کد خبر 1084531
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۰
شبکه اجتماعی

افراد وقتی می‌خواهند به درستی یک خبر اعتماد کنند، بیشتر از آنکه منبع اصلی خبر برایشان اهمیت داشته باشد، کسی که آن را بازنشر کرده برایشان مهم است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی نوشت: مطالعه میدیا اینسایت پراجکت درباره شیوه برخورد خوانندگان با خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، نشان داد که افراد، وقتی می‌خواهند به درستی یک خبر اعتماد کنند، بیشتر از آنکه منبع اصلی خبر برایشان اهمیت داشته باشد، کسی که آن را بازنشر کرده برایشان مهم است.

این نشانه دیگری است از اهمیتِ روزافزون شبکه‌های اجتماعی در ساختارِ اعتماد ما انسان‌ها حکایت دارد، نشانه‌ای که شبکه‌های اجتماعی باید بیش از پیش به آن توجه کنند. 

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد خوانندگان برای اینکه خبری را باور کنند به بازنشردهنده آن نگاه می‌کنند، نه پدیدآور اصلی! تام روزنستیل ـ مدیر اجرایی موسسه مطبوعات آمریکایی گفته معمولا اینگونه است که اگر از کسانی خوشمان بیاید و با آن‌ها موافق باشیم، هم بر چیزهایی که می‌بینیم تأثیر دارد و هم بر اینکه چیزی را باور کنیم یا نه؛ ما به آن‌ها اعتماد داریم و این اعتماد را به مطالبی هم که بازنشر می‌دهند تسری می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس