کد خبر 1085267
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
۱.۵ میلیون آمریکایی دیگر طی یک هفته گذشته بیکار شدند

وزارت کار آمریکا اعلام کرد درخواست های اولیه برای مزایای بیکاری در هفته منتهی به ۱۳ ژوئن به ۱.۵۰۸ میلیون رسیده است.

 به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، وزارت کار آمریکا اعلام کرد درخواست های اولیه برای مزایای بیکاری در هفته منتهی به ۱۳ ژوئن به ۱.۵۰۸ میلیون رسیده است.

این آمار کمی از ۱.۵۴۲ میلیون درخواستی که در هفته قبل از آن ثبت شده بود کمتر است. تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری در اواخر ماه مارس به رکورد ۶.۸۶۷ میلیون رسیده بود. درخواست های فعلی دوبرابر اوج نرخ بیکاری در رکود بزرگ بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ است.

بیشتر بخوانید:

۴۵ میلیون آمریکایی بر اثر کرونا بیکار شدند

خروج ۱.۲ میلیون کارگر خارجی از عربستان تا پایان سال

افزایش درخواست مزیت‌های بیکاری در انگلیس

استیون بلیتز، اقتصاددان ارشد آمریکا در نیویورک می گوید:« مردم عقیده دارند تقاضا برای مزایای بیکاری کاهش یافته ولی در اقتصادی که رو به بازگشایی است، این رقم بسیار بالاست». 

 شرکت های تولیدی، خرده فروشی، فناوری اطلاعات و تولید نفت و گاز اعلام کرده‌اند مشاغل خود را کاهش می دهند و دولت های ایالتی و محلی هم در حال اخراج کارگران هستند.

 اقتصاددان‌ها انتظار دارند پس از پایان یافتن بسته کمکی ۳ تریلیون دلاری، این تعدیل نیرو ها افزایش یابد.

  سیاست‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند نرخ بیکاری در پایان سال میلادی جاری برابر با ۹.۳ درصد باشد. نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۵ درصد در فوریه به ۱۳.۳ درصد در ماه مه رسید. فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد باید سالها از اقتصاد آمریکا حمایت کند. جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا به قانون گذاران گفت بی ثباتی های قابل ملاحظه ای در مورد زمان و قدرت بهبود اقتصادی وجود دارد».

با کند شدن فعالیت‌های اقتصادی در نتیجه همه گیری ویروس کرونا،  اقتصاد آمریکا رسما در ماه فوریه وارد رکود شد و دوره طولانی مدت توسعه آن پایان یافت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس