ویژه ها

نسخه اصلاح طلبان در سیاست خارجی، «انفعال و امتیازدهی یکطرفه» است. نسخه ای پرضرر که تشدید تحریم ها، تصویب قطعنامه های ضدایرانی و کاهش ارزش پول ملی، تنها بخشی از خسارت های آن است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**روزنامه اصلاح طلب، تریبون سروش برای حمله به علوم اسلامی

«حسین حاج فرج دبّاغ» معروف به «عبدالکریم سروش» از فعالین اصلاح طلب مقیم آمریکا که در فتنه ۸۸ یکی از اعضای اتاق فکر فتنه در خارج از کشور بود در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «علم انسانی، به دلایل مختلف، غل‌ها و زنجیرها بر دست و پا دارد که ناگشودنی نیستند اما سخت‌جانی می‌کنند. اسلامی کردن علوم انسانی زنجیر تازه‌ای است که ناشی از آشنا نبودن به روش‌شناسی علمی است و تکامل این علوم را به تعویق و توقف می‌افکند. این هوس‌ها معلول و محصول همان غرب‌ستیزی است که چندین دهه است گزینش از دستاوردهای غربی را ناصواب و ناممکن می‌شمارد و اینک به جان علوم انسانی افتاده است».

سروش به دلیل بیان اظهارات و انتشار مقالات ضددینی و ضداسلامی تاکنون چندین بار از محافل ضددینی در غرب، جایزه دریافت کرده است.

وی که حمایت از همچنس بازی و زنا با محارم را در کارنامه خود ثبت کرده است، در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب اعتماد، علوم اسلامی را مورد هجمه قرار داده است.

رهبر معظم انقلاب- ۲۰ خرداد ۹۷- در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه ها فرمودند: «تا کِی باید ما بنشینیم مصرف‌کننده‌ی علم دیگران باشیم؟ بنده با یاد گرفتن علم از دیگران هیچ مخالف نیستم؛ این را بارها گفته‌ام و همه هم میدانند؛ گفتم ما ننگمان نمیکند که از آن کسی که دارای علم است یاد بگیریم و شاگردی کنیم، امّا شاگردی یک حرف است، تقلید یک حرف دیگر است! تا کِی دنباله‌روِ علم این‌وآن باشیم؟ چرا در زمینه‌ی علوم انسانی وقتی گفته میشود که بنشینیم فکر کنیم و علوم انسانیِ اسلامی را پیدا کنیم، یک عدّه‌ای فوراً برمی‌آشوبند که «آقا! علم است»؟ علم است؟ در علوم تجربی که علم بودنش و نتایجش قابل آزمایش در آزمایشگاه است، این‌همه غلط بودنِ یافته‌های علمی روزبه‌روز دارد اثبات میشود، آن‌وقت شما در علوم انسانی توقّع دارید [غلط نباشد]؟ ».

تکلیف امثال سروش کاملا مشخص است، اما سوال اینجاست که چرا یک روزنامه اصلاح طلب در داخل کشور باید تریبون شخصی باشد که به حمله به مبانی اسلام و اعتقادات دینی مردم کشورمان شهره است!؟

**مجید انصاری:سیل و زلزله نگذاشت دولت روحانی کار کند

«مجید انصاری» از فعالین اصلاح طلب که در دولت اول روحانی، معاون رئیس جمهور بود، در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان سرلیست اصلاح طلبان انتخاب شد و چیزی حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد. این در حالی است که «محمدباقر قالیباف» به عنوان سرلیست ائتلاف اصولگرایان حدود یک میلیون و سیصد هزار رای داشت.

سرلیست شکست خورده اصلاح طلبان در مصاحبه با روزنامه ایران در پاسخ به این سوال که «اگر بگوییم اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم شکست خوردند شما دلایل این اتفاق را چه می‌دانید؟ عمدتاً به عوامل بیرونی مثل بررسی صلاحیت‌ها بیشتر تأکید دارید یا عوامل درونی جبهه اصلاحات؟ » گفت: «تحلیل انتخابات اسفند ۹۸ فرصت و مجال بیشتری می‌طلبد. با این حال باید دید آیا تعبیر شکست برای اصلاح‌طلبان، تعبیر رسایی هست یا نیست؟ زمانی می‌شود گفت یک جریان سیاسی از رقیب انتخاباتی شکست خورده که همه شرایط برای هر دو طرف برابر بوده و میزان مشارکت یک حد نصاب قابل قبول مانند گذشته، داشته باشد».

انصاری در ادامه گفت: «با وجود همه این مسائل، در دوره یازدهم مجلس عوامل دیگری هم مؤثر بود. از جمله این عوامل، ارزیابی ای بود که مردم از موفقیت دولت داشتند. من نمی‌خواهم در اینجا عملکرد دولت را ارزیابی کنم. باید خود دولتمردان گزارشی را از آنچه تحویل گرفته و تحویل داده‌اند ارائه کنند.
البته  نمی‌توان گفت که همه ماجرا به همین یک علت ختم می‌شود. از سوی دیگر دولت آقای روحانی بخصوص در دوره دوم با فشارهای زیاد خارجی و داخلی همراه بود. از یکسو تحریم‌ها و از سوی دیگر اتفاقاتی همچون سیل و زلزله و... در عملکرد آن تأثیرگذاشته و چه بسا مانع از آن شده که دولت بتواند برنامه‌های خود را کامل اجرایی کند. اخیراً هم که موضوع کرونا و هزینه‌های مترتب بر مدیریت و مهار آن مزید بر علت شده است».

«علی ربیعی» دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت نیز در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «اگر این دولت نبود!» نوشت: «مزیت دولت حاضر با وجود همه انتقادهایی که می‌شود این است که این دولت از همان ابتدا به‌طور مستقیم به تحریم‌ها تهاجم کرد، در مقطعی آن را شکست و در مقطعی دیگر که با ضد حمله صهیونیست‌ها علیه دستاوردهای برجامی مواجه شد، از پا ننشست، امریکا را در لاهه به شکست کشاند. در کنار آن نسبت به جامعه و رفع آثار تحریم هم بی‌تفاوت نبود. استراتژی تاب‌آوری جامعه را در مقابل تحریم در دستور کار خود قرار داد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که رهبری با موقعیت‌شناسی به درستی بر آن تأکید کرده بودند را در کانون برنامه‌های خود قرار داد».

مجید انصاری در مصاحبه مذکور، کارنامه ضعیف دولت را یکی از دلایل شکست اصلاح طلبان در مجلس نامیده است. اما بلافاصله به توجیه عملکرد دولت پرداخته و مدعی شده است که سیل و زلزله و ترامپ و کرونا، مانع از آن شده که دولت بتواند برنامه های خود را اجرایی کند!

علی ربیعی نیز حمله به تحریم ها را مزیت دولت روحانی نامیده است. این در حالی است که همین چند ماه پیش «عباس عراقچی» معاون ظریف صراحتا اذعان کرد که یکی از نتایج برجام، افزایش تحریم ها بوده است.

پیش از این، روزنامه اصلاح طلب آرمان با انتقاد از  توجیه تأمل برانگیز برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در بی تقصیر جلوه دادن دولت نوشته بود: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛ اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند…شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

**ترامپ مذاکره میخواهد، نباید عصبانی اش کنیم

«فریدون مجلسی» دیپلمات سابق که اکنون خانواده اش در آمریکا اقامت دارند، در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «واقعیت آن است که تنش ایران و ایالات متحده آمریکا بعد از اقدام دونالد ترامپ در خروج از برجام در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ شرایط را به نقطه‌ای رساند که عملا روز به روز انجام مذاکرات بین تهران و واشنگتن غیرممکن شد. اما نقطه‌عطف در این خصوص به ترور سپهبد سردار سلیمانی بازمی‌گردد. یعنی اکنون با ترور سردار سلیمانی دیگر شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که به هیچ‌عنوان تهران حاضر به گفت‌وگو و مذاکره با کاخ سفید در خصوص مسائل راهبردی و مهمی چون پرونده هسته‌ای، توان موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود، حداقل با دولت دونالد ترامپ نیست. بسیاری معتقدند دونالد ترامپ با برخی توئیت‌های خود بعد از بازگشت سیروس عسگری و تبادل آقای طاهری و مایکل وایت مبنی بر تشکر از ایران و تمایل برای انجام مذاکرات دیپلماتیک، آن هم قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به دنبال یک تغییر رفتار جدی و احتمال بسترسازی برای مذاکره دو طرف است».

مجلسی در ادامه نوشت: «سه کشور اروپایی، سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آنتونیو گوترش هیچ راه دیگری جز گام نهادن در مسیر ایالات متحده آمریکا ندارند. اکنون شرایط برای تشدید تنش به شدت مهیاست، چون در پس ناکامی‌های دونالد ترامپ، هم در مواجهه با ویروس کرونا و هم در در خصوص اعتراضات گسترده ایالات متحده آمریکا به واسطه قتل جورج فلوید، وی اکنون دیگر چیزی برای باختن ندارد؛ لذا سیاستی را پیش خواهد گرفت که فضای تنش را به شدت رادیکال خواهد کرد و هرچه به زمان برگزاری انتخابات سوم نوامبر نزدیک شویم، این رادیکالیسم در فضای دیپلماتیک و امنیتی بین دو طرف بیشتر و پررنگ‌تر خواهد شد».

«علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «ایران هوشمندانه قدم بردارد» نوشت: «بازیگران عرصه بین‌الملل در فضای بین‌المللی دیپلماسی جدیدی را شروع کرده‌اند و مهم‌ترین بخش آن نیز اظهارنظری است که دبیرکل سازمان ملل در خصوص ناآرامی‌های تابستان گذشته عربستان و نقش ایران در آن مطرح کرد. نوع دیگر نیز رویکرد آژانس نسبت به ایران است و بنابراین قابل پیش‌بینی بود که کشورهای اروپایی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران خواهند داد که به تصویب هم برسد».

بیگدلی در ادامه نوشت: «اما در طرف مقابل، گزینه‌های اقدام ایران محدود است. یکی از این راه‌ها این است که از NPT خارج شود و پرونده به شورای امنیت و ذیل فصل هفتم منشور می‌رود که ممکن است به سطوح بالاتری از تنش برسد. لذا این کار اساسا به نفع ایران نیست و نباید اتحادیه اروپا را از دست بدهیم...تنها روزنه اتحادیه اروپا است که نباید بسته شود. این در حالی است که رئیس‌جمهور می‌گوید اروپا با ما بدرفتاری کرد؛ البته با بستن درهای دیپلماسی معجزه‌ای صورت نمی‌گیرد لذا باید منفذهای دیپلماتیک باز باشند. از طرفی این درست است که این قطعنامه روی توافق برجام تاثیر می‌گذارد اما به نفع ما نیست که برجام از هم پاشیده شود و اتحادیه اروپا نیز این را نمی‌خواهد. آنچه مهم است اینکه دولت قدم‌های هوشمندانه‌ای را بردارد که همین فضایی که اکنون به‌وجودآمده مدیریت شود. باید با صبر و شکیبایی دنبال اهداف اصلی خودمان باشیم».

در ماههای اخیر علیرغم اقدام جنایتکارانه دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، رسانه ها و فعالین اصلاح طلب، یا صراحتا اعلام می کنند که «باید با آمریکا مذاکره کنیم و ترور سردار سلیمانی نباید مانع مذاکره شود» یا در لفافه می گویند «حیف شد، ترور سردار سلیمانی مسیر مذاکره را سخت کرده است».

این طیف در هر دو حالت با هراس افکنی اینگونه القاء می کند که ترامپ شخصی غیرقابل پیش بینی و دیوانه است و نمی توان در مقابل چنین شخص نامتعادلی، قد علم کرد، چرا که او به راحتی به سیم آخر زده و ممکن است با اقدامات رادیکالی، جنگی خانمان سوز به راه بیندازد.

فریدون مجلسی در یادداشت مذکور اینگونه القاء می کند که مقامات ایران(و نه الزاما مردم ایران)! به دلیل ترور سردار سلیمانی، حاضر نیستند با آمریکا درباره توان هسته ای و موشکی و منطقه ای مذاکره کنند.

وی در ادامه با دیوانه خواندن ترامپ، در لفافه هشدار می دهد که نپذیرفتن پیشنهاد مذاکره با ترامپ از سوی مقامات ایرانی ممکن است او را به دیوانگی بیشتر تشویق کرده و فضا را پرتنش کند.

علی بیگدلی نیز در یادداشت مذکور علیرغم همصدایی آشکار اروپا با آمریکا و مجموعه اقدامات ضدایرانی طرف اروپایی، نسخه ذلت پیچیده و مدعی است که به هیچ عنوان نباید اروپا را از دست بدهیم!

نسخه اصلاح طلبان در سیاست خارجی، «انفعال و امتیازدهی یکطرفه» است. نسخه ای پرضرر که تشدید تحریم ها، تصویب قطعنامه های ضدایرانی و کاهش ارزش پول ملی، تنها بخشی از خسارت های آن است.

این در حالی است که بحران کرونا در آمریکا و در ادامه، آشوب ها و ناآرامی ها در ایالت های مختلف آمریکا در پی اقدام نژادپرستانه پلیس این کشور، و پیش از آن اقدامات اقتدارآفرین ایران در ارسال نفتکش ها به ونزوئلا و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی به فضا و موشک باران پایگاه عین الاسد، بیش از پیش گزینه حمله نظامی را باطل کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 0
    معمای تختی شد؟
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      12 0
      اصلاح طلبان تهوع آور/ نافی خدا، کدخداباور!
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      5 1
      ابرو باد و مه و خورشید و فلک درتقصیرند تا تو نانی به کف اری و ۴۰۰۰ هزار متر تخلفت را بسازی
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      9 0
      مجید جان، اون ارتش و سپاه و نیروهای مردمی بود که سیل و زلزله را مدیریت کردند.
  • ایران SE ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    30 1
    خواب مذاکره را به گور خواهید برد ... ها ...گوساله سامری برجام هنوز بزرگ نشده
    • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      3 20
      حالا هنوز گرمی حالیت نیست ولی دو روز دیگه که برای توالت رفتنت هم قرعه کشی گذاشتن ( چون تو تامین قطعات توالت هم با تحریم ها به مشکل میخوریم ) میری دست ظریف رو برای همین برجام و صد تا برجام بعدی میبوسی .
    • سید IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      14 1
      اجازه مذاکره با غرب برای اصلاح طلبان تهوع آور به مثابه در اختیار گذاشتن دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمار مرگ مغزی است!
  • نیازمند اصلاحاتیم IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    6 37
    هنوز هم احمق هایی هستند که تصور میکنند افزایش قیمت دلار تقصیر دولته و ربطی به تحریم هایی که با موشک پراکنی و تحریک احمقانه منطقه ای اعمال شدن نداره ، قبل انتخابات مذاکره نکنیم بعدش باید به جای مذاکره التماس و پابوسی کنیم وگرنه نون خشک هم گیرتون نمیاد بخورید .
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      20 1
      مطمئناً هر شرایطی پیش آید تو یکی از گشنگی نخواهی مُرد! چون آمریکا برای سگ هایش اهمیت بیشتری قائل است تا مخالفانش!!!!!!
    • احمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      11 0
      آدم عاقل بیا به ما احمق ها توضیح بده سی میلیارد دلار و هفتاد تن طلا رو کی برد. 4.8 میلیاردش که کلا نیست و نابود شد. با موشک هوا شد یا اگر الان بریم مذاکره یا التماس و پابوسی برمیگرده؟ درضمن آدم احمق ولی با خدا باشه بهتر از اینه که بی شرف و بی غیرت باشه و با کدخدا. برو ببین اون عاقلهایی که به پابوسی ترامپ و امثال ترامپ رفتن به کجا رسیدن. خود ترامپ به کجا رسید؟ دو قرن کافی نبود برای آزمایش سیاست مذاکره و پابوسی؟ می خوای باز هم امتحان کنی؟ اسم گنده تون رو هک گذاشتید امیرکبیر زمان؟
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      9 1
      اسمتو باید اسهال صلبان میزاشتی داداش
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      1 0
      تو همون پلشتی بودی که گفتی حاضری ناموست به امریکایی ها بدی بهتره همین کاری که لیاقتت هستو بکنی دهنتم ببند
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      2 0
      هنوز هستند احمق هایی مثل شما که دل به دشمن بسته اند
    • مهدی IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
      1 0
      خود روحانی در مجلس اعلام کرد همین الان میتوانم به رییس بانک مرکزی بگویم قیمت ارز را به قیمت اردیبهشت بازگرداند این همه ارز و سکه ذخایر کشور در بانک مرکزی توسط سیف با دستور چه کسی چوب حراج زدن قیمت سرسام اور مسکن و حبوبات برنج. رب گوجه ربطی به تحریم نداره
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    8 1
    بله حاصل علوم انسانی غربی رو امروز داریم در مهد تمدن و آزادی ( دست بر قضا همونجایی که شما ساکن هستی) هر روزه تماشا می کنیم آقای سروش. بیشتر احتیاط کن. نا سلامتی بهتون می گن دکتر!
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    13 2
    نچ نچ نچ. نابودی هژمونی غرب و آمریکا بدجوری باعث به هم ریختن اصلاح طلبا شده. بیدار شین خاک تو سرتون. بیخود نیست بهتون می گن نماد تحقیر ملی هستین!!! واقعا تهوع آور هستن و مایه ی شرمساری ایرانیان.
  • عليرضا طول لاتي IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    8 0
    خوبه شرق خبراشون مي ذاره ما مي بينيم اونطرف چه خبره. من که از ديدن روزنامه‌هاي اونوري کرونا مي گيرم.
  • شریف زاده IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    7 0
    **مجید انصاری:سیل و زلزله نگذاشت دولت روحانی کار کند دو کلمه بشنو از مادر عروس عروس گاو دوش نبود می گفت زمین پدر شوهرم هموار نبود. روحانی اگر می خواست کارکنه . بستر فراهم بود. خواهشن ندانم کاری تان را به زمین زمان حواله ندهید. که سیل و زلزله نگذاست روحانی کار کند.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    18 0
    ازگرسنگی بمیریم بهترازاینه که باذلت زندگی کنیم.کورهستین سرنوشت قذافی وصدام رونمیبینید.تاکی میخواید مقابل استکبارمنفعل باشین.ناسلامتی ماشیعه ی امام حسینیم که فرمودند:هیهات من الذله.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    ترامپ غلط می‌کند با تمام افساد طلبان.!!!
  • ایرانی US ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    ترامپ عصبانی بشه چه غلطی میخواهدبکند
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    سیل و زلزله نگذاشت روحانی کار کند یا بی عرضگی و فرسوده بودن وزرا و دله دزدی هیت دولت و اختلاس و جاسوس بازی در دولت
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    سیل و زلزله نگذاشت که به قول آخوندی در هفت سال وزارتش یک آجر را روی هم نگذاشت یا اعتقادی به این کار نداشت
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    بهترین راه واسه فهمیدن لپ حرف اصلاح طلبها مطالعه سایت مشرقه. اصلاح طلبها واقعا باید از مشرق ممنون باشن که اینقدر زحمت میکشه و اصل حرفه اصلاح طلبها را با توضیحات کامل واسه فهمیدنش رو منتشر میکنه واسه کل ملت. من یکی که حوصله ندارم برم صدات روزنامه و سایت و....اصلاح طلبها را بخونم ببینم حرف و نظرشون چیه بجاش ده دقیقه مشرق رو میخونم همه حرفاشون دستم میاد یا خیلی....هستی مشرق یا خودت اصلاح طلبی در واقعیت
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    می میریم "می جنگیم" ولی سازش نمی پذیریم..خلیج فارس ایران محل دفن ترامپ--
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 0
    به خدا قسم ترامپ بزدل ترین آدمیه که تو عمرم دیدم. گویا در بزرگنمایی این احمق منافعی برای چپ ها خوابیده.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    ترامپ عصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر.!!!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    1 0
    ترامپ وافساد طلبان عصبانی باشید وازاین عصبانیت بمیرید.!!!
  • علی حیدری IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    ظاهرا سیل وزلزله امکان دروغ گفتن بی جا وزیادی از اصلاح طلبان ، فتنه گر، زیاده گو ودقل باز را گرفت ، اصلاح طبان اهل ریا اهل کار نیستند‌ .
  • US ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    6 1
    من همیشه طرفدار مذاکره بودم ولی‌ دیگر با این رژیم آمریکا در این شرایط هرگز مذاکره نباید کرد چون معنی‌ آن پذیرش شرایط تسلیم است. ترامپ بی‌ شرمانه از توافق برجام تقلب کرد و فقط می‌خواهد به همه نشان دهد چگونه ایران را وادار به تسلیم کرد با سیاست تحریم تا تسلیم. الان بهترین استراتژی کاهش تعهدات هسته‌یی تا تعلیق NPT است. باید گزینه دفاع هسته‌ای روی میز باشد به عنوان اهرم فشار حتی اگر قصد ساختن آن را نداریم.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    سروش غربگدا
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    دولت تمیدید و تحریم
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • DE ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    مجید انصاری: سیل و زلزله نگذاشت دولت روحانی کار کند هرروز همینطور سیل پشت سیل و زلزله پشت زلزله مگر فرصت داد کارکنیم صبح زلزله شب سیل! اصلا اعضای دولت در جلسات چای نبات که میخوردند با قاشق هم نمیزدند. نبات میریختد داخل چایی میگذاشتند روی میز زلزله میشد از شدت زلزله نبات داخل چای حل میشد.
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    دولت روحانی سیل و زلزله ای مخرب برای مردم بود و هست
  • US ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    اقاى ديپلمات جهت مزيد استضارشما عرض ميشود دراين هفتادهشتاد سال اخير امريكا پايتخت امپراطورى دولت پنهان جهانى است وتاقبل از ظهور اقاى ترامپ دركاخ سفيد مستقر بوده است واقاى ترامپ رئيس جمهورامريكا درمقابل ما نيست واصلاطرف دعوا هم نيست واين دولت پنهان جهانى است كه طبق برنامه اعلام شده است تجزيه كشورما به چند كشوراست واقاى ترامپ اين امپراطورى جهانى را براساس تمام شواهد موجود نمايندكى نمى كند كه هبچ بلكه كشورما دشمن خودش هم است وبا تمام قدرت تبليغاتى كه دراختيار دارد تلاش ميكند وىرا به لجن بكشد واز كاخ سفيد بيرون كند حالا شما جناب ديپلمات پيشين ميفرمائيد كه جمهورى اسلامى برود مذاكره كند كه چى بشود ديگران فقط به شما ى پيشنهاد دهنده شيرين عقل عقل ميگويند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    ازابتداهم باضربه به ارکان نظام آمدید- شایدشانس بد؟
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    خدا مرگی به خودت و مذاکراتت بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس