بانک مسکن: دخالتی در تعیین قیمت اوراق وام مسکن نداریم/سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای عامل گرانی اوراق

مقام مسئول بانک مسکن با اشاره به کاهش حدود ۲۵ درصدی قیمت اوراق وام مسکن، گفت:بانک‌ مسکن هیچ‌گاه در تعیین قیمت اوراق تسه دخالتی ندارد.

به گزارش مشرق، صابر عسکرپور مدیر امور مالی بانک مسکن اظهار کرد: بانک مسکن هیچگاه در تعیین قیمت اوراق تسه دخالتی ندارد و مانند سایر ابزارهای بازار سرمایه، میزان عرضه و تقاضا است که قیمت اوراق تسه را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: در عین حال بانک مسکن به‌عنوان ناشر اوراق وظیفه داریم همواره فرآیندهای مرتبط با معاملات اوراق را بررسی کنیم تا از طریق راهکارهای مناسب در بازار مانند ایجاد محدودیت 4 ماهه برای معاملات مجدد، تقاضای سفته‌بازی در خرید و فروش آن کاهش یابد و تسهیلات‌گیرندگان مسکن بتوانند با قیمت مناسب آن را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

یک‌ و نیم برابر نیاز مسکن در کشور، خانه خالی در تهران وجود دارد

راهکاری برای کاهش قیمت مسکن

کنترل مسکن با دریافت مالیات از «خانه‌های ارواح»

وی اضافه کرد: از دلایل دیگر افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن (تسه)، هجوم بسیاری از سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای در بورس بود که با مشاهده رشد قیمت اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات بدون آگاهی از ماهیت این اوراق به اشتباه نسبت به خرید آن اقدام کردند و این افزایش فشار تقاضا نیز در رشد قیمت اوراق تا بیش از 80 هزار تومان موثر بود.

مدیر امور مالی بانک مسکن گفت: کاهش مراجعات فروشندگان اوراق به کارگزاری‌ها و شعب بانک به دلیل شیوع ویروس کرونا و انباشت تقاضای تسهیلات نیز از دیگر عوامل کاهش عرضه اوراق بود که موجب نوسان اخیر شد.

عسکرپور یادآور شد:‌ با اقدامات انجام شده، مصرف‌کنندگان واقعی اوراق یعنی متقاضیان تسهیلات متوجه شدند به اندازه نیاز آنها اوراق در بازار وجود دارد و پس از شکل‌گیری روند نزولی در قیمت اوراق، تقاضای غیرواقعی و سفته بازی نیز بازار را ترک کرد. در نتیجه اکنون شاهد کاهش سطح قیمت اوراق به کمتر از 60 هزار تومان و افت بیش از 25درصدی قیمت اوراق نسبت به زمان اوج‌گیری قیمت در نمادهای مختلف تسه هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    چرا کاری نمی کنید که قیمت اوراق مسکن پایین بیاد آخه ما چه گناهی کردیم که هم باید سود وام بدیم و هم باید پول خرید اوراق بدهیم مگه اوراق مسکن برای سود کردنه اینطوری به فکر مسکن مردم بیچاره هستید این یک مشکل را نمی تونید حل کنید
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    من با بدبختی پول جور کردم که یک خانه کوچک توی محله پایین تهران بخرم اونموقع که اقدام کردم اوراق برگه ای 52 تومان بود با گذشت 10 روز به 75 تومان رسیده آخه این انصافه که هم اینقدر پول سود وام اوراق مسکن بدهم هم این همه پول خرید اوراق ؟؟؟ تازه هزینه های دیگر هم داره واقعا نمی دونم ما مردم قشر ضعیف یا متوسط چطوری باید زندگی کنیم توی این موقعیت یک میلیون هم برای من یک میلیونه اگه میشه کاری کنید که اوراق پایین بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس