کد خبر 1084909
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
کرونا

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه از ظاهرشدن نشانه‌های امیدواری در مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

به گزراش مشرق، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت نشانه‌های امیدواری در مبارزه با ویروس کرونا ظاهر شده است. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، «تدرس آدهانوم»، مدیر سازمان جهانی بهداشت، علی‌رغم این در یک نشست آنلاین تأکید کرد کشورها باید اقدامات پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس ادامه دهند. 

بیشتر بخوانید:

تایید ترکیب داروی کرونای محققان ایرانی در دنیا

به نوشته رویترز، مدیر کل سازمان جهانی بعداشت گفته با آنکه شمار موارد ابتلا به «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) در بسیاری از نقاط دنیا رو به افزایش است، «بارقه‌های امید» ظاهر شده‌اند. 

تدروس علاوه بر این گفت اینکه نتایج تحقیقات اولیه نشان داده‌اند که یک کورتون ارزان‌قیمت به نام دگزامتازون دارای اثرای درمانی روی بیماران است «اخبار بسیار خوشایندی» است. 

نتایج اولیه برخی پژوهش‌ها در انگلیس روز سه‌شنبه نشان دادند دگزامتازون که از دهه ۱۹۶۰ از آن به عنوان داروی ضدالتهاب استفاده شده اثرات مثبتی در درمان بیماران داشته است. 

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    37 1
    مگه اول کرونا نمی گفتند دگزامتازون باعث بدتر شدن کرونا میشه؟؟؟؟
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      1 0
      اوایل بیماری پرستارایی که بهشون مراجعه کردم به منم گفتند کورتون خطرناکی و نباید مصرف کنی
    • ایرج IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      سلام دوست عزیز دگزامتازون سیستم ایمنی بدن رو ضعیف میکنه ولی جدیدا با دوزهای بسیار پایین آن موفق به تضعیف کنترل و نابودی ویروس کرونا شده اند و داروهایی دگزامتازون فعلی موجود در داروخانه ها بسیار خطرناک هستند
    • هبوط آدم IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      هر روز یه حرف مفت جدید! کنتور که نداره
    • متیو IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      اولش خیلی چیزا میگن مهم اخر پاییز وقت شمردن جوجه ها
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      0 0
      احتمالا می خواستن کسی درمان نشه
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    1 0
    بابا اون اوایل کلی آدم از تزریق دگزا به عنوان ضد درد تلف شدند حالا یه باره شد بارقه ی امید .یه شرکت داروسازی یه ماه ورشکست میشه بعدش دوباره بازدوبند به اسم نسخه شفابخش دوباره دگزا را می فرسته تو بازار یعنی نسخه های سازمان جهانی بهداشت مثل صندوق پول و سازمان ملل همه در راستای از بین بردن بشریتند و بس. از اول هم نباید یه این جونورهای خارجی توجه میکردیم. حالا هم همینطور.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    1 1
    بیچاره بشر که سلامتیش رو داده دست اینا. خود دکتر مردانی گفت این دارو سبب افزایش مرگ و میر شده و بخشنامه کردیم که استفاده نکنند. یه روز میگن ماسک لازم نیست فرداش میگه واجبه. دستکش هم همینطور و ....
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    شما وقتی کرونا میگیرید دلیل بر این نیست که میزبان فوت میکنه بدن در مقابل ویروس کم آورده، دلیل اینه که با ورود یک ویروس ناشناخته برای بدن که سابقه قبلی هم نداشته به حدی لنوفیست T به داخل بدن تشرح میکنه که شبیه شیمی درمانی عمل میکنه یعنی هر چی سلول دوست و دشمن سر راهش باشه همه رو نابود میکنه! برای همین از سرکوب کننده های دستگاه ایمنی بدن استفاده میکنند که جلوی این قتل و عام در داخل بدن بگیرند. شما فرض حالا ویروس ایدز این سلول های تدافعی T آلوده میکنه !!! یعنی بدن هیچ سلول دفاعی دیگری ندارد.
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    روانی نشیم خوبه دیگه به چی اعتماده !یه روز این دارو خوبه روزی دیگه بده خدایا خودت کمک کن این بیماری داره نسل ادم منقرض میکنه بس ناشکریم-
  • حسینعلی IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    2 1
    تنها راه درمان قطعی کرونا استفاده از ظرفیت طب اسلامی و دارو امام کاظم علیه السلام هست و بس...
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 1
    هرچی سازمان بهداشت جهانی میگه باید عکسش انجام بشه وقتی فردی مثل بیل گیتس که خود سرمایه گذار در زمینه تولید ویروس هاست برای کاهش جمعیت جهان، در سازمان جهانی بهداشت نفوذ فوق العاده دارد پس نمی توان به این سازمان اعتماد کرد.
  • احمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    این سازمان بهداشت جهانی کلا مزخرف میگه. اول میگفت دگزامتازون باعث تضعیف ایمنی و مرگ و میر میشه، الان میگه خوبه. قبلا میگفت ماسک اثری زیادی نداره، الان می گه مهم ترین بازدارنده ماسکه. میگفتن دستکش استفاده کنید، الان می گن نکنید. به حرف متخصصین خودمون گوش بدیم خیلی بهتره. همه این سازمان های جهانی بدرد نخور مثل هم هستن. از سازمان ملل و سازمان انرژی اتمی گرفته تا سازمان حقوق بشر، بانک جهانی و بهداشت جهانی.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    1 0
    این who همه رو به بازی گرفته . هر روز میگه یه چیز خوبه فرداش میگه بده . بهتره ما هم از عضویت این سازمان کودکانه انصراف بدیم
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    دگزا رو زدن به مسولین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس