کد خبر 1085502
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
بن‌سلمان نمایه

نتایج یک بررسی نشان می دهد که اجرای قانون «ممنوعیت سفر خارجی» در عربستان بخشی از سیستم سرکوب نظام مندی است که ولیعهد سعودی از آن برای تحکیم پایه های قدرت خود و جانشینی پدرش استفاده می کند.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست روز جمعه در یادداشتی به قلم «دیوید ایگناتیوس» می نویسد: «نتایج یک بررسی نشان می دهد که [تبعات] اجرای قانون ممنوعیت سفر به خارج [برای اتباع سعودی] بسیار گسترده تر از آن چیزی است که معمولاً شناخته می شود و بخشی از یک نظام سرکوب سازمان یافته در پادشاهی سعودی است. به باور برخی از مقامات آمریکا، محمد بن سلمان در تلاش برای تصاحب کامل قدرت و احتمالاً جانشینی پدر بیمار خود- ملک سلمان- در سال جاری، از این ابزارها برای تحکیم قدرت استفاده می کند».

این روزنامه به نقل از «خالد الجبری» یک پزشک عربستانی مقیم تورنتو این ممنوعیت سفرهای خارجی را «گروگانگیری و ابزاری برای حکمروایی» می خواند.

به رغم اعطای آزادیهای محدود در زمینه سفرهای خارجی به اتباع سعودی به ویژه زنان از سوی محمد بن سلمان، تحلیلگران آمریکایی و سعودی معتقدند که کنترل سفرهای خارجی اتباع سعودی به ویژه اعضای خاندان پادشاهی این کشور بخشی از تلاش گسترده ولیعهد سعودی برای سرکوب هر چالشی از درون خاندان پادشاهی و نخبگان حوزه کسب و کار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 1
    قشنگ 5 ساله مشرق داره روی این موضوع مانور میده !
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    7 خان رستم باید این کره خر طی بکند تا جای اون الاغ پیر را بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس