دفتر مشترک ارتباطی ۲ کره

در این دفتر از سال ۲۰۱۸ بین ۱۵ تا ۲۰ نفر نماینده از طرف شمال و جنوب به طور مداوم حضور داشتند که نمایندگان کره جنوبی در طبقه دوم و نمایندگان کره شمالی در طبقه چهارم مستقر بودند.

به گزارش مشرق، دفتر مشترک ارتباطی شمال و جنوب در شهر که سون  دقیقا در مرکز شبه جزیره و پایتخت قدیمی شبه جزیره کره صبح امروز سه شنبه توسط کره شمالی منفجر شد.

این اقدام در پی ارسال بالن های اهانت آمیز توسط  چند فراری افراطی کره شمالی انجام گرفت.

دفتر مشترک ارتباطی در ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ در پی توافق سران دو کره تاسیس شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش آمریکا به آخرین تحولات بین دو کره پس از انفجار در خطوط مرزی

برای ساخت این دفتر، زمین آن توسط کره شمالی تامین شد و ساخت توسط کره جنوبی انجام گرفت.

در این دفتر از سال ۲۰۱۸ بین ۱۵ تا ۲۰ نفر نماینده از طرف شمال و جنوب به طور مداوم حضور داشتند که نمایندگان کره جنوبی در طبقه دوم و نمایندگان کره شمالی در طبقه چهارم مستقر بودند.

این نمایندگان هر هفته تا قبل از شروع اپیدمی کرونا با یکدیگر ملاقات و در خصوص مسائل مورد علاقه گفتگو می کردند که در این مدت یک سال و ۹ ماه ۶۵ مورد دستور العمل از طرف شمال و ۶۰ مورد از طرف جنوب  مورد بحث قرار گرفت.

هزینه ساخت این ساختمان بالغ بر ۱۵ میلیون دلار و هزینه نگه داری و موارد دیگر بالغ بر ۲۴ میلیون دلار  تخمین زده شده است که از محل مالیات  وحدت تامین شده بود و با این انفجار  همه آن هزینه ها بر باد رفت.

به نظر کارشناسان مسائل شبه جزیره، دولت کنونی کره جنوبی که مبتکر حل اختلاف با کره شمالی بود و تلاش می کرده سیاست تنش زدایی را در شبه جزیره به پیش ببرد  در موقعیت خاصی قرار گرفته و عملا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و هرگز توقع نداشته اینچنین غافلگیر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    2 0
    این کره جنوبی مزدور امریکاست آن از رفتار با کره شمالی و این رفتار با ایران و بلوکه نمودن میلیاردها دلار پول مردم مظلوم ایران به دستور اربابش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس