کد خبر 1084618
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
آیت‌الله سید‌کاظم حائری

مرجع تقلید شیعیان با تأکید براینکه حضور اشغالگران در عراق تحت عناوین اقتصادی و نظامی مطلقاً حرام است، گفت: امضاء یا تمدید هرگونه توافقنامه امنیتی با اشغالگران حرام است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدکاظم حائری مرجع تقلید شیعیان ضمن تجلیل از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در واکنش به گفت‌وگوهای کنونی بین دولت عراق و آمریکایی‌ها اظهار داشت: امضا یا تمدید هرگونه توافقنامه امنیتی با اشغالگران حرام و همچنین امضاء یا تمدید هرگونه توافقنامه امنیتی با اشغالگران مطلقاً حرام است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا هرگز نمی‌تواند به نفوذ و تسلط ایران در عراق خاتمه دهد

وی افزود: اگر مسئولان عراقی به وظیفه‌شان در مقابله با اشغالگران عمل نکنند وظیفه مردم عراق است که آنان را اخراج کنند.

مرجع تقلید شیعیان در بیانیه‌ای اعلام کرد:

اولا: امضاء یا تمدید هرگونه توافقنامه امنیتی با اشغالگران حرام است، زیرا اشغالگران برای کشور ما جز کشتار، ویرانی، خواری و ذلت و زبونی چیز دیگری نمی‌خواهند و شواهد آن نیز بیشتر از آن است که شمارش شود وداعش یکی از بدی‌های اشغالگری است.

دوم: حضور اشغالگران در عراق تحت عناوین اقتصادی و نظامی و امثال آن مطلقاً حرام است.

سوم: اگر مسئولان به وظیفه‌شان در مقابله با اشغالگران عمل نکنند موضع حقیقی با ملت غیور عراق خواهد بود که چیزی جز عقب‌نشینی اشغالگر و اخراج همراه با تحقیر آن را از سرزمین ما نمی‌خواهد همان کاری که ملت عراق با ساخته اشغالگران یعنی داعش انجام داد.

در پایان از خدای سبحان و تعالی می‌خواهیم رزمندگان شجاع ما را به آنچه مایه رضایت اوست هدایت کند و آنان را دژی محکم برای دفاع از اسلام قرار دهد و از خداوند می‌خواهم به شهدای غیرتمندمان و در صدرشان دو فرمانده بزرگوار پیروز (شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس) رحمت کند و آنان را چراغ راه رزمندگان درراه خداوند قرار دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    آفرین بر این عالم روشن ضمیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس