کد خبر 1085643
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
ترامپ و رایس

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید به عنوان گزینه معاونت ریاست جمهوری «جو بایدن» تشدید شده، ترامپ در صفحه توییتر خود پیامی را علیه او بازنشر داد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ پیامی توییتری علیه سوزان رایس را بازنشر داده که در آن این عضو ارشد دولت سابق آمریکا به «دروغگویی» درباره حمله سال ۲۰۱۲ به کنسولگری واشنگتن در بنغازی لیبی متهم شده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتری خود پیامی از یک صفحه توییتری را بازنشر داد که در آن نوشته شده است: «سوزان رایس کاملا از روی اطلاع به آمریکا درباره "ویدئو" دروغ گفت، اوباما و (هیلاری) کلینتون هم‌وطنان ما را رها کردند، رایس برای لاپوشانی کردن آن حقیقت را کنار گذاشت. بنغازی#».

بیشتر بخوانید:

اشاره این توییت به اظهارنظر سوزان رایس در سال ۲۰۱۲ و پنج روز بعد از حمله به کنسولگری واشنگتن در بنغازی بود که در آن سفیر وقت و سه مقام دیگر آمریکایی کشته شدند.

رایس که در آن موقع نماینده آمریکا در سازمان ملل بود و به تازگی به عنوان نامزد اوباما برای منصب مشاور امنیت ملی کاخ سفید تعیین شده بود، درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی گفته بود، این یک حمله از پیش طراحی شده نبود و ناشی از اعتراضات «خودجوش» در رد فیلم موهن (علیه پیامبر اسلام (ص)) بود.

اقدام ترامپ در بازنشر توییت علیه سوزان رایس


وی همچنین گفته بود: «به نظر ما ظاهرا شماری از عناصر تندرو به صورت انفرادی به این اعتراضات کملحق شده و با سلاح‌های سنگین که متاسفانه بعد از انقلاب لیبی هم اکنون به وفور دیده می‌شوند به کنسولگری حمله کردند».

اظهارات رایس با انتقادهای شدید اعضای ارشد جمهوری‌خواه کنگره شامل «جان مک کین» و همچنین «میت رامنی» نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ مواجه شد و آنها ضمن رد اظهارات این مقام ارشد دولت اوباما، در مخالفت با تعیین او به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید موضع گرفتند اما از آنجایی که این منصب نیازی به مجوز کنگره ندارد، او توانست به این سمت منصوب شود.

اقدام ترامپ در بازنشر دادن (ری توییت کردن) توییت علیه سوزان رایس درحالی انجام شده که طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال انتخاب او به عنوان گزینه بایدن برای معاونت ریاست جمهوری آمریکا تشدید شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    2 0
    کلمه توئیت یعنی جیک زدن، و جیکجیک کردن. واژه بازجیک معادل مناسبی برای ری توئیت است. فارسی را پاس بدارید. ضمنا، در کارتون "تام و جری" شخصیتی به نام "توئیتی" (جیکجیکو) وجود داشت.
  • mahdi IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    به احتمال بالا بایدن میشه رئیس جمهور چهارسال بعد یا در دوره بایدن بایدن ترور میشه یا رای نمیاره سوزان رایس هم به مدت هشت سال میشه رئیس جمهور امریکا و اولین رئیس جمهور زن امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس