کد خبر 1085422
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
ساری

فوق ستاره پرتغالی بانوی پیر در شکست چهارشنبه شب برابر ناپولی در کوپا ایتالیا، چهره‌ای مستاصل از خود به نمایش گذاشت؛ چهره ای که تنها و تنها فشار را روی سرمربی این تیم را بیشتر کرد.

به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو در فاصله آگوست ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۹ در ۱۱ فینال متوالی همواره در تیم برنده بوده است و حالا برای نخستین بار در دوران حرفه‌ایش، دو بار متوالی بازنده فینال بوده است.

شاید جام حذفی ایتالیا برای مرد پرتغایل اولویت نبوده است اما بهرحال شکست دردناک است. او بابت اینکه در ضربات پنالتی حتی موفق به زدن ضربه پنالتی نشد، به وضوح مستاصل به نظر می‌رسید زیرا پیش از آن «پائولو دیبالا» و «دانیلو» با از دست دادن ضربات پنالتی خود، امیدهای یووه را برای پیروزی به یاس بدل کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

کنایه خواهر رونالدو به سرمربی یوونتوس

البته هیچ تضمینی هم برای گل زدن رونالدو وجود نداشت؛ او هفته گذشته در نیمه نهایی برابر آ.ث میلان در جریان بازی یک پنالتی را از دست داده بود و در مجموع بازی نه چندان قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته بود.

با این حال، او در دیدار ورزشگاه المپیک افتضاح بود و به قول نشریه گزتا دلو اسپورت، بدترین بازیکن میدان.

«لوکا تونی» مهاجم اسبق یووه به طور مشخص تحت تاثیر قرار نگرفته بود و در جریان پخش زنده شبکه «رای اسپورت» با حالتی متفکرانه گفت که «در حال حاضر رونالدو حتی برای برتری در جنگ های تن به تن هم تقلا می‌کند.»

با این حال، این شکست به معنای واقعی ربطی به رونالدو نداشت؛ البته به شکل بنیادی این طور نبود. در شرایط فعلی سوژه اصلی بحث این نیست که پنج بار برنده توپ طلا بد بازی می‌کند بلکه پرسش این است که او چرا بد بازی می‌کند؟

انگشت اتهام مستقیما به سمت «مائوریتسیو ساری» نشانه رفته است؛ سرمربی یووه حتی پیش از فینال چهره ای خشمگین از خود به نمایش گذاشته و نگران این بود که رسانه‌ها بابت اینکه وی هرگز موفق به فتح یک جام معتبر در ایتالیا نشده است، سر و صدای زیادی برپا کنند.

بعد از فینال اما تنها درمانده به نظر می رسید.

او در گفت‌وگو با «رای» اذعان داشت: بعد از بازی حرف زیادی به بازیکنان نزدم. من هم مثل آنان خشمگین و ناامید بودم بنابراین در چنین مواقعی بهتر است که حرفی نزنید.

در سوی مقابل، «گنارو گتوسو» برای تشکر کردن از شاگردانش بابت به ارمغان آوردن نخستین جام دوران سرمربیگری‌اش، سر از پا نمی‌شناخت. در واقع، یکی از محاسن بازی کردن پشت درهای بسته این بود که مخاطبان تلویزیونی می‌توانستند نطق شورانگیز بعد از بازی هافبک اسبق تیم ملی ایتالیا را بدون زحمت بشنوند.

وی خطاب به شاگردانش گفت: شجاعت و شخصیت را همزمان لمس کردم؛ اینجا افرادی حضور دارند که قراردادشان در آستانه اتمام است و ما را ترک می‌کنند اما گریان هستند؛ بی‌نهایت به شما افتخار می‌کنم.

در حالیکه گتوسو از عشق و علاقه شاگردانش تمجید می‌کرد، ساری در حال سرزنش «دلمرده» بودن تیمش بود.

البته این رخوت را می‌توان به سه ماه تعلیق فوتبال ناشی از پاندمی کرونا نسیت داد اما این بدان معنا نیست که یوونتوس پیش از تعلیق رقابت‌ها نمایش های خوبی داشت؛ در حقیقت آنها از ۱۰ دیدار اخیر خود در تمام رقابت‌ها، تنها در چهار بازی به برتری رسیده اند.

یووه به این دلیل ساری را استخدام کرد تا نه تنها برای بانوی پیر جام بیاورد بلکه این کار را به شکلی تحسن برانگیز انجام دهد.

«خوان کوادرادو» پس از فینال مدعی شد که «ناپولی ۱۱ نفره دفاع کرده» و درست مثل دیدار برابر اینترمیلان در نیمه نهایی، در لاک دفاعی فرو رفته بوده است.

با این حال توهین آمیز است اگر بگوییم تیم گتوسو هیچ کاری غیر از دفاع کردن انجام نداد و یا اینکه آنها استحقاق پیروزی در آن دیدار را نداشتند.

در سوی مقابل یوونتوسی‌ها بابت اینکه در ضربات پنالتی باختند، بدشانس نبودند بلکه خوش شانس بودند که تا خود را تا این مرحله از تورنمنت بالا کشیدند؛ در واقع اگر گلری همچون «جیان لوئیجی بوفون» درون دروازه نبود، بانوی پیر در زمان های معمول بازی با جام خداحافظی می‌کرد.

مرد ۴۲ ساله ایتالیایی چندین مهار حیاتی و شگفت انگیز داشت و در کنار «متیس دی لیخت» و «الکس ساندرو» از معدود خوب‌های یووه بود.

یووه در بیشتر زمان بازی دلمرده بود؛ بی‌شک از حیث تهاجمی اینگونه بود به طوری که خط هافبک این تیم یک بار دیگر ثابت کرد که فاقد خلاقیت لازم است.

این ناپولی بود که در سرتاسر زمان بازی حملات تهدیدآمیزی روی دروازه یووه تدارک می دید. آنها هفت شوت درون دروازه داشتند و یووه تنها سه بار توپ را داخل چارچوب تیم تحت هدایت کرگدن آتزوری داشت.

تیم گتوسو شاید تیمی نبود که تماشای آن لذتبخش باشد اما یووه هم چنین تاثیری نداشت؛ حتی به اندازه ناپولی هم خوب نبود و دیدار چهارشنبه شب به شکلی دردناک بر این واقعیت صحه گذاشت. در آن دیدار تنها یک تیم با هویت محرز در زمین بود؛ یک تیم دستورات سرمربی‌اش را به بهترین شکل پیاده کرد و آن تیم، تیمی نبود که بدنبال فتح نهمین اسکودتو متوالی خودش است.

بانوی پیر همچنان محتمل‌ترین گزینه برای قهرمانی در سری‌آ است زیرا آنها همچنان از لحاظ دفاعی برتری دارند اما عملکرد چهارشنبه شب تنها اعتماد به نفس لاتزیو رده دومی را افزایش داد.

در حال حاضر، یووه به نظر بی روح و به شکلی چشمگیر قابل شکست.

همانطور که تونی گفت «بوفون بهترین بازیکن زمین بود اما تقریبا همه بازیکنان یووه در تقلا بودند حتی رونالدو که درست شبیه یک بازیکن عادی شده بود.

بوفون پیش‌تر گفته بود که «یوونتوس واقعی» ساری فصل بعد ظاهر می‌شود اما آیا اینقدر به او فرصت داده می‌شود؟ کاسه صبر تورین از همین حالا لبریز شده است..

تیتر نخست روز پنجشنبه نشریه «توتواسپورت» مستقر در تورین این بود: «برتری ناپولی، فاجعه ساری»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس