کد خبر 1084484
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
موضع رسمی باشگاه ذوب آهن درباره سرنوشت لیگ

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن مشارکت دادن باشگاه ها برای تصمیم گیری در رابطه با آینده لیگ را حق مسلم آنها می داند.

به گزارش مشرق، مدت هاست بحث تعطیلی یا ادامه مسابقات لیگ برتر در کنار قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال، دو موضوع اصلی فوتبال ایران بوده است.


این روزها با رسیدن به هفته هایی که قرار است لیگ نوزدهم دوباره از سر گرفته شود، مخالفت ها با شروع دوباره لیگ بیشتر از قبل شده و تراکتور با مدیریت زنوزی در صدر این مخالفت ها دیده می شود.


به همین بهانه با جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن هم صحبت شدیم و او اینطور حرف هایش را درباره سرنوشت لیگ و تصمیم درست تر آغاز کرد:« ما از اول تا حالا عنوان کردیم بهتر است با خرد جمعی تصمیم بگیریم. با شرایطی که الان به صورت رسمی از آمار مبتلایان ارائه می شود و در برخی استان ها وضعیت قرمز است و آمار فوت زیاد است، انجام مسابقات جای نگرانی زیادی دارد. یک ماه قبل که تصمیم به شروع دوباره لیگ گرفته شد، اینقدر آمار زیاد نشده بود. این روزها ولی شرایط سخت است.»


محمدی با اشاره به تنگناهایی که برگزاری لیگ ممکن است ایجاد کند، اضافه کرد:« باید در این شرایط اولویت را برای سلامت جامعه بگذاریم. من سری قبل هم در مصاحبه با شما گفتم که روح قانون برپایه سلامت، لذت و عدالت پایه گذاری شده است ولی با شرایط فعلی کلمه اولش تحت الشعاع قرار گرفته است. به هر حال برگزاری بازی ها و جابجایی ها که تیم ها مجبور به آن هستند، ریسک را بالا برده و حتی اگر یک نفر ناقبل در یک تیم پیدا شود، ممکن است زندگی خیلی ها تحت الشعاع قرار بگیرد. من به باشگاه های مختلف حق می دهم. آیا تاکنون کسی ضمانت داده که لیگ برگزار شود، مشکلی پیش نمی آید؟ این شرایط هر روز بدتر می شود و مبتلایان صعودی می شود. فرقی نمی کند؛ داور، خبرنگار، بازیکن، مدیرعامل و .. چرا اینقدر اصرار به برگزاری لیگ داریم. مگر کسی حق پخش می گیرد در این فوتبال و درآمدی برای باشگاه ها وجود دارد که اینقدر به برگزاری لیگ اصرار می شود؟!.»

بیشتر بخوانید:

پاسخ پلیس آلمان به باشگاه ذوب‌آهن؛ هیچ مشکلی برای پرواز از فرانکفورت به دوحه نیست

او سپس به حرف های مسعود شجاعی اشاره کرد و افزود:« آقای رادولوویچ مصاحبه کرده که من از مصاحبه مسعود شجاعی ترسیده ام. مسعود شجاعی بازیکن بزرگی در فوتبال ما است و اگر اینقدر با صراحت ابراز نگرانی می کند، حتما چیزی وجود دارد.  البته فرقی نمی کند و همه فوتبالست های ما مسعود شجاعی هستند.»


از محمدی در رابطه با راه حل این ماجرا پرسیدیم و او اینطور به این سوال واکنش نشان داد و گفت:« باید مدیرعاملان باشگاه ها را دعوت کنند و تصمیم بگیرند. هر تصمیمی از این جلسه با مدیران باشگاه ها خارج شود، با کمترین تنش همراه خواهد بود. شاید بگویند ادامه مسابقات.... شاید بگویند تعیین قهرمان شود..... به هر حال شرکای لیگ باشگاه ها هستند. چه اشکالی دارد آنها در این تصمیم مشارکت داشته باشند؟ ما دو ماه پیش این پیشنهاد را دادیم. موضع ما هیچ تغییری نکرده است. با این حال تصمیمات را تمکین می کنیم.»


حرف های پایانی مدیرعامل ذوب آهن درباره سرنوشت لیگ اینطور بود:« حتی مصاحبه آقای دکتر علی نژاد را دیدم که اختیار را به فدراسیون  و سازمان لیگ داده اند. وقتی وزارت به این صراحت اعلام رای می کند، چرا در فدراسیون و سازمان لیگ اصرار زیاد بر نظر خود دارند. هر روز انصراف از سوی برخی تیم ها اراده می شود و کم و زیاد می شود. این زیبنده فوتبال ما نیست و شکل خوبی ندارد. یک بار برای همیشه مدیران باشگاه ها را دعوت کنند و از آنها در این خصوص نظرسنجی بگیرند.»

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس