کد خبر 1085774
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کتاب بولتون| علت دفاع ترامپ از بن‌سلمان پس از قتل خاشقچی

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب جدید خود نوشته است رئیس جمهور آمریکا برای انحراف اذهان از تخلف دخترش، از ولیعهد عربستان سعودی در برابر اتهام دست داشتن در قتل یک روزنامه‌نگار دفاع کرده است.

به گزارش مشرق، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در کتاب جدیدش به شرح انگیزه دفاع رئیس‌جمهور این کشور از ولیعهد عربستان سعودی در ماجرای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا پرداخته است.

به نوشته پایگاه «میدل ایست آی»، در کتاب بولتون آمده است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بیانیه‌ای جنجالی در حمایت از «محمد بن‌سلمان» منتشر کرد تا اذهان عمومی را از رسوایی دخترش «ایوانکا ترامپ» منحرف کند.

بیشتر بخوانید:

بولتون به نقل از ترامپ نوشت: «اگر شخصاً این بیانیه را بخوانم ماجرای ایوانکا را پوشش می‌دهد. این کار [توجهات] را از ایوانکا منحرف می‌کند».

ایوانکا ترامپ در آن زمان از طریق حساب شخصی خود صدها ایمیل به کارکنان کاخ سفید و مقامات دولتی فرستاده بود که نقض قوانین اسناد فدرال محسوب می‌شود.

به گفته بولتون، انحراف افکار عمومی از رسوایی ایوانکا به قدری برای ترامپ مهم بود که علی‌رغم بیانیه آژانس اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌اِی) درخصوص دست داشتن بن‌سلمان در قتل خاشقچی، از وی درخصوص این اتهامات دفاع کند.

 علاوه بر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، گزارش پزشکی قانونی سازمان ملل نیز حاکی از این بود که «شواهد قابل اتکایی» درخصوص دست داشتن بن‌سلمان و دیگر مقامات ارشد سعودی در قتل خاشقچی وجود دارد.

بولتون در جای دیگری از کتابش نوشته است، ترامپ خروج از توافق هسته‌ای ایران، موسوم به برجام، را به دلیل تداخل با طرح ابتکاری «ملانیا ترامپ»، همسر خود به تعویق انداخت.

از روز پنجشنبه انتشار بخش‌هایی از کتاب بولتون به بمبی خبری در رسانه‌های جهان تبدیل شده است. او در این کتاب به افشاگری علیه ترامپ و اعضای کابینه‌اش پرداخته است.

ترامپ در واکنش به این اظهارات بولتون در حسابل توئیتری خود نوشت: «بسیاری از جملات مضحکی که او به من نسبت داده هرگز بیان نشده‌اند و داستان‌سرایی محض هستند. او در تلاش است اخراج خود مانند یک توله سگ بیمار را تلافی کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس