لعنت بر خائنینی که صنعت هسته ای کشور را فلج کردند، تنها راه نجات از وضعیت سرمایه گذاری سنگید در برق اتمی است
  • از شهرستان سراب CH ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    اداره برق گزارشات مردمی رو که تخلف مشترکان انشعاب برق رو گزارش میکنند رسیدگی بکنه
  • لبیک یا خامنه ای IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    والله نزدیک به یکماهه برق خیابونه ما دچار نوسان شده و تمام لوازم برقی خونه ی ما یا سوخته یا نیمسوز شده و هیشکی هم پاسخگو نیست چون عادت کردن به پول مفت خوردن و کار نکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس