کد خبر 1086257
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
داروخانه

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از انهدام اعضای باند ۴ نفره جعل نسخه های پزشکی خبر داد و گفت: متهمان با جعل و استفاده از نسخه جعلی داروی کمیاب را تهیه و در بازار آزاد می فروختند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: اواخر فروردین ماه پرونده‌ای از سوی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۶ تهران به دادخواهی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

بیشتر بخوانید:

انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی

وی افزود: مفاد پرونده حاکی از آن بود، تعدادی افراد با در دست داشتن نسخه پزشکی جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و تقاضای داروهای کمیاب که برای بیماران خاص است، کرده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان محدودیت فروش داروی کمیاب، و اینکه هر بیمار در دوره زمانی تعیین شده این دارو ها استفاده می‌کند، ادامه داد: پرونده به صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم قرار گرفت و مراقبت‌های ویژه آغاز شد.

سرهنگ دستخال ابراز داشت: تردد افراد تحت کنترل در آمد تا اینکه کارآگاهان موفق شدند مرد جوانی را که برای خرید داروی کمیاب با در دست داشتن نسخه جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده بود شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود: با دستگیری اولین متهم پرونده دو تن از همدستانش که در بیرون از دانشگاه در حال پرسه زنی بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انتقال متهمان به پایگاه سوم مشخص شد که هر سه متهم دارای سابقه اعتیاد دارند و به ازای دریافت وجهی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و با تهیه داروی کمیاب با نسخه جعلی دارو را در اختیار سرکرده باند قرار می‌دادند.

وی گفت: متهمان اظهار داشتند، سرکرده باند فردی ۳۹ ساله می‌باشد، نسخه‌های جعلی را وی تهیه می کرده و در اختیار آن قرار می داده است.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه سرکرده باند در حوالی خیابان شریعتی شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پایگاه سوم این پلیس به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد، با تهیه داروهای کمیاب با نسخه جعلی آنها را به قیمت آزار در بازار به افراد عبوری می فروخته است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی اشاره به اینکه ارزش ریالی اعمال مجرمانه متهم نیاز به بررسی جامعی دارد در پایان گفت: متهم اصلی پرونده با دستور قضائی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد و سایر متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس