کد خبر 1085468
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۰
گل نیلوفر پیچ

گل نیلوفرپیچ گیاهی که برگ‌های آن بسیار زیبا و خیره کننده است به دلیل رنگ‌های متنوعی که گل‌های آن دارد در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش مشرق، گیاه نیلوفر پیچ گیاهی است که در مناطق گرمسیر به خوبی رشد می‌کند، این گیاه دارای برگ‌های بسیار زیبا با گل‌هایی دارای رنگ‌های متنوع است بنابرهمین در بین افراد محبوبیت‌های زیادی دارد.

گل‌های شیپوری این گیاه معمولا به رنگ ارغوانی، صورتی یا سفید و مناسب‌ترین زمان برای کاشت این گیاه بهار است، برای کاشت این گیاه نیاز است تا بذر آن را تهیه کنید. جالب است بدانید که روند رشد این گیاه به سرعت طی می‌شود به نوعی که پس از کاشتن بذر نیلوفر پیچ کمتر از یک هفته جوانه می‌زند.

طریقه کاشت گل نیلوفر پیچ آبی:


پس از تهیه بذر آن‌ها را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و روی آن آب ریخته و بگذارید تا خیس بخورد، سپس گلدان مناسبی انتخاب کنید، بذر را به گونه‌ای در خاک گلدان قرار دهید که محل قرار گیری آن تا سطح خاک یک سانتی متر فاصله باشد تا هم زودتر جوانه بزند و هم جا برای رشد ریشه‌ها به اندازه‌ی کافی در گلدان وجود داشته باشد.

پس از جوانه زدن بذر باید روزانه به طور مرتب آن را آبیاری کنید. این گیاه در برابر خشکی بسیار مقاوم است، اما باید همیشه خاک آن مرطوب باشد تا درخشندگی برگ و گل هایش از بین نرود باید دقت داشته باشید تا برای کاشت این گیاه از خاک مناسب نیز استفاده کنید مناسب‌ترین خاک برای گل نیلوفر خاک باغچه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 0
    چگونه یک گل نیلوفر پیچ را نگهداری و پرورش دهیم؟ اگر به گل نیلوفر پیچ زیادی آب بدهید تمام پیچهاش زنگ میزنه بعد هی باید بری گوشی رو برداری ببینی کیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس