کد خبر 1084039
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
اتهام‌زنی مدیر کل آژانس اتمی: ایران اجازه دسترسی به 2 مکان را نمی‌دهد

مدیر کل آژانس اتمی با تکرار ادعای اجازه ندادن ایران به بازرسان آژانس برای دسترسی به 2 مکان، مدعی شد تهران همچنین از گفت‌وگو در این باره امتناع می‌ورزد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد تهران اجازه بازرسی از برخی مکان‌ها را نمی‌دهد.

خبرنگار شبکه «کان‌نیوز» به نقل از گروسی نوشت: «ایران برای چهار ماه است که به ما اجازه دسترسی به دو مکان را نداده و تقریبا برای یک سال نیز در مباحثات محتوایی برای شفاف‌سازی درباره سوالات حول مواد هسته‌ای اعلام‌نشده و فعالیت‌های هسته ای اعلام نشده همکاری نکرده است».

بیشتر بخوانید:

موسوی: رویکرد آژانس اتمی را سازنده نمی‌دانیم

بر این اساس، گروسی این ادعاها را در نشست امروز (دوشنبه) شورای حکام آژانس اتمی به زبان آورده است.

جزئیات بیشتری از این نشست یا صحبت‌های گروسی هنوز منتشر نشده است.

تصویری از نشست امروز شورای حکام

پیشتر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در صفحه توئیتر خود با اشاره به ویدئوکنفرانسی بودن این نشست، نوشته بود: «نشست مجازی شورای حکام آژانس اتمی برای ساعت ۱۰ صبح روز پانزدهم ژوئن برنامه‌ریزی شده است».

این در حالی است که «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت‌ژورنال» مستقر در بروکسل روز جمعه در صفحه توئیتر خود از تلاش آمریکا برای صدور قطعنامه‌ای علیه ایران از طریق نشست روز دوشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    چون میترسه مثل آمانو ترور بیولوژیک بشه! وقتی خود دبیر کل از ترور می‌ترسه و پرت و پلا میگه از این چه انتظاری میشه داشت. متاسفانه سازمان ملل مرعوب تروریسم آمریکا شده و کارایی خودش رو از دست داده. شورای امنیت بایستی در این مسأله ورود میکرد و اجازه استفاده از ترور رو‌ به کشورهای تروریست که باعث کشته شدن آمانو شده اند را نمی‌داد.در ضمن این مدیر جدید آژانس دارد با افکار عمومی بازی میکند چون همه میدانند که سایت های بازرسی شونده طبق مفاد آن پی تی توسط کشور امضا کننده اعلام میگردد چون کلا آن پی تی جهت اعتماد سازی هست و در صورتی که آژانس انرژی اتمی مرعوب شده به وظایفش عمل نکند و شورای امنیت نیز در مسأله ترور آمانو ورود نکند ایران بایستی از آن پی تی خارج و ارتباطش را با آژانس تعلیق نماید تا اول تکلیف ترور بیولوژیک آمانو مشخص گردد.بنظر من حتی مجمع عمومی سازمان ملل بایستی موقتا تعلیق گردد چون خود دبیر کل نیز رفتار مرعوب شده از خودش دارد نشان میدهد. سازمان ملل نمی‌تواند با تروریسم اداره گردد. حتی سازمان بهداشت جهانی نیز مرعوب شده. یکبار برای همیشه بایستی سایه تروریسم نئولیبرال را از سر سازمان ملل برداشت.زمان بوکیا آمانو همه متوجه شدند که دبیر کل نبایستی از کشورهای طرفدار نئولیبرال باشد.
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    همهٔ اینها یا کلأ آمریکایی یا اسرائیلی هستند یا نوکرشون، باید از کلیهٔ سازمان‌های جهانی که سودی برای ما ندارن بیایم بیرون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس