نظر داریوش ارجمند در مورد فوتبال و ورزش زورخانه‌ای

عضو هیئت رییسه فدراسیون زورخانه‌ای در مورد فوتبال و ورزش زورخانه‌ای صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، داریوش ارجمند در حاشیه بازدید صالحی امیری از فدراسیون زورخانه‌ای اظهار داشت: اگر ورزش دست من بود می‌گفتم ورزشکاران باید از گود زورخانه بگذرند. احیای فدراسیون زورخانه‌ای با همکاری ارگان‌های امکان‌پذیر می‌شود، چون این ورزش فراگیر است و نمی‌توان با کمک تنها یک فدراسیون این تشکیلات را اداره کرد.

بیشتر بخوانید:

پهلوانی که پا در کفش آمریکایی‌ها کرد

وی ادامه داد: مانند فوتبال خرید و فروش مثل در این ورزش وجود ندارد و بخاطر یک جام کسی خود را قیمت‌گذاری نمی‌کند. شعرهای که در این مکان خوانده می‌شود تفاسیر زیادی دارد ولی در فوتبال چه اشعاری روایت می‌شود؟

بازیگر و هنر پیشه سینما و تلویزیون تاکید کرد: در سریال فوتبالی هم نقش‌آفرینی کردم و به بچه‌های تیم می‌گفتم که فر ‌پلی همان فتوت و جوانمردی است و همیشه جوانمردی داشته باشید. فوتبال را خیلی دوست دارم ولی در ورزش زورخانه‌ای روح ورزشکار تعالی پیدا می‌کند. ایمان دیگری می‌خواهد و مقام مطرح نیست، بلکه سکوی پهلوانی قلب مردم است.

سجادی: اسباب بازی‌ام وسایل زورخانه بود

به گزارش فارس، عبدالله سجادی نایب رییس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هم در صحبت‌هایی اظهار داشت: تمام سازمانها، ارگانها و نهادها باید ورزش زورخانه‌ای را حمایت کنند و یک فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند با این منابع مالی کم فرهنگ پهلوانی را در بین جوانان اشاعه و گسترش دهد.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش زورخانه‌ای ارزش بالایی دارد و کسانی کاری از دست‌شان برمی‌آید برای این ورزش انجام دهند تا به جایگاه اصلی‌اش بازگردد. من زندگی‌ام را در این ورزش گذاشته و همه چیز خود را داده‌ام. از دوران کودکی با ضرب و آواز پدرم در خانه بیدار می‌شدم و اسباب بازی ام وسایل و اسباب زورخانه بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    احیا ورزش زورخانه به بافتن یه مشت اراجیف و شعار شکل نمیگیره .....باید فنون ناب دفاع شخصی براساس منابع کهن ایران و هند سانسکریت(بخصوص یوگا) و علم روز بازیابی بشه و در مراحل هفت گانه(استادی بعد از تزکیه نفس) به هنرجو آموزش داده بشه ......اگه اسرائیل کراوماگا داره ایران هم باید ورزش ملی موثر خودش را داشته باشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس