کد خبر 1085695
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
قربانی: در مصدومیت بازیکنان به هیچ عنوان کادر پزشکی مقصر نیست/ مصاحبه ستوده درست نبود

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال گفت:در مصدومیت بازیکنان فوتبال کادر پزشکی هیچ تیمی به هیچ عنوان مقصر نیست.

به گزارش مشرق، پیروز قربانی در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون مصدومیت 4 بازیکن استقلال از ناحیه رباط صلیبی اظهار داشت: فقط نظرم را می‌گویم و نمی‌خواهم خدای ناکرده کسی را مورد اتهام قرار بدهم. در کل دنیا شرایط همینگونه است و در مصدومیت بازیکنان فوتبال کادر پزشکی هیچ تیمی به هیچ عنوان مقصر نیست.وظیفه کادر پزشکی تیم‌ها برگرداندن بازیکنان به شرایط تمرینی و مسابقه است.

وی افزود: 90 درصد مصدومیت‌ها از ناحیه رباط صلیبی به شرایط تمرینی بازیکنان و خستگی آنها مربوط است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ریکاوری خوبی صورت نمی‌گیرد و بزرگترین دشمن بازیکنان خستگی آنها است. ریکاوری بازیکنان حتی از تمرینات آنها هم مهمتر است.

بیشتر بخوانید:

سازمان لیگ باید پاسخگوی مصدومیت بازیکنان باشد

مدافع تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: اگر این  صحبت‌ها را انجام می‌دهم خدا شاهد است که مربی بدنساز استقلال را نمی‌شناسم و حتی نمی‌دانم نام او چیست. تمام صحبت‌هایم بدون موضع است و چیزی که در این مدت یاد گرفته‌ام را منتقل می‌کنم. فکر می‌کنم مصدومیت 2 بازیکن استقلال(محسن کریمی و داریوش شجاعیان) هم به قبل از حضور فرهاد مجیدی در این تیم بر می‌گردد و اصلا آن زمان مربی بدنساز فعلی در استقلال نبود.

قربانی خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد که چرا یک تیم 4 بازیکنش با پارگی رباط صلیبی مواجه می‌شود چون این موضوع طبیعی نیست. وقتی بدن و ذهن خسته است به هنگام فرمان مغز، سیستم عصبی مرکزی خسته می‌شود و بدن به موقع عمل نمی‌کند. وقتی بازیکن می‌خواهد بچرخد به خاطر خستگی دیر عمل می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود بالاتنه خوب حرکت کند اما پایین تنه دیرتر عمل کرده و در نهایت رباط آسیب می‌بیند. فقط در 10 تا 20 در صد مصدومیت‌ها ضربات شدید تاثیرگذار است.

وی در خصوص اینکه کاوه ستوده عضو گروه پزشکی استقلال به مربی بدنساز آبی پوشان در مورد نحوه تمریناتش تذکر داده است عنوان کرد: این کار درست نیست. باز هم تاکید می‌کنم همه نفرات از جمله فرهاد مجیدی و دکتر ستوده و دکتر نوروزی همه از دوستانم هستند و حرف‌های من ربطی به تخریب این نفرات ندارد اما در یک خانواده نباید مسائل به این شکل به بیرون درز پیدا کند.

مدافع سابق استقلال تصریح کرد: وقتی یک بازیکن مصدوم می‌شود من دو دستی به سر خودم می‌کوبم ولی اینکه کار را به گردن یکدیگر بیندازیم درست نیست. در خانواده ممکن است بعضا مشکلاتی ایجاد شود ولی به نظرم اگر این مسائل درون همان خانواده حل شود بهتر است. همه باید برای منافع تیم کار کنند و وقتی یک نفر کار را به گردن دیگری بیندازد اتحاد تیمی از بین می‌رود. تصورم این است که مجیدی خودش می‌تواند این موضوع را جمع کند و به خوبی می‌داند چه تصمیمی بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس